Perfo velgen kopen??

Gestart door Volvo-Cees, 19-03-2008 22:48:24

Vorige topic - Volgende topic

Volvo-Cees

Hallo,

Ik ben voor mijn S70 met Antlia's op zoek naar Perfo's.
Ik heb nu een aanbieding van een set mooie Perfo's zonder schade met zgan continental banden 205/55/16.
De velgen worden dan opnieuw gebalanceerd met nieuwe ventielen en plaklood. De vraagprijs is 750 euro, mijn Antlia's kan ik erop inruilen voor 300 euro, dus 450 euro bijbetalen. Wat vinden jullie, is dit te duur of is het redelijk?

Gr. Volvo-Cees

whachamacollit

ik vind het toch nog prijzig

"Is het sap het knijpen waard"

jberg

ach, die bandjes gaan al wel in de richting van 100 euro per stuk

kyro

heb m,n perfootjes met michelin bandjes
5,5 en 7,5 mm profiel voor 5 aangeschaft 
(wel particulier)

kyro

of bied ze 6 of zo.......... zonder inruil
en zet die andere op MP voor zeg......4

:eusa_think:

Franck1973

Imi's met Kenda banden komen ± op 800.

elianmars

Bandenmaat is eigenlijk niet goed. Er bestaat een kans dat ze iets gaan aanlopen.

Let wel op, dat de banden niet oud zijn. Ik kocht mijn set Perfo's met zo goed als nieuwe Michelins voor 500 euro.
De banden hadden nog 7 mm profiel, maar waren wel al 9 jaar oud......  :eusa_doh:

Even in de gaten houden, dus  ;)

Volvo-Cees

Ik heb hier op het forum in het banden-topic al een vraag gesteld over de banden. En het schijnt inderdaad beter te zijn met 50-banden ipv 55-ers. Maar de problemen schijnen daarmee mee te vallen....

elianmars

Citaat van: Volvo-Cees op 20-03-2008 22:59:39
Ik heb hier op het forum in het banden-topic al een vraag gesteld over de banden. En het schijnt inderdaad beter te zijn met 50-banden ipv 55-ers. Maar de problemen schijnen daarmee mee te vallen....

Vandaar dat ik zei dat er kans is dat ze aanlopen. Maar dat zal dan minimaal zijn en waarschijnlijk aan de binnenkant (motorkant) van de kunststof binnenspatschermen.

pimsam

CiteerLet wel op, dat de banden niet oud zijn. Ik kocht mijn set Perfo's met zo goed als nieuwe Michelins voor 500 euro.
De banden hadden nog 7 mm profiel, maar waren wel al 9 jaar oud...... 

Veel mensen maken zich zo druk om de leeftijd van de banden. Zolang banden niet poreus of te weinig profiel hebben zijn ze in mijn ogen goed. Als leeftijd echt een probleem is, was dit wel opgenomen in de wetgeving. Het is in mijn ogen gewoon een verkooppraatje.
Dus beter kijken of banden niet poreus zijn ipv de leeftijd al hangt dit natuurlijk wel vaak samen.

Op Ebay Duitsland worden regelmatig Perfo's aangeboden (staan nu geloof ik een paar setje te koop). Gaan meestal weg rond de 250 euro.

)()()sT

Citaat van: Volvo-Cees op 20-03-2008 22:59:39

Valt mee, ik heb de winterbanden ook in die maat.
Let wel, met verlaging wil de boel wel wat aanlopen, ik heb het ook achter met een volle gastank en mensen achterin.
En niet te vergeten natuurlijk: tellerafwijking; op 10 km op de snelweg geeft de teller 9,6 km aan.
Dat heb ik trouwens ook nog bijna met de 17" met 215-45 banden nu.

JeroenV

Een set hele mooie Perfo`s kom je zo af en toe wel tegen , 500 euro is dan wel de uiterste prijs vind ik.

Je Antlia`s brengen afhankelijk van de staat al snel 250 euro op.

Dus reken maar uit..... ???

Ik ging er zeker geen 450 euro bij leggen! :eusa_naughty:

Volvo-Cees

Ik vind de prijs ook erg fors, dus ga nu op zoek naar een ander setje. De banden onder mijn Antlia's zijn nog zeer goed, dus ik heb geen haast...