prigressieve veren met standaard hoogte?

Gestart door marc lenssen, 29-03-2008 18:43:11

Vorige topic - Volgende topic

marc lenssen

Hallo Allemaal,

Heb geprobeerd het via de search functie te vinden maar geen geluk. Is iemand wel eens veren voor de S70 T5 tegen gekomen die progressief zijn maar niet of nauwelijks verlagen? Ik vind de standaard lineaire veren waardeloos maar heb eigenlijk geen zin om te verlagen, rij veel drempel wegen.....

Ik wil af van de harde klappen op kleine richels en brug overgangen enzo...

Bedankt,

Marc
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

MM

Marc,

Ik zal mijn ervaring met vering etc. - zij het een iets andere situatie - verklappen:

Ik heb mijn estate gekocht met een verlaagd onderstel. Beviel niet echt, omdat de achterkant nogal was doorgezakt. Ik ben geen sportieve rijder, kom ook geregeld drempels tegen en zo af en toe wil ik veel meenemen en een kar trekken.

Terzake: van mijn (verlaagde) progessieve veren bleken de eerste progessieve windingen op elkaar te liggen en dus niet te werken. Uiteindelijk gekozen voor nivomat; ik moet zeggen aardig comfortabel, zeker met drempels. Wel redelijk stug -ik heb de verlaagde versie - bij oneffenheden, het rammelt iets meer. Toch erg tevreden over de nivomat veren en demepers, wellicht ook iets voor de S70?

MvrG. MM

thuur

Harde klappen op richels en brugovergangen heb ik me ook mateloos aan geergerd. De oplossing bleek echter eenvoudig: voor 0,2 en achter 0,3 bar minder in de banden. Op de snelweg boven de 140 voel je dat ie iets minder stabiel is, dus voor een hele lange rit even wat lucht er bij.

Gr 8)

MM

M.b.t. de bandenspanning (ja, is al veel over geschreven) het volgende:

Met 2.4 bar voor en 2.3 bar achter rijd ik redelijk comfortabel (zonder al te veel lading).  Veel lager lijkt mij niet verstandig; de 'wangen' in de banden vind ik wel goed zo...
Wat Volvo aanbeveelt weet ik niet precies; de sticker in de klep van de benzine klep ontbreekt bij mij..

grt, Mark

marc lenssen

Ik rij inderdaad op 2.5 rondom...vind ik wel lekker in de bocht. Anders drijft de auto echt weg over zijn bandjes.
Ik zal eens proberen met iets lagere spanning...

Anders inderdaad maar eens een zwaardere stabilisator kit eronder.

Jammer dat de beschikbare progressieve veren hun werk niet doen met de eerste wikkels plat, toch te licht dan voor het gewicht van de auto. Als ik progressief wil kom ik kennelijk niet onder een kleine verlaging uit. Ik heb begrepen dat er goede sets zijn die niet 4 maar 2 centimeter verlagen. Wellicht dat ik dat eens ga proberen zodra het vakantie geld er is... :-)

Bedankt,

Marc

-D©©©L-

Citaat van: marc lenssen op 29-03-2008 18:43:11
Ik vind de standaard lineaire veren waardeloos maar heb eigenlijk geen zin om te verlagen, rij veel drempel wegen.....

Ik wil af van de harde klappen op kleine richels en brug overgangen enzo...

Je kan de wielen, veren, dempers en stabi stangen niet los van elkaar zien; het is een samenwerkend geheel.
Welke dempers heb je er nu onder zitten en hoe oud zijn deze ?
Welke banden ? In welke maat ?
Welke stabi's

Ik rij op 2.8 bar voor en 2,6 bar achter (215/45r17 michelin exalto pe2)

Misha

Ik heb progressieve hulpveren om de schokbrekers zitten; scheelt een berg in de klappen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

marc lenssen

Hallo Marco,

Standaard T5 veren, Continental fast repsonse 205-50-15 (nieuw) supertour schokkers (nieuw) en nieuwe verschotels....
Standaard stabi stangetjes recent..
Heb hem op 17 inch gehad met 215 40....lag fijner in de bocht maar waren me gewoon te hard voor normaal gebruik.
Ik hoef niet naar beneden met de auto, alhoewel dat het rollen wel ten goede zal komen, maar zou op korte klappen wel iets meer comfort willen hebben...
Welke verlagings veren zijn nu ook al weer progressief, comfortabel en zakken maar twee centimer? Weitec?

Bedankt,

Marc