Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.


Menno3274

#10546
Citaat van: razorx op 25-11-2022 23:29:27
Ben dat met je eens Menno. Heb jij nu een spriet op je sedan?
Jazeker, zo'n elektrisch uitschuifbare. Wellicht is deze wel versterkt dan?
Kan je hem niet meer terugsturen?

Mooi die tweeters, goede aanvulling. :)

Snellebaksteen

Leuk dat je zo lekker bezig bent met de N.
Mijn D5 had exact dezelfde krasjes op de handgrepen. Zou die cavia bij mij ook op bezoek zijn geweest?
Ik heb een paar keer gedacht om ze te wrappen met een folie maar eenvoudig schuren is eigenlijk veel slimmer.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

#10548
Goedenavond!

Vlak na de aanschaf van de V70n heb ik in China een DICE kloon besteld.
Een letterlijke kloon is het niet, hij heet VXDIAG en je moet die voor je hem gebruikt in de DICE modus zetten. Even een weetje.
Update de firmware van die VXDIAG niet! Je raakt dan je recht op gebruik van.. kwijt.

De vorige eigenaar van de V70 moet een keramisch achterste gehad hebben met anti aanbaklaag of zo. Zo hoog stond de stoeltemperatuur.
Werkelijk na een paar seconden had ik door dat de stoelen waren omgetransformeerd tot bilgril.

Peter suggereerde al dat dat een parameter is die vermoedelijk is in te stellen met VIDA. En ja hoor:

Ga in Vida naar diagnostics -> vehicle communication, selecteer CEM (in sommige versies CCM)
En klik op programmable values. Die kan je links en rechts los van elkaar instellen. Zowel de hoge als de lage waarde.

Ik kwam her en der nog wat leukze zaken tegen. Zoals de Follow Me Home tijd, maar ook de snelheid waarmee het tankslotje dicht gaat. Die kan je ook op direct zetten in plaats van 10 minuten.

Een leerzame avond voor mij!

P.S. Gedrag van de achterwisser kan je ook aanpassen.
P.P.S. Verder kan je heel veel nuttige running waarden van het motormanagement lezen. zaken als fuel trims vertellen mij veel meer dan fout codes.

razorx

Voor anderen met Vida en Dice zal dit gesneden koek zijn maar ik ben onder de indruk van de mogelijkheden!

BBS

Met Vida kun je nog veel meer Yits.
Je kunt ook dingen van de auto kalibreren, zoals de regelkleppen van de temperatuur knoppen/kleppen. Maar je kan ook je lichtschakelaar aan de voorzijde instellen als uit/stadslicht/aan ipv aan/stad/aan. Je kan ook (volgens mij) alleen je mistlampen aanzetten als DRL verlichting, maar dat moet je willen.

Maar voor jou misschien nog wel leuker, de brandstofdruk kan je ook uitlezen evenals van allerhande waardes van sensoren. Wat dit betreft zit je met je neus in een walhalla ;D ;D
Volvoloos....

razorx

Citaat van: BBS op 12-12-2022 21:34:59
Met Vida kun je nog veel meer Yits.
Je kunt ook dingen van de auto kalibreren, zoals de regelkleppen van de temperatuur knoppen/kleppen. Maar je kan ook je lichtschakelaar aan de voorzijde instellen als uit/stadslicht/aan ipv aan/stad/aan. Je kan ook (volgens mij) alleen je mistlampen aanzetten als DRL verlichting, maar dat moet je willen.

Maar voor jou misschien nog wel leuker, de brandstofdruk kan je ook uitlezen evenals van allerhande waardes van sensoren. Wat dit betreft zit je met je neus in een walhalla ;D ;D
Klinkt goed  :D

V70geRwin

Die temperatuur feature maakt de upgrade wel heel smakelijk natuurlijk  :eusa_dance:

pwassink

Citaat van: V70geRwin op 18-12-2022 12:27:10
Die temperatuur feature maakt de upgrade wel heel smakelijk natuurlijk  :eusa_dance:

Jazeker van welldone naar medium / rose .. en dat vanachter de laptop die native op een echt os draait ..  of bedoelde je wat anders :-)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

#10554
Goedenavond!

