verwijderen bagagerolhoes

Gestart door ralf34, 26-03-2008 02:06:40

Vorige topic - Volgende topic

ralf34

hallo,

ik ben ralf en kom uit twente, ik heb 5 jaar in een volvo 855 gereden ( foto's staan nog op de site ! ) en ben even een paar maand overgestapt naar een ander merk en heb sinds vandaag weer een hele mooie estate, foto,s volgen nog.
maar mijn vraag is; hoe verwijder ik een bagagenet uit de achterstoelen? wie kan mij helpen om de zijkapjes eruit te krijgen?

mvg ralf

elianmars

Ralf, ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan, maar volgens mij hoeven de zijkapjes niet los.

Ik heb nu de wagen niet bij de hand om even voor je te kijken, maar wil dat vanavond wel voor je doen, als een ander het nog niet heeft gedaan.

elianmars

Zojuist even gekeken hoe het ook al weer zat. Er moeten toch kapjes worden weggehaald, maar alleen de kapjes aan de binnenkant van de rugleuningen. Daarin zitten twee torxschroeven. De buitenkant zit met een soort popnagels vast. Die hoeven dus niet los.

Als je de torxschroeven los haalt, kun je het kapje opzij halen. Dan kun je de rollen met de netjes er uit schuiven.

thuur

Citaat van: elianmars op 26-03-2008 22:09:33
Zojuist even gekeken hoe het ook al weer zat. Er moeten toch kapjes worden weggehaald, maar alleen de kapjes aan de binnenkant van de rugleuningen. Daarin zitten twee torxschroeven. De buitenkant zit met een soort popnagels vast. Die hoeven dus niet los.

Als je de torxschroeven los haalt, kun je het kapje opzij halen. Dan kun je de rollen met de netjes er uit schuiven.

Die zou ik toch maar even loshalen. Achter die plaatjes zit namelijk een plastic bus en een borgveertje op de rolhoes. Je kunt dan het borgveertje en het busje losmaken met een tang.

Die 'popnagels' moet je doorprikken met een dreveltje oid. Het plastic busje in het midden ben je dan vrijwel zeker kwijt, dus zorg dat je nieuwe haalt bij de dealer (let op de kleurcode!).

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 08-06-2009 18:02:43
Citaat van: elianmars op 26-03-2008 22:09:33

Die zou ik toch maar even loshalen. Achter die plaatjes zit namelijk een plastic bus en een borgveertje op de rolhoes. Je kunt dan het borgveertje en het busje losmaken met een tang.

Die 'popnagels' moet je doorprikken met een dreveltje oid. Het plastic busje in het midden ben je dan vrijwel zeker kwijt, dus zorg dat je nieuwe haalt bij de dealer (let op de kleurcode!).

Gr 8)

Het is je dus vanmiddag niet gelukt om ze er uit te halen zoals ik zei?

Ik heb recent uit twee interieurs de netten verwijderd en heb echt de andere kant niet losgehaald. Gewoon de kapjes loshalen en de netten er uit trekken.

BarT5

Ik heb er net netten ingezet en dat werkt hetzelfde (maar dan andersom)  Kapjes eraf, netten erin schuiven, iets optillen aan de buitenkant om in een busje te laten glijden, klappie geven en kapjes er weer op. 2 keer opnieuw gedaan (ik doe nooit iets in 1 keer goed geloof ik) om de veer wat meer op te spannen en het eruit halen gaat dus echt hetzelfde.

Succes.