rene69 stelt zich voor met V70N

Gestart door Rene69, 19-03-2008 18:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Citaat van: Bruno V op 20-03-2008 09:49:11
Citaat van: M a r c op 20-03-2008 08:57:56
Dus?  Je rijdt toch niet in een bepaalde auto omdat ie nieuwer is dan de andere? Een T4 is een vlotte wagen maar komt qua beleving en power maar ook qua ruimte en degelijkheid niet in de beurt van een 850 T5 of een T-5R. Ik rij auto's die ik prettig en mooi vindt, bouwjaar interesseerd met geen r*k  ;)  :)

Het zal toch wel duidelijk zijn dat wanneer je je emoties opzij zet, een recente S40 een verstandigere keuze is, om DAGDAGELIJKS mee rond te rijden dan een 850. Een 850 rijdt inderdaad leuker en motor technisch kan een roffel ook wel meer km's verdragen dan een T4 blok, maar een auto bestaat uit meer dan alleen maar een motor. T'is duidelijk dat je over het algemeen (de uitzonderingen daar gelaten) waarschijnlijk wel probleemlozer met een recente phase 2 gaat rijden dan met een oude 850 van meer dan 10 jaar oud, als je hem elke dag gebruikt, da's toch logisch. Uit je citaat kan ik echter duidelijk opmaken dat jij je wel laat leiden door je emoties, da's natuurlijk een andere keuze die je dan maakt. Zo is het altijd met een wagen, je kiest gewoon puur emotioneel, of je kiest een wagen rationeel. De gemiddelde 850 rijder is er één van de eerste soort. Ik zelf heb bv. ook een opgefokte MG in de garage staan; Ik kan u vertellen dat dat ook geen rationele keuze is, daar hij meer uit elkaar ligt dan wat anders, maar hij wordt niet dagdagelijks gebruikt, dus, who cares ! De C70 en de MG's zijn emotionele keuze's in mijn geval, de V50 is de rationele  ;)


rationeel gezien heb je helemaal gelijk  :)

Maar ik probeer van het leven te genieten en dan moet je niet té rationeel denken, dan wordt het helemaal niks  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Snellebaksteen

Precies. Rationeel gezien is leven tijdverspilling; je gaat toch dood.  ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Turbo-Geek

CiteerHoe zit het met de toekomst van beide auto's? De 850 heeft inmiddels al een cultstatus verworven en zal gezien zijn zeldzaamheid best waardevast zijn?

Staar je hier niet te blind op !
Een zeldzame auto ?  Nou nee, op ieder willekeurig moment kan je meer als een handvol exemplaren te koop vinden na een korte zoekaktie op de diverse sites. Als je de cijfertjes bekijkt dan zijn er toch heel wat meer gebouwd dan de 2500 exemplaren die vaak genoemd wordt.
Natuurlijk kom je ze in het wild niet overal dagelijks tegen maar het predikaat zeldzaam vind ik (zelf een T-5R eigenaar) wat overdreven.

De prijs en de waardevastheid is geen garantie. Als ik zie dat mensen soms toch best moeite hebben om een nette T-5R te verkopen dan vind ik het toch wat tegenvallen. Het is niet zo dat ze jaarlijks in waarde stijgen op dit moment en vwb de 9 maanden dat ik hier op dit forum heb rondgehangen vind ik dat er redelijk wat 'verloop' is, dus relatief veel nieuwe eigenaars maar ook weer relatief veel verkoop, iets wat je doorgaans bij zeldzame auto's weinig ziet.

Als je dus een dergelijke auto wilt voor puur de mythe dan moet je daar goed over nadenken.
Als je een heerlijk rijdende Turbo Estate wilt dan is een T-5 de betere keuze (value for money)
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Rene69

Citaat van: R o b op 20-03-2008 10:18:54
Hey Rene!

Welkom hier.....dus we hebben nu beide T-5R plannen!  :eusa_clap:

Deze week heb ik ook de T4 onder me kont.....wat rijdt dat toch lekker!

Groet, Rob!