Dit bericht is eigenlijk alleen bedoeld voor degenen die in het verleden geconfronteerd zijn geweest met mijn Cavia Franz Joseph.
Dat beest heeft mijn laptop talloze keren gehacked en heeft veel rare berichten uit mijn naam verstuurd. Was ook verantwoordelijk voor de Nijmeger volksoproer.

Een aantal bijna staatsgrepen zijn ook aan zijn naam te koppelen helaas.
Na een paar jaar als kapsel van Trump dienst te hebben gedaan lijkt hij tot inkeer te zijn gekomen en wijdt zich sindsdien aan de schilderkunst.

Lekker rustig voor mij zou je zeggen. Hij schildert braaf achter mijn laptop, ware het niet dat hij het scherm als canvas gebruikt voor zijn kunsten.

Ben inmiddels vijf laptops verder en er aardig ziek van:


De laptops hangen in de gang aan een spijker voor zijn komende tentoonstelling.
En voor degenen die het zich afvroegen: Een koordje was teveel moeite voor hem.

Daf46

Dall-E 2 ? ;D
Altijd gedacht dat die AI niet echt is, er zitten gewoon een hele famillie cavia's achter de knoppen  ;D

razorx

@Daf46 ;D

Goedemiddag!

Een aantal van de ECC lampjes van de n waren gesneuveld.
Ik denk simpel en wil nieuwe bestellen. Dat bleek nog niet zo makkelijk.

Gloeilampjes zijn een schaars goed moeten de verkopers gedacht hebben. Deze T4.2 gloeilampjes met blauwe sok kosten al snel 7 á 8 euro. Per stuk!
Origineel weliswaar, maar het is tegen mijn geloof om meer dan 30 keer de waarde voor een product te betalen.

Her en der kom je wel T4.2 lampjes tegen zonder blauwe sok maar dan licht de tekst van je ECC knopjes gelig op. Wil je niet. Denk ik.

Goed dan maar de gok wagen.
Bij Amazon het volgende setje besteld:
https://www.amazon.nl/dp/B01LXR3VXO

Ledjes, helder wit met de juiste sokkel. De reviews waren niet best maar ik vermoed dat sommige kopers niet door hadden dat deze ledjes polariteitsgevoelig zijn.

Eerst het pennenhouder onder de ECC verwijderd door een plat voorwerp links tussen de houder en de middenconsole te manipuleren.
Vervolgens twee T25 torxen losdraaien en de ECC komt vrij.


Haal de twee connectors van de sigaren aansteker los, dan kan je de ECC omkeren.


In de foto heb ik in het geel aangegeven waar de + en de - kant van de lampjes zit. Mocht dit niet goed leesbaar zijn: Alle plussen zijn links.

Dan het ledje op de T4.2 voet. Daar zit de - aan de afgeschuinde kant, Je helpt je zelf door de andere kant, de + even aan de onderzijde te markeren met een Edding.


Het er in draaien is nog best een beetje gepruts. Deze voetjes zijn van zacht kunststof. Neem een schroevendraaier die precies past en druk de voetjes eerst goed door het gaatje.
Tijdens het slagje om vast te draaien moet je blijven drukken anders zal de schroevendraaier uit de sleuf ontsnappen en het kunststof van de voet verpesten.

Geheid dat je een ledje of meer verliest. So be it. Die vind je niet meer terug. Een verloren torxje kan je nog wel terugvissen met een telescopische magneet.

Dan het resultaat:


Ietsje helderder dan voorheen maar ik ben tevreden.

Voor een biertje vind ik het nog wat vroeg. Eerst maar eten.

Menno3274

Lekker bezig, ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Ik ben benieuwd hoe het in het donker zal zijn. Ook in vergelijk met de rest van de auto.

razorx

Ik ben meteen gaan kijken. Het oogt rustig. Ietsje feller dan origineel maar dat mocht ook wel vind ik. In balans met de klokkenwinkel.

razorx

#10559

(Telefoon probeert te compenseren: Het is pikkedonker maar de omgeving buiten lijkt nog licht)
De radio mag alleen wat gedimd worden. Die stoort nogal.