sjips aanrijding!!

Gestart door Bouma206, 18-03-2008 16:32:07

Vorige topic - Volgende topic

Bouma206

Verdorie. Was de volvo net weer helemaal strak is er vanmiddag iemand bij onze volvo op gereden.
Mijn vrouw reed over een kruispunt. Het stoplicht was net op oranje gesprongen toen ze het passeerde. Kruispunt is redelijk strak op elkaar afgesteld als het gaat om groen en rood licht vanuit de verschillende richtingen.
Bijna over het kruispunt komt er een golfje van rechts die groen had zo achter in de zijkant. Resultaat een dikke deuk in het scherm achter het achterwiel en de bumper los en zwaar beschadigd aan de zelfde kant.
Zal een nieuwe/andere bumper op moeten en de deuk moet er uit.
De verzekering zal kijken wie er dan daadwerkelijk schuldig is. Ben benieuwd. Ik denk dat wij niks krijgen. Echt balen  >:(

Mocht er iemand een goede achterbumper hebben van een 855 estate en deze kwijt willen dan hoor ik dit graag.
(ook geplaats in het gevraagd topic)

Nou maar weer kijken wat het uitdeuken en dergelijke allemaal gaat kosten.
Bah sjips sooi.
Fryslân boppe!!!!

EVV

Dit zijn altijd vervelde zaken...Je vrouw deed eigenlijk niets verkeerd als ze door oranje reed en echt niet meer kon stoppen (kan iemand dat bevestigen?) en de golf rijdt achterin jouw auto, dat had hij kunnen voorkomen. Hopelijk voor je is jouw verzekering een beetje strijdlustig, lijkt mij dat die golf ook niet helemaal onschuldig is.

FGG

Citaat van: EVV op 18-03-2008 16:39:19
Dit zijn altijd vervelde zaken...Je vrouw deed eigenlijk niets verkeerd als ze door oranje reed en echt niet meer kon stoppen (kan iemand dat bevestigen?) en de golf rijdt achterin jouw auto, dat had hij kunnen voorkomen. Hopelijk voor je is jouw verzekering een beetje strijdlustig, lijkt mij dat die golf ook niet helemaal onschuldig is.

Als 't erop aankomt trekt de Golf aan 't langste eind. Ten eerste is oranje al dubieus en het groen van de Golf niet, ten tweede kwam de Golf ook nog eens van rechts.
Als je weet dat 't daar strak afgesteld staat waarom dan toch door oranje?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

killerbee

Dan nog mag de golf zich niet in het achterscherm van een Volvo boren  :-[ :-[

Bouma206

Citaat van: FGG op 18-03-2008 16:42:54

Als 't erop aankomt trekt de Golf aan 't langste eind. Ten eerste is oranje al dubieus en het groen van de Golf niet, ten tweede kwam de Golf ook nog eens van rechts.
Als je weet dat 't daar strak afgesteld staat waarom dan toch door oranje?

Ja zeg het maar ik weet het niet.
Hoop dat ik wat scherp aan een andere bumper kan komen. Dan maar even kijken of we die deuk er mooi uitkrijgen en ja dan nog even spuiten.brrr
Bumper wat kost die ongeveer?
Fryslân boppe!!!!

GeertG

Erg vervelend allemaal vooral omdat het niet eenduidig is  :(

Succes met afhandeling !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Citaat van: killerbee op 18-03-2008 16:45:35
Dan nog mag de golf zich niet in het achterscherm van een Volvo boren  :-[ :-[

Tja, dat kun je dan wel zeggen bij elke aanrijding van rechts. 't Gaat erom dat de Volvo door oranje reed en de Golf van rechts kwam en door groen reed.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

de boekhouder

De Golf kwam van rechts..................

gaat lastig worden.

Goed kl.....  iig. !

succes !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Marc O.

Reed je vrouw op een voorrangsweg? In dat geval is het niet zo relevant dat dat Golfje van rechts kwam.
...The Nile isn't just a river in Africa...

EVV

Aan de andere kant, zijn we niet verplicht aanrijdingen te voorkomen? Hij rijdt de Volvo aan, niet andersom.

Bouma206

Het was een voorrangsweg. Kijk niemand is in deze direct schuldig. Dat maakt het erg lastig. Ik werk daar vlakbij dus ben er gelijk op de motor naar toe gegaan.
Ik heb terplaatse gelijk de politie gebeld. Die heeft er een rapport van gemaakt.
Die gaf ook al aan dat het lastig is en dat de verzekeraars het onderling moeten regelen. Wij hebben verkeers rechtsbijstand en daar heeft mijn vrouw gelijk een melding gedaan. We zien wel. Eerst maar eens kijken hoe erg het is. Hoe groot de kosten zijn. Daar gaat weer een smak vakantiegeld  :eusa_doh:
Fryslân boppe!!!!

Soulfly

Citaat van: FGG op 18-03-2008 16:55:23

Tja, dat kun je dan wel zeggen bij elke aanrijding van rechts. 't Gaat erom dat de Volvo door oranje reed en de Golf van rechts kwam en door groen reed.

Kleuren van het stoplicht zijn echt niet zo heel erg heilig. Zou de Golf in het voorscherm gereden zijn, wordt het een ander verhaal. In dit geval is de Golf in het achterscherm binnen gereden. M.a.w. hij/zij had het ongeval kunnen voorkomen (kijken!!! (is een algemene opmerking)).

Het meest belangrijke in dit geval (en als de verzekering zijn werk tenminste doet) is de locatie waarop de auto de andere geraakt heeft.

tackle

De volgorde is
Aanzijwingen, Verkeerstekens (stoplichten borden etc.) en gedragsregels.
Het verkeerslicht is een verkeersteken, die dus de gedragsregel, voorrang verlenen van rechts overruled. Twee getuigen die kunnen verklaren dat ze door orannje reed lijkt me dan genoeg.
Desalniettemin blij te lezen dat je vrouw niks heeft.
Bovendien is het zo dat voorrang hebben géén vrijbrief is een ongeval te veroorzaken, dat is namelijk verwijtbaar.

kyro

net oranje !
en rechts dan al zowat groen

oranje is toch min. 2a3 sec

Esveldt

Dit vind ik echt DE trend worden!

Ik heb voorrang en zal het ook nemen ook. Nog even buiten beschouwing laten wie er fout is!

Er zijn er maar weinig die denken "zo dat ongeluk heb ik voorkomen".

Helemaal fraai dat op NU.nl er iets over staat; nu.nl