Hoi Rob,

Ja ik zit in de oriënterende fase, dus vandaar dat ik me hier heb aangemeld.
De V40 rijd zeker lekker en kan hem nog niet vergelijken met de 850.
Hopelijk gaat jou koop snel gebeuren zodat ik eens goed kan vergelijken.
Tenminste als je dan een ritje richting Zuid-Limburg wilt maken.

Gr. René

R o b

Kom ook eens in het mooie Brabant ;) Ik heb een koffie achterstand bij jou !:)

Rene69

Citaat van: R o b op 20-03-2008 17:29:44
Kom ook eens in het mooie Brabant ;) Ik heb een koffie achterstand bij jou !:)

Ja heb je gelijk in.
Zodra je hem hebt kom ik een bakkie bij jou doen.

Chris

Welkom op het forum Rene en veel succes met het zoeken naar een mooie T-5R..

Groeten

)()()sT


Rene69


)()()sT

Ja, ik reed gisteren op de snelweg, en toen zag ik 'm daar bij Supergame ;)

GeertG

Vanochtend stond ie er nog niet (maar dat was ook voor achten)  :eusa_whistle:

(leuke foto trouwens als onderschrift  :eusa_clap:)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Rene69

Zo ik heb nu een aantal argumenten bij elkaar.
Nu ben ik benieuwd hoe mijn mening is na te hebben gereden in een 850 T-5R en in een V70R (classic).

Even een opsomming van de reacties (de emotionele overweging weggelaten)

- zijn niet zo zeldzaam als er wordt geschreven
- niet zo waardevast als ik dacht
- mijn V40 phase II niet zo degelijk als een 850
- V40 phase II wel betrouwbaarder voor dagelijks want is van recenter bwj

De reden dat ik ook overweeg om over te stappen is de ruimte in de auto.
We maken niet veel km's en in de zomer fiets ik naar werk. Maar we gaan wel enkele keren met de auto op vakantie met twee kleine kinderen en dan valt de ruimte achterin wel tegen.

Wat wel heel belangrijk is, is de veiligheid.
Wie kan me daar nog iets over vertellen?
Als ik de drie modellen naast elkaar zou zetten qua veiligheid, hoe zouden ze dan scoren?

De V40 heeft weliswaar gordijnairbags rondom, maar is hij net zo stevig als een auto van 5 jaar ouder die in Zweden werd vervaardigd?

Alvast bedankt weer voor eventuele reacties.


Rene69

Citaat van: GeertG op 20-03-2008 08:27:53
Citaat van: Rene69 op 20-03-2008 08:23:28
Nogmaals bedankt voor de leuke reacties.

@GeertG; heb ergens een pol gezien over welke provincie en Limburg scoort hier hoog zag ik (Limburg op het volvo40forum een zeldzame verschijning)

@)()()sT; Ik woon in het stadsdeel molenbergpark/de erk. (kerk met steile trappen)
Mijn auto zou je moeten kunnen zien staan als je over de stadsautoweg richting Nuth rijdt. Staat geparkeerd bij Super Game.

Dat is dichter bij mij dan bij )()()sT   :D
En misschien kom ik in nabije toekomst wel heel dichtbij wonen  ;)

En ik kom elke dag over de stadsautoweg richting Geleen, dus ik zal eens goed kijken !

Vertel, waar ga je dan wonen? En waar woont )()()sT   ?

)()()sT

Joost woont in Douve Weien, langs de snelweg heb je de sterflat, ernaast terras-appartementen, daar woon ik ;)

Ik weet even niet "hoe veilig" een V40 is t.o.v. een 850/V70.
Ik ben helaas ooit wel eens betrokken geraakt bij een aanrijding tegen een Astra (en die weer tegen een Golf) met de 855 van mijn ouders.

De Astra en Golf waren total-loss, bij de 850 was de motorkap ietsje geknikt. Dat zegt wel iets over de stevigheid van deze auto's.

En zeldzaam of niet, ze worden het wel denk ik, vooral een T-5R. Daarnaast las ik ook al iets van "tijdloos" en dat vind ik een 850 ook enorm.

Rene69

Oh dat is heel dichtbij dan en daar kom ik regelmatig langs.