jeroen uit eindhoven

Gestart door jeroensmits, 27-03-2008 12:52:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

993GT2

#15
Leuke bak hoor. Veel plezier ermee!

Als je dan toch op zoek gaat naar een voorspoiler, kijk dan ook of je ergens een dakspoiler kunt regelen. Maakt 'm (in mijn ogen) compleet ;)

En vwb je matte/doffe achterlichten; er staan hier op het forum links en rechts wel wat tips hoe je die weer helder kunt krijgen.

Je woont in Eindhoven dus die paar specifieke plaatjes van je alarm is niet overbodig ;D ;D ;D
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

jeroensmits

plaatjes van het alarm : reden

ik liep gister te kloten met het alarm (dagen ervoor heb ik dat niet gebruikt). Ik kon vanochtend nog wel een keer starten...3 minuutjes gereden. Motor afgezet, wil weer start: lege accu.

Ik denk namelijk dat het alarm (welke deze nacht voor het eerst op de auto stond) de accu heeft leeg getrokken.

Net gestart met startkabels en hij rijdt weer. Thuis neergezet (3 minuutjes rijden). Dood, accu nog steeds leeg. Kortom ik laad nu de accu ff op aan de lader en kijken of de accu het dan wel volhoud zonder alarm erop.

Ik heb 5 dagen de auto zonder problemen gehad maar nadat ik met het alarm heb zitten spelen (lees enkel op de knopjes drukken) begint de accu vreemd te doen.

WEET IEMAND WAT VOOR ALARM IK HEB? Ik heb een klein rechthoekig kastje voor aan de sleutels en heb geen kastje tegen de stijl van de auto aan zitten.

jeroen



jrkalf

#17
Gemini systeem. Volgens mij heb ik ook zo'n systeem in m'n auto zitten.

Gemini 1060 / 1160 is wat er bij mij in zit. Onder / naast de accu vindt je dan meestal je alarm toeter.

Bij mij waren die 2 kastjes (1 voor het alarm, het andere (kleinere) kastje is een RSD 2305 met daar aan 2 ultrasoon detectoren en de motorkap sensor) onder de stuurkolom bevestigd. Dan moet je even de schroefjes van het plaatwerk onder losmaken zodat je de kap los kan krijgen, Dan liggen ze waarschijnlijk op het plaatwerk van het dashboard.

Veel kan ik er niet van zeggen. Ik heb een documentje van Marco (DCCCL) gekregen met de aansluitgegevens (pdf formaat).

Kijk eerst even of je dezelfde hebt, dan kan ik die wel even mailen.


INDIEN je dezelfde hebt: let op de zekering die het kastje deactiveert. Dit is ook gelijk je startblokkering! ;)


--- edit ---
Foto van het alarm systeem: Dat is idd alleen je toeter die je laat zien!
--- /edit ---
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jeroensmits

ps wat zou een 850 T-5R uit 1995 eigenlijk moeten kosten?

staat cosmetisch wat steenslag, bumper beschadigd voor, mtorisch elke beurt gehad bij dealer met rekeningen erbij.

weet ik of ik een goede koop heb gedaan of bekocht ben;)

993GT2

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een T-5R, en heb ze gezien van 6.000,- tot 19.500,-

Uiteraard zijn nog meer factoren bepalend voor de prijs maar de meeste die ik heb gezien (internet en live) lagen tussen de 6 en 10. (kmstand tussen 220.000 en 360.000)
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Turbo-Geek

Dat is heel moeilijk te zeggen.
Maar een leuke 855 T-5R in gave conditie met een lage KM stand kan soms 11 tot 12 mille opbrengen maar dan praat je over een smetteloos exemplaar met zeer weinig echte km's.
In jouw geval denk ik dat er doorgaans (ivm schade, km's, etc) niet meer dan 6000-7000 euro voor gegeven wordt maar dit is en blijft moeilijk te bepalen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

jeroensmits

en 3500 euro? is dat mogelijk?

