Zwabberen bij stevig remmen

Gestart door Aswin, 07-08-2003 23:13:02

Vorige topic - Volgende topic

Aswin

Bij hard remmen heeft mijn 850 de neiging te zwabberen. Hij duikt niet netjes met de neus naar beneden maar lijkt afwisselend naar links en rechts te hellen. Het voelt alsof je de macht over het stuur zou kunnen verliezen wanneer je eens een noodstop moet maken. Het warme weer lijkt het probleem te verergeren.
Als ik met lage snelheid en het stuur los rem dan trekt de auto niet naar 1 kant.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Johann

Kan veel zijn...
Achter remmen, schokbrekers, banden spanning, remvloeistof, rem slangen....

Misschien even remsysteem laten ontluchten en de banden spanning even checken, dan weer even proberen.

denkweb

ik heb het ook, is met dit mooie weer de oorzaak: bandenspanning niet gelijk.

Zippo

Citaat van: Aswin op 07-08-2003 23:13:02
Bij hard remmen heeft mijn 850 de neiging te zwabberen. Hij duikt niet netjes met de neus naar beneden maar lijkt afwisselend naar links en rechts te hellen. Het voelt alsof je de macht over het stuur zou kunnen verliezen wanneer je eens een noodstop moet maken. Het warme weer lijkt het probleem te verergeren.
Als ik met lage snelheid en het stuur los rem dan trekt de auto niet naar 1 kant.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Auto ff uitlijnen bij euromaster of zoiets dergelijks.

Zippo

martijn.

Daar heb ik al een tijd last van, nu met de andere achterbanden is het een stuk beter.
Vanochtend monteur laten rijden en die geeft als advies verlagen want de achterkant staat te hoog en de rubbers in de achterwielophanging controleren.
Dus binnenkort Apex veren en opnieuw uitlijnen, kunnen ze dan direct naar de ophanging kijken :).