Automaat betrouwbaar??

Gestart door Ralph, 16-03-2008 16:43:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Citaat van: Turbobiker op 24-03-2008 18:47:27
Citaat van: S. Brouwer op 24-03-2008 18:29:55
Bekijk het eens anders, welke auto gaat er tegenwoordig nog ruim 4ton mee. Ipv van een nieuwe auto had je nu alleen een nieuwe bak nodig  ;)

Maar hier komt het wel op neer. Veel andere auto's halen nog maar net de 2 ton. Onze Volvo's gaan langer mee. En dan kan het zo zijn dat de automaat de zwakste schakel is...

En dan zegt iedereen mijn automaat schokt zo bij het schakelen. Dan blijkt het uiteindelijk niet aan de bak te liggen maar is de motorophanging gewoon GAAR......maar dan wel de BAK de schuld geven.

Ik denk dat die BAK best goed is. Is japans, degelijk & betrouwbaar. Er zijn delen buiten de auto, de rubberen delen die na 3ton vaak wel aan het einde van hun latijn zijn. Als je die vergeet te vervangen zal de auto ook slecht gaan schakelen. Andere auto's halen de 3 ton niet eens of zijn het geld niet meer waard de auto weer technisch op orde te brengen en zo weer lekker door te kunnen rijden.

En dat hier alleen maar mensen komen met problemen ben ik het niet mee eens. Je kunt het ook zo omschrijven dat hier veel mensen komen op dit forum die hun auto graag in optimale conditie willen terugbrengen. En ja dan loop je wel eens tegen een probleempje aan....

daytonawim

Onze automaat schokt ook bij vol power :-( dus de rubbers maar eens na kijken.

Als ik lang in de file sta gaat ie ook wat voelbaarder schakelen ( 245.000 km)

Als er weer een flusch dag komt doe ik em nog wel een keer fluschen :-) 

jan piet

Inmiddels staat mijn TDI automaat kort voor de 460.000 km :eusa_dance:. In 210.000 km heb ik bij aankoop, halverwege en een kleine 12.000 km geleden 'geflushed' :eusa_angel:. Dan merk je voelbaar verschil mbt schakelen zonder de minste of geringste schok. Trap je 'm op z'n staart ( voor een TDI) tja dan voel je wel 's iets.
Maar werkelijk geen enkele indicatie dat de automaat slechter begint te worden, dus nee, ook ik maak mij totaal géén zorgen over de levensduur van de automaat ( gelijk afkloppen). :eusa_whistle:

En zoals al veel opgemerkt in dit topic: meer dan 95% van het wagenpark haalt onze kilometerstanden nooit! :eusa_hand:

Gr, JP

thuur

Vergeet forumlid KIM niet, die probleemloos ruim 630.000km met zijn automaat heeft gereden.

En zoals gezegd, je zult hier meer problemen lezen dan elders.


Gr ;)

RRRRR_Ramon

Ik behoorde bij de pechvogels....... De automaat van mijn V70 2.5D heeft het 326.000 km volgehouden en is in november 2007 gereviseerd voor iets meer dan €2500,-. De bak schakelde tot het moment van kapotlopen prima en ik voelde er niets aan, dus ook dat zegt niets.

Inmiddels heb ik er alweer ruim 10.000 mee gereden en hij schakelt prima, zonder schokken of andere kuren. Ik sluit me aan bij eerdere posters dat je hier op het forum meer problemen vindt met automaten dan elders, we zitten hier met z'n allen bijeen met dezelfde auto's. Hele volksstammen rijden de wereld uit met die AISIN-bakken. Ik ken nu 3 gevallen van kapotte automaten, gezien de hoge kilometerstanden van deze auto's valt het nog wel mee denk ik.

Mijn revisiebedrijf (De Boer Staphorst) kende ook niet veel problemen met deze bakken, veel minder in ieder geval als andere merken. Ik zeg niet dat m'n volgende weer een AT zou worden, maar als de auto me zou aanstaan en het zou toevallig ook een AT zijn zou ik hem er niet voor laten staan. Een AT is wel heel comfortabel rijden en met een MT kan je ook pech hebben, daar ken ik twee gevallen bij waarbij de bak problemen gaf, dat is al minder natuurlijk. Daarnaast ben je met een MT 850/x70 serie rond de 3 á 4 ton ook toe aan een nieuwe koppeling met wat bijkomende werkzaamheden omdat het toch los ligt. Dat is wel een goedkopere ingreep, dat geef ik ruiterlijk toe.