Lambal

De enigste rede dat ik niet ook een R heb gekocht is idd de prijs
Dus zocht ik op een "gewone" t5
Toch blijft elke R echt een blikvanger, en ooit komt nog de dag dat ik spijt krijg dat ik niet voor de R koos (Spaarde) want dit word echt een klassieker.

nog veel plezier ermee (en hoop dat je de bumper snel kan fixe)

993GT2

#23
Citaat van: jeroensmits op 31-03-2008 16:38:27
en 3500 euro? is dat mogelijk?

Voor dat bedrag, per stuk, mag je er 2 op m'n oprit parkeren!!! ;D ;D ;D een CY en een DOP

PS:je wil toch niet zeggen dat jij dat voor die van jou hebt betaald?
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

jeroensmits

yep was mijn prijs.... :eusa_whistle:

vandaag ff wat meer getest (lees gaspedaal intrappen:

- auto trilt
- bij 4000 toeren (180 km/uur) hield de auto in

Dussss......nu de vragen:
- trillen auto, wat te doen? wielen ballanseren en dan laten uitlijnen? of ook nog wat anders?
- wat kan de oorzaak zijn van dat inhouden? (ik heb een automaat)

reneetje

Citaat van: jeroensmits op 31-03-2008 23:07:03
yep was mijn prijs.... :eusa_whistle:

vandaag ff wat meer getest (lees gaspedaal intrappen:

- auto trilt
- bij 4000 toeren (180 km/uur) hield de auto in

Dussss......nu de vragen:
- trillen auto, wat te doen? wielen ballanseren en dan laten uitlijnen? of ook nog wat anders?
- wat kan de oorzaak zijn van dat inhouden? (ik heb een automaat)

Trillen komt vaak van onbelans , dus balanceren en uitlijnen is een verstandige keuze, eventuele slechte draagarmrubbers ( ook vaak veroorzaker van trillingen) komen bij het uitlijnen wel naar boven.

Inhouden is vaak een onstekings zaak, dus hoelang zitten je bougies er al in ?
Begin eerst maar eens met verse oem bougie's , mocht dat niet baten dan verder in logische volgorde de onstekingslijn  vernieuwen. (rotor,verdeelkap,kabels,bobine)

sucses ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

jeroensmits

de bougies zijn door de vorige eigenaar vervangen bij 270.000 km (14-07-2006) en dat is dus 60.000 km geleden.

Allemaal leuk om ff 180 te rijden en te kijken of ie dan nog inhoud maar eigenlijk gaat dat toch beter op een testbank? Kan iemand meer vertellen over hoe ik de staat van de motor kan laten controleren terwijl ze hem laten rijden. Ik denk dan aan een testbank met de computer eraan etc...is maar een idee :)

jeroensmits

na een tip op dit forum ga ik volgende week vrijdag naar ET (MArc) om de motor te checken :evil:

ff weten wat ik in huis heb.

jeroensmits

Ben vanochtend naar ET geweest In moergestel.

Uitslag: mooie eerlijke goede auto :eusa_clap:

Wat is er vanaochtend gebeurt:
- wat slangetjes vervangen (oa een slangetje die de iets met de turbo aan stuurt zodat ie niet ontploft, die was namelijk half door)
- nieuw motorsteunrubber (was door en nu heb ik een mooie paarse)
- nieuwe verdeelkap en rotor.
- 3 uurtjes werk

schade: 300 euro
gevolg: ik weet nu echt wat ik heb

Nog te doen: carterontluchting!!!

jeroensmits

#29
even een update voor mezelf en eventueel ander:

vandaag opgehaald bij de onderdelenzaak:

- nieuw rechter achterlicht onder ca. 50 euro
- nieuw bovendeel bumper voor ca. 50 euro

Vorige week binnen gekregen:
- nieuwe vraagbaak volvo 850 ca. 30 euro

Vorige week naar een spuiter geweest en over twee weekje wordt de achterklep herstelt (nieuwe stukje inlassen indien nodig, plamuren en spuiten) 150 euro

Nu nog plaatsen die delen