Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Mm, zo'n slagtol is natuurlijk verleidelijk en zeker een oplossing als het fysiek niet meer lukt. Maar ik blijf toch bewust zoveel en zolang mogelijk "elbow grease" gebruiken onder het motto "use it or lose it" ;)

En verder denk ik dat ik toch ook maar eens aan de 3D printer moet.....
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jans Duiven


The Demon

Citaat van: volvobug op 05-10-2023 18:18:19Mm, zo'n slagtol is natuurlijk verleidelijk en zeker een oplossing als het fysiek niet meer lukt. Maar ik blijf toch bewust zoveel en zolang mogelijk "elbow grease" gebruiken onder het motto "use it or lose it" ;)

En verder denk ik dat ik toch ook maar eens aan de 3D printer moet.....
Een goeie krachtige tol maakt het sleutelen zoveel leuker.
Met gebruik van de juiste doppen bijna nooit meer dolgedraaide boutkoppen o.i.d..
Voor dolle of beschadigde bouten heb ik een setje "vreet" krachtdoppen, dus ik win altijd van de bout.
Mijn tol is wel op lucht moet ik zeggen, leuk voor de buren als ik vergeet de compressor uit te zetten.

razorx

#10593
Citaat van: The Demon op 06-10-2023 18:16:53Een goeie krachtige tol maakt het sleutelen zoveel leuker.
Met gebruik van de juiste doppen bijna nooit meer dolgedraaide boutkoppen o.i.d..
Voor dolle of beschadigde bouten heb ik een setje "vreet" krachtdoppen, dus ik win altijd van de bout.
Mijn tol is wel op lucht moet ik zeggen, leuk voor de buren als ik vergeet de compressor uit te zetten.
Dat is het inderdaad, je richt geen schade aan. Bouten breken niet etc.
En soms, zoals die bout door dat rubber in de motorsteun heb je geen tegenkracht. Alleen impulskracht helpt je dan.

razorx

Citaat van: volvobug op 05-10-2023 18:18:19Mm, zo'n slagtol is natuurlijk verleidelijk en zeker een oplossing als het fysiek niet meer lukt. Maar ik blijf toch bewust zoveel en zolang mogelijk "elbow grease" gebruiken onder het motto "use it or lose it" ;)

En verder denk ik dat ik toch ook maar eens aan de 3D printer moet.....
Doen! Nu ja niets moet, maar het is een stuk gereedschap geworden hier.

Er is heel veel verbeterd de laatste paar jaar. Voor 300 euro heb je een leuk ding dat plug and play is en redelijk zelf instellend.

razorx


razorx

Citaat van: volvobug op 05-10-2023 18:18:19Mm, zo'n slagtol is natuurlijk verleidelijk en zeker een oplossing als het fysiek niet meer lukt. Maar ik blijf toch bewust zoveel en zolang mogelijk "elbow grease" gebruiken onder het motto "use it or lose it" ;)

En verder denk ik dat ik toch ook maar eens aan de 3D printer moet.....
Wat het use it or loose it aangaat: Ben ik 100% met je eens.
We trainen best veel, Sas en ik en dat is het beste cadeau voor jezelf.

Spieren slijten niet of kunnen zelfs beter worden ook als je ouder wordt mits je daar aan werkt. Kan heel veel gewrichtsproblemen compenseren.

elmarconi

Ben ook gebruiker van de Parkside (accu) moerenklopper maar rammel de boel er nooit mee los of vast.
Dat doe ik met de hand, dan voel je of de draad gaat vreten of er iets onlogisch zwaar loopt. Ook op moment zetten met een momentsleutel!
Het hele eind draad eruit/erin jengelen is natuurlijk wel voor de elektrieke tol!
--
Autogas Inside . . .