Blower klinkt als startend vliegtuig, ramen slaan dicht

Gestart door Jak, 22-03-2008 09:28:09

Vorige topic - Volgende topic

Jak

Hallo allemaal

Nou, t ging een tijd uitstekend met de Volvo  :-X
Nu gebeurd een aantal keren met weken tussenpoos soms het volgende:

- de blower klinkt als een opstijgend vliegtuig
- de ruiten beslaan rondom, zo erg dat het rijden bijna onverantwoord is

[edit] Mwah, zoiets dus. Aan het kleine ontwasemde deel onderaan in wel te zien dat de blower er moeite mee heeft..

- de matten zijn droog
- de recirculatie lijkt te werken, dwz het motortje hoor je draaien bij omswitchen REC, en er lijkt ook iets met de luchtstroom te gebeuren, maar dat zal ik nog ns checken als t weer gebeurd
- heb geen knipperende lampjes gezien bij REC en AIRCO
- de linker temp. sensor ratelt (stofzuigen hielp niet), maar dat is pas later begonnen en lijkt er niet direct mee te maken te hebben.

Andere ritten werkt t weer prima  :eusa_doh:

Is het mogelijk zelfde probleem als hieronder beschreven?
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24040.0

Of toch iets anders ? Voordat ik alles lostrek hoor ik graag jullie mening

Groet, Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

tackle

check effe je afwateringslangen. Die zaten bij mij vol met smurrie, daardoor liep water naar binnen. Slangen doorgeblazen en het beslaan was over.

Jak

Hi,
goed plan
heb ik volrig jaar gedaan, maar kan geen kwaad nog ns te controleren.
Maar verklaar t gierende geluid niet echt?
Jak

de boekhouder

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Jak

Hoi,
ja, vandaag bijvoorbeeld.
Fotos'volgen nog, maar ach, beslagen ramen is niet veel aan te zien  :eusa_angel:

Off topic: hoe werkt dat zoeken nou toch?
Ik krijg 143 pagina's en "beslagen" pas op het laatst  :evil:  als ik op het forum zoek naar "beslagen" (incl. quotes)

Groet,
Jak

de boekhouder

Dat irritante gepiep heb ik bij meerdere auto's gehad; een beetje contactspray wil wel eens werken. Ik heb het idee dat bij kouder weer de smering oid. minder is, maar ik ben geen techneut.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Jan_D.

Kan ook zijn dat er wat bladresten in het blowerhuis terecht zijn gekomen. Het geluid is dat weg bijv in bochten naar links. Door de blower een tijdje op maximaal te zetten (oordopjes in  ;) ) en zo te rijden heb je kans dat de troep er weer wordt uitgeblazen.

Jak

Citaat van: de boekhouder op 22-03-2008 14:27:48
Dat irritante gepiep heb ik bij meerdere auto's gehad; een beetje contactspray wil wel eens werken. Ik heb het idee dat bij kouder weer de smering oid. minder is, maar ik ben geen techneut.

Hallo boekhouder, Jan
Het gepiep wat je mogelijk bedoeld is ooit verholpen met een fan revisie (onder het handschoenvakje), is uit elkaar geweest en grondig gereinigd en gesmeerd vorig jaar. Toen is ook de gehele luchtgang schoongemaakt. Zie draadje ergens anders op het forum.

Wat zich nu laat horen is meer gefluit /gegier bij max toerental, klinkt als een afgeknepen blower. Terwijl ik dat benoem denk ik, he, zitten de kleppen wel goed open?

Zal t eens nagaan
- aftappunten nalopen (2 naast ruitenwissers L en R, en 1 in airco buis bij passagier. Zit er niet ook 1 of twee onder zwarte afdekplaat bij ruitenwissers ?)
- aircokleppen controleren
- nagaan of lucht inlaat wel vrij is

Nou maandag pas weer tijd ernaar te kijken, tot zover bedankt voor de tips !

Jak

Ronbroek

Je kachelradiator is lek, onder de middenconsole bij het voeteneinde.

Kan zo snel ff geen goed linkje met kachelradiatorvervangingstips vinden.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

de geneRaal

nu heb ik ook een vogeltje in mijn kachel,dit geluid komt als de kachel warm is en inderdaad,een bocht naar links en het is weg.

hoe maak ik de kachel open om dit te checken?? tis nl een joekel van een kachel :P
Blackstone under construction

Ludo

Citaat van: de geneRaal op 22-03-2008 19:38:29
nu heb ik ook een vogeltje in mijn kachel,dit geluid komt als de kachel warm is en inderdaad,een bocht naar links en het is weg.

hoe maak ik de kachel open om dit te checken?? tis nl een joekel van een kachel :P

Daan heeft er destijds een mooie foto reportage van gemaakt.
http://www.ongevallen.net/denkweb/kachel/

de geneRaal

Blackstone under construction

Jak

Citaat van: Ludo op 23-03-2008 10:15:47
Citaat van: de geneRaal op 22-03-2008 19:38:29

Daan heeft er destijds een mooie foto reportage van gemaakt.
http://www.ongevallen.net/denkweb/kachel/

Yes, been there ;)    [edit: de denkweb acties vorig jaar uitgevoerd..]
- afvoeren L en R zijn vrij
- zie wel wat water in de zekeringbak, maar afvoer is vrij
- geen water in de aurcorunenl [edit: aircotunnel  :eusa_dance:] (na verwijderen kachelweerstand)
- de aircoinlaat bij het luchtfilter zit goed vast, en de afvoer daaronder is ook vrij
- tsjaaa, kachelradiator ? zal ik ook eens nalopen

Vraagje, ben aan t nagaan of er NOG een waterafvoer zit onder de zwarte afdekkap, aan bestuurderskant. Ik zie water onder ruitenwissermotor, in de ruitenwisserbak zogezegd.
Weet iemand dat?
Stoei nu om de ruitenwissers los te halen, valt niet mee

Bedankt vast
Groet, Jak

thuur

Citaat van: Jak op 24-03-2008 14:36:26
Yes, been there ;)
- afvoeren L en R zijn vrij
- zie wel wat atre in de zekeringbak, maar afvoer is vrij
- geen water in de aurcorunenl (na verwijderen kachelweerstand
- de aircoinlaat bij het luchtfilter zit goed vast, en de afboer daaronder is ook vrij
- tsjaaa, kachelradiator ? zal ik ook eens nalopen

Vraagje, ben aan t nagaan of er NOG een water afvoer zit onder de zwarte afdekkap, an bestuurderskant. Ik zie water onder ruitenwissermotor, in de ruitenwisserbak zogezegd.
Weet iemand dat?
Stoei nu om de ruitenwissers los te halen, valt niet mee

FireFox met ingebouwde spellingscontrole misschien iets voor je? Ik kan er echt geen kaas van maken..

Gr :eusa_think:

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: