Achteras rubbers

Gestart door FolkerT5, 16-03-2008 20:45:56

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Ik ben ook geïnteresseerd in het zelfde onderwerp. Wie weet de onderdeelnummers van deze rubbers? De kosten weet mijn dealer vast wel... :evil:

pwassink

Citaat van: Lampje op 27-09-2008 06:53:34
Ik ben ook geïnteresseerd in het zelfde onderwerp. Wie weet de onderdeelnummers van deze rubbers? De kosten weet mijn dealer vast wel... :evil:

De onderdeelnummers kan hij vast ook wel vinden hoor ..  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

nickk.

Wie weet ze? ;D Ik heb ongeveer het complete onderstel vervangen, maar gebonk rechtsachter blijft. Dus dit is ongeveer wel mn laatste optie.

Johann

3530202 Links

3516496 Rechts

Ongeveer 5-6 tientjes per kant meende ik..

Turbobiker

De Tussenpaus

Johann

Zijn Volvo nummers.

SDII was ook APK afkeur op deze dingen..

V70geRwin

Bedankt Johan, heeft de achterstabi nog rubbers?
Als ik toch aan de gang ga dan maar allemaal tegelijk....

Johann

Citaat van: spekkie99 op 27-10-2008 18:34:31
Bedankt Johan, heeft de achterstabi nog rubbers?
Als ik toch aan de gang ga dan maar allemaal tegelijk....

Nee, alleen de rubbers van de ophanging zelf zijn er nog maar dan moet de hele achteras los.

MM

Ik ben benieuwd hoeveel tijd het kost om zo'n rubber te vervangen. Wie heeft dit zelf al gedaan / dit laten doen door de garage? Lastige klus?

MvrG, Mark

V70geRwin

Heb al vaak gelezen dat je met die rubbers ook de achterkant uit kan lijnen. De bevestiging van de behuizing op de kruislingse armen zit niet veel ruimte om uit te lijnen. Doe je dat dan met de bout die door de rubbers gaat van deze bussen?

(dus eigenlijk is de vraag hoe je de achterkant uitlijnt)

Herb

Volgens mij stel je de sporing van de achteras af door het verschuiven van de steun.

Let op volgens mij zitten er rekbouten bij. Dus altijd vervangen die bouten Daarna de auto uitlijnen. Als je het niet gelijk doet moet je de bouten nogmaals vervangen  :eusa_doh:

Volvo en Alfa Romeo gaan goed samen

LPGLE

Ludo

Citaat van: Herb op 21-02-2009 18:07:03
Volgens mij stel je de sporing van de achteras af door het verschuiven van de steun.

ik meen me te herinneren dat het camber afgesteld werd door de dwarsdraagarm naar voor of achter te verschuiven.
:eusa_think:

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 21-02-2009 22:21:06

ik meen me te herinneren dat het camber afgesteld werd door de dwarsdraagarm naar voor of achter te verschuiven.

Volgens mij kan je alleen sporing achter afstellen door met de rubbers te spelen...

-D©©©L-

Citaat van: spekkie99 op 22-02-2009 00:06:48
Citaat van: Ludo op 21-02-2009 22:21:06

Volgens mij kan je alleen sporing achter afstellen door met de rubbers te spelen...

Klopt, maar door de schuine montage van de as onder de wagen komt de wielvlucht dan ook een beetje mee.