850 2.5 20V versus 10V

Gestart door Methode, 16-03-2008 20:48:31

Vorige topic - Volgende topic

Methode

Naar aanleiding van een ander topic inzake aanschaf 850 zou er gesuggereerd worden dat de roffel van de 10V beter klinkt dan de 20V.

Het geluid van een 20V  :eusa_clap:

http://nl.youtube.com/watch?v=N25qYqhrdOg

Het geluid van een 10V  :eusa_snooty:

http://nl.youtube.com/watch?v=ED6DIw5wrPo

Duidelijk kun je hieruit opmaken dat de roffel van een 20V beduidend roffeliger is dan een 10V  :eusa_dance:
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

de boekhouder

Manipulatie !!!!!!!!!!!!!!!!!
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

mehn

Er is een jaar of 3 geleden vastgesteld dat een 2.5 10v de mooiste roffel heeft, of je het nu leuk vindt of niet :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

Citaat van: mehn op 16-03-2008 20:54:21
Er is een jaar of 3 geleden vastgesteld dat een 2.5 10v de mooiste roffel heeft, of je het nu leuk vindt of niet :P

En recentelijk ook middels een nachtelijke vergelijkende meting aangetoond dat die de luidste roffel kon maken ook nog es ..   :D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Enno

Citaat van: pwassink op 16-03-2008 20:56:50
En recentelijk ook middels een nachtelijke vergelijkende meting aangetoond dat die de luidste roffel kon maken ook nog es ..   :D

Kijk een meting....daar heb je wat aan....

Ik vind de hoogtoerige 20V-tjes wel leuk om te horen. Een 10V is zo niet te berijden...omdat ie simpelweg dood zal vallen boven een bepaald aantal toeren.

Is er ook rekening gehouden welke 20V je hoort?...

Ik kan me heel goed voorstellen dat een 97-er 20V heel anders klinkt dan een 95-er 20V. Een en ander zou te maken kunnen hebben met het andere inlaatspruitstuk (& andere koppel/ vermogenskromme).

razorx

Citaat van: Methode op 16-03-2008 20:48:31
Naar aanleiding van een ander topic inzake aanschaf 850 zou er gesuggereerd worden dat de roffel van de 10V beter klinkt dan de 20V.

Het geluid van een 20V  :eusa_clap:

http://nl.youtube.com/watch?v=N25qYqhrdOg

Het geluid van een 10V  :eusa_snooty:

http://nl.youtube.com/watch?v=ED6DIw5wrPo

Duidelijk kun je hieruit opmaken dat de roffel van een 20V beduidend roffeliger is dan een 10V  :eusa_dance:
T is maar waar je de microfoon plaats en wat voor microfoon.
En rijd je langs reflecterende wanden.

De vergelijking moet wat methodischer;) gedaan worden. Gelijke omstandigheden en zo.

Groeten, Yits

MichielMaas

Razorx heeft natuurlijk gelijk. De filmpies zeggen niet zoveel. Hoe is er 3 jaar geleden bepaald dat de 10v een 'mooiere' roffel heeft?  :eusa_think:

Turbobiker

Citaat van: MichielMaas op 16-03-2008 21:02:04
Razorx heeft natuurlijk gelijk. De filpmies zeggen niet zoveel. hoe is er 3 jaar gelden bepaald dat de 10v een 'mooiere' roffel heeft?  :eusa_think:

Zoals we hier alles bepalen: met zonder vooroordeel en zonder enige kennis van zake ;D
De Tussenpaus

MichielMaas

OK dan, met een 10v in het bezit kan ik niet anders dan inderdaad aangeven dat de 10v uitvoeringen DE MOOISTE roffels hebben. Nogmaals bevestigd bij deze .
8) ::)

Methode

Ik twijfel niet aan je kennis en kunde, maar .... vaststellen .... 3 jaar geleden?

De harmonische klanken van 20 kleppen, 4 kleppen per cilinder, ritmisch tikkend tegen de kop heeft naar mijn mening een groter symfonische compositie dan een 10V

Turbobiker

Citaat van: Methode op 16-03-2008 21:07:08

Ik twijfel niet aan je kennis en kunde, maar .... vaststellen .... 3 jaar geleden?

De harmonische klanken van 20 kleppen, 4 kleppen per cilinder, ritmisch tikkend tegen de kop heeft naar mijn mening een groter symfonische compositie dan een 10V

Als je je kleppen hoort tikken is er iets mis met je motor...

;D
De Tussenpaus

MichielMaas

Eenvoud maakt macht ?  :eusa_whistle: 10v dus.

Methode

't Is toch heel simpel: 1 guitaar of 2 guitaren

mehn

Citaat van: MichielMaas op 16-03-2008 21:02:04
Hoe is er 3 jaar geleden bepaald dat de 10v een 'mooiere' roffel heeft?  :eusa_think:

Je gaat naast elkaar staan in een rijtje. Één voor één laat je verschillende auto's rustig voorbijrijden.  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

edenmartina

Ik ben in het bezit van een 10v en een 20v maaaaaaar ik vindt mijn 8v 240 nog het mooiste klinken :evil: