Performance Spark Plug Wires by IPD

Gestart door Enno, 19-03-2008 11:39:07

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de bougiekabelset van IPD & de bougiekabelset van magnecor?

Barry_C70

IPD's are blue, Magnecor's are red ;D

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

edenmartina

ThomasGLT

Vaak zit het verschil in de kern van de kabel. Je kan koolstof, koper of RVS kernen hebben.

Enno

Citaat van: ThomasGLT op 19-03-2008 13:05:33
Vaak zit het verschil in de kern van de kabel. Je kan koolstof, koper of RVS kernen hebben.

Dat is de theorie, maar nu de praktijk.......als ik de blauwe magnecor vergelijk met de blauwe IPD?

wat maakt dat ik voor de magnecor moet kiezen en niet voor de veel goedkopere (wegens USD) IPD bougiekabelset?

Turbobiker

Ze zullen vast nog langer mee gaan...
De Tussenpaus

850 T5 Freak

en mooi logotje IPD op de kabels  :eusa_dance: jeeeeh

zou ET dit ook al verkopen?  :eusa_think:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Turbo-Geek

Kan je iig vertellen dat IPD ze zelf niet maakt dus komen ze van een bekende fabrikant zoals Mallory, Taylor, Magnecore of MSD.
Allemaal hetzelfde doel, dezelfde kwaliteit en doorgaans dezelfde prijs range.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

850 T5 Freak

ECHT?!?!?!  :'(

nou dan hoef ik  ze niet meer hoor

;D logotje is wel leuk  :P
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Enno

Citaat van: Turbo-Geek op 19-03-2008 17:49:07
Kan je iig vertellen dat IPD ze zelf niet maakt dus komen ze van een bekende fabrikant zoals Mallory, Taylor, Magnecore of MSD.
Allemaal hetzelfde doel, dezelfde kwaliteit en doorgaans dezelfde prijs range.

Als ze allemaal hetzelfde doel  hebben.....das mooi. Dan zou het betekenen dat ze in theorie allemaal dezelfde prijs range zouden moeten hebben.

USD 89 voor een setje is een wezenlijk ander bedrag dan EUR 135. Er zijn nog wel meer onderdelen die met de huidige EUR / USD verhouding aanzienlijk voordeliger uit de USA zijn te halen. Zeker als de transportkosten wel mee vallen is het het overwegen waard.

De opmerking "doorgaans dezelfde prijs range" gaat in dit geval niet op. Ik denk uiteindelijk een prijsverschil van 30-40%.

Turbo-Geek

Normaliter (in de USA) zijn ze allemaal in dezelfde price range, immers daar komen de meeste merken ook vandaan (Taylor, Mallory, MSD). Dat een IPD versie duurder is verbaast me niks en ja in de VS zijn dit soort zaken een stuk goedkoper, zeker tegenwoordig.

Enno

Citaat van: Turbo-Geek op 19-03-2008 18:15:17
Dat een IPD versie duurder is verbaast me niks en ja in de VS zijn dit soort zaken een stuk goedkoper, zeker tegenwoordig.

Bedoel je nu Dat of Als?.....

Sommige dingen is IPD helemaal niet duur mee...

Turbo-Geek

Ik vind IPD met een hoop zaken zeker niet goedkoop, alhoewel ze een leuke en complete collectie artikelen voor de Volvo hebben.

M a r c

Let wel, de IPD prijzen zijn ex-btw (kennen ze daar niet), ex invoerkosten en ex verzendkosten. Via de IPD-importeur voor W-Europa kosten ze momenteel 89 euro incl. btw. Ik mag niet zeggen wie dat is....  ;D De kabels van Magnecor zijn overigens wel van soepeler en duurzaam silicone en de kern is van rvs. De IPD-kabels zijn goed maar het gebruikte silicone rond de kern is van mindere kwaliteit als Magnecor, ze zijn ook stugger. Beiden bieden gewoon veel waar voor hun geld, kwaliteit en dus levensduur is beduidend hoger dan die van de originele kabels.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl