abs+tracs lampje brand

Gestart door mitchelli, 14-08-2007 17:40:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Uitlezen heeft niets met lampjes te maken. De lampjes geven enkel weer dat er op dit moment een storing is. Alle voorgekomen storingen staan opgeslagen en dat lees je uit.

Linksachter...  hopelijk is die V70n van na 2005 ;)


Gr 8)

Jaco S

Dus als het goed is de storing opgeslagen in de computer?en kunnen hun zien wat het is?

thuur

Correct.

1 uitzondering: als de controller erg defect is hoeven er geen storingscodes aanwezig te zijn. Terwijl dit wel zou moeten. Maar al eerder was een sensor-foutcode opgeslagen als ik het goed heb..

ABS behoort gewoon te werken, de enige keer dat je een lampje mag zien is tijdens de 'lampcontrole' vlak voor het starten.


Gr 8)

Jaco S

ja wat ze zeiden bij de gerage dat het de sensor was......maar ze hebben die denk verwijdert uit de computer, omdat ik die dag bij de volvo Niham in naaldwijk was geweest voor de vacuum slang en greeg die maar 1 code volgens mij

Jaco S

vandaag was het weer zover....maar nu voelde ik ook een trilling bij het remmen in de pendaal toen de lampjes branden.......had een ABS zekering los gemakat maar zag toen gelijk dat me tellerklok dus ook niks dee en snel er weer in gezet....daarna niet meer last gehad van de ABS en de klok telde gewoon weer!

Jaco S

pfffff zou vandaag naar de garage gaan....belde ze me vanmorgen op dat de sensot niet binnen was!!!!en ik had ze nog gebeld dat waarschijnlijk de controller was, zo eigenwijs.....het is hun probleem hun kost het weer 200 euro voor die sensor(of wat het ook kost)......ik hoop dat die na een dag weer brand kan ik lekker geen zeuren tegen ze!

FelixB

Citaat van: thuur op 21-03-2008 12:32:02

Linksachter...  hopelijk is die V70n van na 2005 ;)

Gr 8)

Nee, is een 2000-er...

Als ik dit zo lees zou bij mij ook wel een contact los kunnen zitten of er is een soldeer-actie nodig; dadelijk maar eens zoeken naar het adres van die soldeerder (met respect hoor!)
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur

Zoeken ??? Een PB is genoeg hoor ;D


Gr ;)

FelixB

#23
Citaat van: thuur op 01-04-2008 12:23:53
Zoeken ??? Een PB is genoeg hoor ;D

Gr ;)

PB-contact is gelegd  8)
855R & C70 T5 cabrio automaat

denjo

Afgelopen weekend dit probleem bij mijn V70T zelf opgelost :eusa_clap:

Controller uitbouwen is simpel. Het beste is om de luchtfilterbak te verwijderen. Hierdoor heb je wat meer bewegingsvrijheid.

Als je een beetje handig bent en correct gereedschap tot je beschikking hebt, dan kun je binnen 10 a 15 minuten de controller eruit krijgen.
Het openmaken van de controller duurt wat langer :eusa_sick: :evil:

Bij mij waren er verschillende losse solderingen op de plaats van de 2 connectoren.

Just give it a try ....
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

Jaco S

ja maar ik zit in de garantie dan ga ik toch zelf er niet aan prutsen!

denjo

Citaat van: Jaco S op 01-04-2008 21:26:29
ja maar ik zit in de garantie dan ga ik toch zelf er niet aan prutsen!

Nee, daar heb je gelijk in!
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68