welke accu???

Gestart door ilona, 16-03-2008 10:40:42

Vorige topic - Volgende topic

ilona

Hoi,

Ik rij in een c70 t5.
Nu staat hij voor de deur met een accu die aan zijn einde is gekomen!
NU blijkt er een volvo accu in te zitten van 55amp????
Is dit niet veel te min voor full options?
Hoeveel amp moet ik hebben en kan je ook te veel amp hebben?

Groetjes

Turbo-Geek

Gewoon gaan voor een accu met zoveel mogelijk amperes zolang het maar past. Koop een leuke Varta oid.
Als je geld teveel hebt dan koop je een 'originele' Volvo accu, dan krijg je voor 100% extra een mooie Volvo sticker op de Varta accu en doet ie het opeens een stuk beter.

Controleer wel eerst de dynamo en de diode brug/gelijkrichter ! Het aanschaffen van een nieuwe accu met ondertussen een niet goed functionerende dynamo en aanverwante artikelen kan weleens een frusterende ervaring worden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 16-03-2008 11:34:50
Als je geld teveel hebt dan koop je een 'originele' Volvo accu, dan krijg je voor 100% extra een mooie Volvo sticker op de Varta accu en doet ie het opeens een stuk beter.

Bullshit + kroegpraat.

Volvo accus zijn goedkoper dan een gelijkwaardige varta.

Turbo-Geek

Oh ja ? Lees de nodige berichten er dan maar op na .....

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 16-03-2008 12:27:29
Oh ja ? Lees de nodige berichten er dan maar op na .....

Ik lees alleen de facturen. Die is het meest relevant in deze.

Turbo-Geek

Ach, jij hebt wel vaker prijzen waarvoor anderen het niet kunnen kopen. Dat jij toevallig toegang hebt via de onderdelen handel van je naasten oid is heel wat anders dan de reguliere Volvo rijder die gewoon naar de plaatselijke Volvo dealer gaat en er daar achter komt dat ie NIET goedkoper is.

ON-Topic:  Die Halfords accu's zijn trouwens ook prima accu's en niet echt duur. Ook Brezan levert goeie accu's met een leuke garantie termijn voor een goede prijs.
Het vinden van een knappe accu is dus opzich geen probleem.

rifwachter

een volvo 55ah accu kost bij de dealer zonder korting, incl btw 92 euro.

wat kost de varta ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Turbo-Geek

Ik meende iets van om en nabij de 42 euro ... Taranis had hem toen ergens vandaan en dat scheelde bijna 50%.  Voor meer info kon je hem PB'en.
Taranis, kom er eens in.

ilona

bedankt voor het antwoord geven op mijn vraag :eusa_whistle:

ik kom er wel uit!

pwassink

Citaat van: Turbo-Geek op 16-03-2008 12:43:49
Ik meende iets van om en nabij de 42 euro ... Taranis had hem toen ergens vandaan en dat scheelde bijna 50%.  Voor meer info kon je hem PB'en.
Taranis, kom er eens in.

Ga je dan nu weer vergelijken op basis "van horen zeggen"  en bij iemand die ook toegang heeft tot onderdelen-groothandel ? Daar ageer je een paar posts terug zelf ook nog eens op ..   :eusa_think:

Dit citaat is toch echt uit jouw post hiervoor - nl deze : http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=25357.msg501160#msg501160
Ach, jij hebt wel vaker prijzen waarvoor anderen het niet kunnen kopen. Dat jij toevallig toegang hebt via de onderdelen handel van je naasten oid is heel wat anders dan de reguliere Volvo rijder die gewoon naar de plaatselijke Volvo dealer gaat en er daar achter komt dat ie NIET goedkoper is.

Dat is dan wel heel erg vreemd ..

Even heel globaal moet je een Volvo accu voor om en nabij een euro per Ah kunnen meenemen bij de Volvo-dealer,
bovendien gelden er in het winterseizoen vaak leuke acties op accu's en die lopen nog, dus even vragen om korting levert een leukere prijs op

Kortom, post aangepast, verduidelijkt dat iets meer ?  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: ilona op 16-03-2008 10:40:42
Hoi,

Ik rij in een c70 t5.
Groetjes

De accu gebruik je alleen voor het starten.
Als de auto eenmaal in bedrijf is (en de motor loopt dus) dan wordt de energie geleverd door de dynamo.
De oude 55 Ah versie wordt weinig meer geleverd; 60Ah past er in en is niets duurder. (meestal goedkoper).
Een te echt veel grote accu heeft niet alleen maar voordelen, zeker als je veel kleine stukjes rijdt kan de dynamo het vaak net niet bijsloffen. Je zou ook een 70 Ah diesel accu kunnen monteren, dat gaat vaak wel goed. (ben er niet 100% zeker van of dat in een C70 ook past).
Als je een originele accu ophaalt en zelf monteert zijn er leuke prijzen mogelijk.

gerardgrobben

Citaat van: Turbo-Geek op 16-03-2008 12:43:49
Ik meende iets van om en nabij de 42 euro ...

Incl BTW, en inname oude accu? Die man wil ik graag ontmoeten
tuba or not tuba, that's the question

ilona

Citaat van: -D©©©L- op 16-03-2008 12:53:48
Hoi,

Ik rij in een c70 t5.
Groetjes

Als de auto eenmaal in bedrijf is (en de motor loopt dus) dan wordt de energie geleverd door de dynamo.
De oude 55 Ah versie wordt weinig meer geleverd; 60Ah past er in en is niets duurder. (meestal goedkoper).
Een te echt veel grote accu heeft niet alleen maar voordelen, zeker als je veel kleine stukjes rijdt kan de dynamo het vaak net niet bijsloffen. Je zou ook een 70 Ah diesel accu kunnen monteren, dat gaat vaak wel goed. (ben er niet 100% zeker van of dat in een C70 ook past).
Als je een originele accu ophaalt en zelf monteert zijn er leuke prijzen mogelijk.

bedankt, maar weet iemand waar ik vandaag nog een 60ah vandaan kan halen?
halfords in rotterdam heeft hem niet op voorraad.

-D©©©L-

Citaat van: ilona op 16-03-2008 13:07:21
Citaat van: -D©©©L- op 16-03-2008 12:53:48
Hoi,

Ik rij in een c70 t5.
Groetjes

bedankt, maar weet iemand waar ik vandaag nog een 60ah vandaan kan halen?
halfords in rotterdam heeft hem niet op voorraad.
Probeer eens een tankstation met een heel grote shop of via de ANWB.
Wel de hoofdprijs in beide gevallen.

Chris S.D.