Electriciteit in auto valt uit, wat kan dit zijn?

Gestart door arjen, 21-03-2008 11:04:31

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Hallo,
Mijn vrouw belde net vanaf de snelweg met de mededeling dat de toerenteller wilt op en neer ging, het ABS en SRS lampje knipperde en de ramen bijna niet meer open en dicht konden. Daarna viel alles uit. Ze kan nu niet meer starten.
Enig idee wat dit kan zijn?

arjen

Inmiddels snel gezocht, het moet de dynamo zijn. erg lastig, want dat betekent slepen, of niet? en is een dynamo zelf te vervangen?

Johann

Kan ook een van de aarde kabels aan 't blok zijn.

arjen

arjen

De ANWB zij dat het oxidatie was van een snoertje dat aande dyamo vast zit. Dynamo was niet stuk volgens hem. Maar mijn vrouw stond kort daarna opnieuw langs de kant van de weg, zelfde probleem. Kan dat opnieuw dat verroeste kabeltje zijn? of toch een kapotte dynamo?

thuur

Eerst dat kabeltje vervangen. Dat is blijkbaar kapot, ook al zou je een nieuwe dynamo kopen..

Gr 8)

Raoul

Als je borstels bijna versleten zijn kan het best zo zijn dat toen de ANWB meette hij prima 14 volt laadde. Als je vervolgens weer gaat rijden kunnen de korte stompjes het niet meer bijbenen en rij je weer tot je accu leeg is...
Bosch-dynamos geven vaak rond 250.000 km de geest, afhankelijk of je altijd met je achterruitverwarming e.d. aan rijdt.

arjen

Helemaal juist, mijn vrouw wordt nu naar huis getakeld, de dynamo is inderdaad kaduuk. Accu is ook niet meer wat hij geweest is. Is dynamo makkelijk zelf te vervangen?

arjen

maak ff een nieuw topic aan over het vervangen van de dynamo... ;)