Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Snap ik Sander, maar de bodem van de knip komt in zicht met die dure ombouw en momenteel geen werk.
Aangezien de zomerbanden APK afkeur zijn en ik verder geen 16" meer heb moet je wel eens wat....
Volvoloos....

Sbv

Ik snap het wel BJ. Had even snel gekeken op internet. Wist niet eens dat het merk bestond en dacht dat het een grap was. Hopelijk bevallen ze wat. Zelf ooit een Wanli gehad en die waren knalhard dus weinig slijten maar de grip was ook niet geweldig bij nat weer.

widebody

Citaat van: Sbv op 20-09-2015 13:20:55
Ik snap het wel BJ. Had even snel gekeken op internet. Wist niet eens dat het merk bestond en dacht dat het een grap was. Hopelijk bevallen ze wat. Zelf ooit een Wanli gehad en die waren knalhard dus weinig slijten maar de grip was ook niet geweldig bij nat weer.

Ik kende vroeger iemand die had Wanli op zijn Evo gemonteerd. Kon ie lekker mee driften ;D.

626Ronin

yep, kende ook zo' iemand die burnouts maakte met zijn 626 wagon diesel met wel 90 trappelende paarden.. op Wanli's
maar volgens mij kun je voor de veiligheid beter knappe nieuwe zomerbanden nemen dan wang pang winterbanden..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

BBS

Klopt allemaal, alleen vliegt het geld met de ombouw er met honderden euri's tegelijk uit. De banden die er nu onder zitten zijn helemaal af, en ik MOET voor volgende week een oplossing hebben....
Dan maar even dit, tzt komen er toch Nankang, Nexen, of vredesteijn banden onder.
Volvoloos....

626Ronin

als het zó was had ik hier geshopt in Onderdelen aangeboden.. voor €175 trap je hem in ieder geval door de APK..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Sbv

Citaat van: BBS op 20-09-2015 20:08:23
Klopt allemaal, alleen vliegt het geld met de ombouw er met honderden euri's tegelijk uit. De banden die er nu onder zitten zijn helemaal af, en ik MOET voor volgende week een oplossing hebben....
Dan maar even dit, tzt komen er toch Nankang, Nexen, of vredesteijn banden onder.
setje ergens lenen enkel voor de APK een optie ?

626Ronin

Citaat van: Sbv op 20-09-2015 21:07:43
ik wou het net/niet zeggen..

Marc O.

Ik denk dat je beter op PangJang's kunt rijden dan op banden die écht helemaal op zijn.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Is al geregeld :D Maar dan nog komen op deze 17" winterbanden van weinâg voor the time beeing...
Maar als iemand nog wat heeft liggen, met max 2 mm profiel verschil voor nog minder.... ;)

Citaat van: Marc O. op 20-09-2015 21:24:53

Ik denk dat je beter op PangJang's kunt rijden dan op banden die écht helemaal op zijn.
Dat is het hem nou net. De vorige uitlijner heeft zijn werk absoluut niet goed gedaan en daardoor is 1 band helemaal scheef afgesleten bijna tot op het canvas. :o

Volvoloos....

626Ronin

niet per sé dus:
een collega liet onder zijn alfa 155 "voor de verse APK voor de verkoop" van die budgetbanden leggen, en tot zijn grote schrik boden die in de regen minder grip dan de afgekeurde Pirelli's die er onder vandaan waren gehaald!
maar banden op het canvas/staal kan ook niet nee..

ron paul

Ik vraag na tienduizend kilometer jaren geleden met Zeetex bandjes op de achteras van een licht boodschappenautootje, me nog altijd af of die nauwelijks slijtende types budgetbanden gewoon heel veel kilometers nodig hebben om een stukje gladde buitenlaag eerst te laten slijten. Na tienduizend kilometer ging ik niet meer dwars op natte rotondes bij 30 km/h.

leons850

Het is jammer dat ik het nu pas lees BJ, anders had ik misschien nog wel een setje flink opgerookte 17" Nokian winterbanden liggen.
Volgens mij mogen die nog net op APK, zijn daarbij wel keihard ook door slecht uitlijnen.
Waren gecupt en tegen de tijd dat ik daar achter was waren ze al keihard. Toen maar besloten ze op te roken.
Had ik er nog plezier van. ;)
Wel grappig, inmiddels maakte ze al veel minder herrie nadat de auto goed was uitgelijnd en ik lekker rubber was wezen branden.  :eusa_dance:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

626Ronin

Citaat van: ron paul op 21-09-2015 00:28:15
Ik vraag na tienduizend kilometer jaren geleden met Zeetex bandjes op de achteras van een licht boodschappenautootje, me nog altijd af of die nauwelijks slijtende types budgetbanden gewoon heel veel kilometers nodig hebben om een stukje gladde buitenlaag eerst te laten slijten. Na tienduizend kilometer ging ik niet meer dwars op natte rotondes bij 30 km/h.
òf dat, òf je moet ze op een afgesloten circuit/parkeerterrein meteen ff inrubben.. (en tussendoor nog een paar keer)

Silverarrow

Citaat van: 626Ronin op 20-09-2015 22:45:39
niet per sé dus:
een collega liet onder zijn alfa 155 "voor de verse APK voor de verkoop" van die budgetbanden leggen, en tot zijn grote schrik boden die in de regen minder grip dan de afgekeurde Pirelli's die er onder vandaan waren gehaald!
maar banden op het canvas/staal kan ook niet nee.

Ik heb er nu Pirelli's onderliggen en als het vochtig (niet eens nat) is buiten, hoef ik maar naar het gas te kijken en de voorwielen slippen door. Volgende keer komt er sowieso iets anders onder.