Hoe zit het met de katalysator?

Gestart door elianmars, 25-03-2008 22:36:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ik las op de site van EPS dat voor een diesel de katalysator niet verplicht is, zolang de wagen door de roettest komt.

Hoe zal zo'n test verlopen, als de kat er onderuit gaat?

Het lijkt me dat de turbo lekkerder gaat, als de kat er onderuit is. Dat was in ieder geval wel het geval bij m'n 850.

Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen?

elianmars

Citaat van: elianmars op 25-03-2008 22:36:23


Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen?

Wow, wat een reacties! ;D

Is er niemand die er al eens eerder over heeft gedacht?

confruo

Hmm, bij mijn auto is het wel verplicht, en ik moet nog even bijkomen van de kosten voor een nieuwe bij de laatste APK, 
In het artikel staat het er allemaal vrij duidelijk, ik zou zeggen zagen maar. :D

Let wel op de Note : U kunt ons dan ook niet aansprakelijk stellen voor eventuele fouten of hier rechten aan ontlenen.

elianmars

#3
Als er een lambdasonde net als bij de 850 voor de kat zit, lijkt het me dat er geen foutcode verschijnt als de kat wordt verwijderd (Is er überhaupt een lambdasonde aanwezig?).

Zou de software moeten worden aangepast na verwijderen?

Lijkt me dat een stuk buis met twee flenzen niet zo duur hoeft te zijn.

Maar ja, hoe zal het geluid zijn zonder kat...

Jammer dat ik niet kan lassen, anders had ik 't gewoon eens geprobeerd. 


thuur

Welke code staat er achter het voertuigtype op je papieren?


Gr :eusa_think:

elianmars


Quota

Dan ook geen katalysator toch ??? De aanwezigheid daarvan moet toch bij het voertuig geregistreerd staan? Dat was bij mijn oude 306 td in ieder geval wel zo.