Water in bergruimte kap van C70

Gestart door leonC70Cab, 23-03-2008 19:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

leonC70Cab

Sinds september ben ik eigenaar van een C70 Cabrio uit '99.

Geweldige auto en ben zeer content mee. Jarenlang met een "ster" gereden.... wat een wereld van verschil. Inmiddels wat kleine dingetjes gehad die onder het kopje slijtage vallen en de vorige eigenaar (vermoedelijk) niet kon weten.

Nu heb ik echter een probleem waar ik een antwoord op denk te hebben maar wil het graag zeker weten.

De auto heeft tijdens een vakantie van 10 dagen buiten gestaan (niet iedereen heeft de luxe van een garage  :() Ergens sluit er een rubber niet goed, want na het inladen van de koffers en wegrijden leek het bij de eerste bocht alsof er een WC werd doorgetrokken. In het compartiment waarin de kap wordt opgeborgen stond pak 'm beet 4 cm water. In het donker staan prutsen met een kartonnen koffiebeker om het meeste weg te krijgen maar dat kan na een regenbui niet de bedoeling zijn ;-)

Aan de linker~ en rechterkant van de ruimte zag ik 2 grote (5cm) zwarte schijven met gaatjes als een douchekop. Na wat gokwerk en wroeten met een sateprikker liep er in een erg dun straaltje water weg langs de wielkast van 1 van de achterwielen. Aan de andere kant van de bak lukte me dat niet.
Gezien de grootte van "afvoer" verwacht ik niet dat er een rubber slangetje met een diameter van 1/2 mm2 voor de daadwerkelijke afvoer zorgt.

Wie weet hoe die afvoer in elkaar steekt. Ik kan met "grof" geweld met een ijzerdraad gaan doorprikken maar als ik dat verkeerd doe kan de schade groter zijn. Waar gaat het water heen als ik die slang lek prik of mischien zelfs losdruk. De volvo-garage zal ongetwijfeld een oplossing hebben en het hele systeem vervangen <g>

Suggesties zijn ernstig welkom.

P.S. Dat alles na 10 dagen in 4 cm water nog vlekkeloos lijkt te werken zegt imho ook iets over de blijkbaar prima constructie de kap.
Life is journey, not a destination

llinssen

De bak waar de kap in wordt opgeborgen is bij mij (auto staat altijd buiten), kurkdroog.
Heb even in Vadis voor je gezocht, maar kon niets over de afvoer vinden. Maar toegegeven, ik ben geen Vadis wizzard. Soms kan ik niet eens meer terugvinden wat ik ooit wel heb gevonden.

Hoop dat het zich niet nog een keer voordoet.

PS wat voor kleur uitvoering etc heb je?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.