Voor wat betreft het flushen, dat zou ik dus nooit meer doen. Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar 5000 km na het flushen van de bak liep deze kapot. Wanneer mijn bak 50.000 km gelopen heeft laat ik de olie eruit lopen en ververs het grootste gedeelte (de koppelomvormer en de koeler blijft vol staan) ervan dan met dezelfde olie.

Succes met je keuze! ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Rudi

Ik begrijp al dat geklaag niet over die automaten en dure auto's...dat die van mij nou al probleemloos bijna 2 ton heeft gelopen met een 400-450 Nm doet er niets aan af....of je bent autoliefhebber...of je bent het niet,het zal me een rotzorg zijn of hij vandaag of morgen kapot loopt,reviseren klaar.Veel auto's halen de km standen niet eens die onze auto's wel halen,en dan heb ik het nog niet eens over het rijcomfort.Dan heb ik het er wel voor over,en als het te duur word koop ik wel een opel astra.....zo liggen de feiten gewoon,of je rijd boven de gem. norm en je betaalt er voor,of je rijd 13 in een dozijn en houd geld over...en ik moet toegeven,dat doet wel eens zeer,want ik vind die torenhoge kosten ook niet leuk....maar ja hobby mag wat kostten.Maar als het niet meer kan,koop ik wat goedkopers....dat is niet leuk,dat doet zeer,maar dat doet het leven ook dus dat is niks nieuws ;D
Dr.Go-Fast...

t5karel

Geweldig Rudi ;D.Zeer simpele kijk en het is ook nog zo :eusa_clap:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

elianmars

Citaat van: Rudi op 03-04-2008 22:48:05
Ik begrijp al dat geklaag niet over die automaten en dure auto's...dat die van mij nou al probleemloos bijna 2 ton heeft gelopen met een 400-450 Nm doet er niets aan af....of je bent autoliefhebber...of je bent het niet,het zal me een rotzorg zijn of hij vandaag of morgen kapot loopt,reviseren klaar.Veel auto's halen de km standen niet eens die onze auto's wel halen,en dan heb ik het nog niet eens over het rijcomfort.Dan heb ik het er wel voor over,en als het te duur word koop ik wel een opel astra.....zo liggen de feiten gewoon,of je rijd boven de gem. norm en je betaalt er voor,of je rijd 13 in een dozijn en houd geld over...en ik moet toegeven,dat doet wel eens zeer,want ik vind die torenhoge kosten ook niet leuk....maar ja hobby mag wat kostten.Maar als het niet meer kan,koop ik wat goedkopers....dat is niet leuk,dat doet zeer,maar dat doet het leven ook dus dat is niks nieuws ;D

Helemaal waar, Rudi!

Ik heb vanmorgen ook weer 360 euro bij de dealer achter gelaten voor een tasje en wat doosjes met onderdelen.

V70 classic

Citaat van: Rudi op 03-04-2008 22:48:05
Ik begrijp al dat geklaag niet over die automaten en dure auto's...dat die van mij nou al probleemloos bijna 2 ton heeft gelopen met een 400-450 Nm doet er niets aan af....of je bent autoliefhebber...of je bent het niet,het zal me een rotzorg zijn of hij vandaag of morgen kapot loopt,reviseren klaar.Veel auto's halen de km standen niet eens die onze auto's wel halen,en dan heb ik het nog niet eens over het rijcomfort.Dan heb ik het er wel voor over,en als het te duur word koop ik wel een opel astra.....zo liggen de feiten gewoon,of je rijd boven de gem. norm en je betaalt er voor,of je rijd 13 in een dozijn en houd geld over...en ik moet toegeven,dat doet wel eens zeer,want ik vind die torenhoge kosten ook niet leuk....maar ja hobby mag wat kostten.Maar als het niet meer kan,koop ik wat goedkopers....dat is niet leuk,dat doet zeer,maar dat doet het leven ook dus dat is niks nieuws ;D

Een waarheid als een koe.
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Rudi

Citaat van: t5karel op 03-04-2008 22:52:32
Geweldig Rudi ;D.Zeer simpele kijk en het is ook nog zo :eusa_clap:.

Veel mensen zien een auto als een statussymbool,ik zie een auto als onderdeel van mijn leven,dat is heel wat anders....maar het is zeker niet het belangrijkste in mijn leven.

Dr.Go-Fast...