top 100 mooiste auto's....

Gestart door Florian_Areiter, 20-03-2008 11:46:36

Vorige topic - Volgende topic

Florian_Areiter

...volgens de lezers van de Telegraph.

http://www.telegraph.co.uk/motoring/main.jhtml?xml=/motoring/2008/03/10/mfcars110.xml

De enigste Volvo die kan vinden op de lijst is een P1800. Alleen jammer dat die op de 100e placering staat. Heeft beter verdiend vind ik. En waar is de nog altijd schitterende 240??

FGG

Voor de meeste mensen, en dat zijn dus geen Volvo-rijders, zijn Volvo's als de 850 en de 240 gewoon lompe vierkante bakken.

Je kan je ook afvragen waarom de Land Rover Defender er in staat, die auto is veel, maar mooi?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

993GT2

[Je kan je ook afvragen waarom de Land Rover Defender er in staat, die auto is veel, maar mooi?
[/quote]

Omdat het een Engelse poll is en het is toch bekend (aan deze zijde van de plas) dat Engelsen een "uitzonderlijke" smaak hebben?

Er staat toch ook een engelse roestbak op 1?

Maar ach; zou dit gedaan zijn bij onze oosterburen zou er een VW, MB, Audi of 911 de lijst aanvoeren. De Fransen zouden zonder meer de DS of 2CV op de bovenste plek gebonjourd hebben en de Tifosi hadden de oude 500, Miura of 250GTO geprofileerd als mooiste bolide.

535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Florian_Areiter

CiteerMaar ach; zou dit gedaan zijn bij onze oosterburen zou er een VW, MB, Audi of 911 de lijst aanvoeren. De Fransen zouden zonder meer de DS of 2CV op de bovenste plek gebonjourd hebben en de Tifosi hadden de oude 500, Miura of 250GTO geprofileerd als mooiste bolide

Ja misschien wel, maar dat maakt het eigenlijk nog bijzonderder (?) dat op nr. 2 een Franse auto staat. Engelsen en Fransmannen zijn niet echt bepaald vrienden van elkaar, nooit geweest en zullen het waarschijnlijk ook nooit worden.... (althans , niet in mijn leven)  ;)

HeZz

staan wel heel veul engelse auto's in de top 20, valt een beetje op.
Maar er staan ook wel een aantal schitterende wagens bij, dat moet ik wel ff zeggen.
Looking 4 a V70N

Walter

Citaat van: FGG op 20-03-2008 11:54:15
Je kan je ook afvragen waarom de Land Rover Defender er in staat, die auto is veel, maar mooi?

Wansmaak is ook een soort smaak....

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

FGG

Citaat van: VolvoMafia op 20-03-2008 14:17:22

Dan ben je snel uitgepraat.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Joris_Scholte

Een Defender is ook wel een soort icoon, natuurlijk....

RRRRR_Ramon

Het gehalte Engelse auto's is ook erg hoog. Wanneer een Duitse krant deze verkiezing had gehouden zou de lijst er vast anders uitgezien hebben.  :eusa_think:

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Florian_Areiter

Over smaak valt niet te twisten, zeggen ze toch?
Wat is nu eigenlijk de defenitie van 'mooi'?

CiteerJe kan je ook afvragen waarom de Land Rover Defender er in staat, die auto is veel, maar mooi?

Als we als voorbeeld de LaRo nemen, of voor mijn part de Volvo 240 die ook niet iedereen ècht mooi vindt, dan zijn dat wel net die auto's die ik blijf volgen in mijn achteruitkijkspiegel op het moment dat ik ze op de weg tegenkom. Kom ik een grote 'nazi-'bak tegen, dan doe ik dat niet.....

Joris_Scholte

Citaat van: Florian_Areiter op 20-03-2008 18:33:40
Over smaak valt niet te twisten, zeggen ze toch?
Wat is nu eigenlijk de defenitie van 'mooi'?
CiteerJe kan je ook afvragen waarom de Land Rover Defender er in staat, die auto is veel, maar mooi?
Als we als voorbeeld de LaRo nemen, of voor mijn part de Volvo 240 die ook niet iedereen ècht mooi vindt, dan zijn dat wel net die auto's die ik blijf volgen in mijn achteruitkijkspiegel op het moment dat ik ze op de weg tegenkom. Kom ik een grote 'nazi-'bak tegen, dan doe ik dat niet.....
Wil het woord 'Nazi-bak' nu even niet noemen, maar ik kijk ook altijd wel een 240 of een Defender na.

Florian_Areiter

Moet misschien ook wel een beetje oppassen met mijn woordgebruik, dat kan bij sommigen verkeerd in de keel schieten!!

Wat ik natuurlijk bedoel, is dat hoe groot (en daarbij hoe duur) de Mercedes ook is, ik word er niet warm of koud van. Daarentegen doet het mij wel wat als er een 110 of een 240 voorbij komt.....

Snellebaksteen

Nou, ik vind een Benz CLS toch best een fraaie bak hoor. En die R klasse mogen ze ook zo bij mij op de stoep parkeren.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Frank Selen

Hé een DS op twee...

Misschien net iets minder bijzonder dan op de foto hier boven, maar laat ik die nou net hebben...

Groetjes, Frank

BenC70ES

Citaat van: Snellebaksteen op 20-03-2008 19:24:27
En die R klasse mogen ze ook zo bij mij op de stoep parkeren.

:o

Citaat van: Frank Selen op 20-03-2008 19:49:16
Hé een DS op twee...

::)

Citaat van: VolvoMafia op 20-03-2008 14:17:22

:evil:

Als je zo'n DS mooier vind dan bijvoorbeeld een Miura, moet je volgens mij dringend naar de oogarts  :P

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!