Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

big ben

Voor je het weet zit je in Topgear oid  ;D  :eusa_dance:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

petrolhead

Mooi heren. Want daar lopenrijden een boel petrolheads ;D

Leuk om te lezen dat ze het hebben over de Dutch tuner en de tastbare werking ervan.

rogerV701998


henry classic v70

Heb 't net gelezen  :eusa_clap: :eusa_clap:
Yits: internationale bekendheid  ;D
- the Lineseedoilking -
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Yits, mag ik alvast je handtekening? Straks ben je beroemd ;D Maar ik kan me voorstellen dat je dit erg leuk vind.

razorx

#1761
Inderdaad Arjen, ik vind dit erg leuk.

Commerciëel betekent het nog steeds niet veel. Het is buiten onze hechte gemeenschap veel: Kijken kijken en niet kopen.
Eigenlijk ook wel logisch, heel veel mensen zijn al blij dat ze die ogenschijnlijk duur rijdende auto al kunnen behouden. Tevens leven we met een stevige crisis. Op dit forum heb ik vertrouwen opgebouwd, elders wacht men af. Iets van wat vertelt die gek nou? Ik ben wel benieuwd, hoeveel van die liefhebbers ik wereldwijd toch kan overtuigen en ook nieuwsgierig de mogelijkheden van wereldwijde communicatie te benutten.
Zie het maar als die nieuwsgierige kat in mijn avatar.

Ik zal wel even wat energie steken in het UK forum, zoals onze Petrolhead al zegt: Het zijn petrolheads.
Bij de Finnen heb ik een leuke kans, en de Volvo minded Duitsers zijn fanatieker dan we denken.
Heel voorzichtig zal ik bij de Zweden ook wat pogen. Maar het belangrijkste vind ik dat ik op tijd kan leveren en support bieden.
Dus langzaam aan.

Ach het blijft een hobby, maar het is ontzettend leuk als je een idee kan verpreiden.

viking_in_shorts

Als je een lokaal agentschap (of talenkennis oid) zoekt in Zweden moet je maar even een pbtje sturen.

razorx

Thanx oh kortgebroekte Viking! Ga ik zeker doen.

Ik wil, voorzover het überhaupt lukt wel heel voorzichtig opbouwen.
Ik zie nu al hoeveel moeite men soms heeft met de inbouw.

Mijn taak: Op één of andere manier de inbouw en diagnose achteraf beter maken.

Tot kort!

razorx

#1764
Vandaag forumlid Gus geholpen met zijn VVIS printje, hij had alles keurig en met zorg gedaan maar het werkte niet.

Het printje stuurt de solenoid keurig aan. De solenoid heeft tot taak via het vacuum het balgje te bedienen onder het spruitstuk.
Tussen cilinder twee en drie is dat omklappen van de klep voor het inlaatspruitstuk een beetje te zien maar niet echt goed.
Bij hem bewoog er niets.

Om een beter zicht te krijgen hebben we het afdekplaatje bij de injectorrij losgetrokken. Zo hadden we goed zicht van boven.
Hier zie je een bus, aangestuurd door de drijfstang van het balgje. Links en rechts twee plaatjes die tot taak hebben één van de luchtinlaten te sluiten.

Je zag dat de bus probeerde naar boven of beneden te gaan, maar niet van harte. De bus ging zelfs scheef staan. Één kant wilde duidelijk niet lekker mee.
De hoeveelheid vacuum waarmee het balgje aangestuurd werd leek in orde van grootte vergelijkbaar met die van Saskia haar 20 klepper.

Ik vermoed dat het spruitstuk er uit moet om goed te kijken wat er werkelijk loos is, maar hier was geen tijd en materiaal voor.

daytonawim

Bij de 20v die hier nog staat, zat die betreffende klep in het spruitstuk ook muurvast.

razorx

Citaat van: daytonawim op 07-01-2012 21:27:31
Bij de 20v die hier nog staat, zat die betreffende klep in het spruitstuk ook muurvast.
Eigenlijk niet eens zo vreemd, in de Volvo setup wordt die klep zo goed als niet of niet gebruikt. Ik kan mij voorstellen dat dat met de jaren wel eens lekker wil vastplakken vanbinnen.

Jack v

het asjeheeft maar 2 draaipunten per kant Yits. Bij het balgje en aan de buitenkant zit zn ophanging zeg maar. Door die 4 punten even met wd 40 in te spuiten en dan door een beetje wrikken met het tuimelaartje in het midden kun je hem wel lweer loskrijgen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Of de kleppen zitten vast geplakt aan hun zitting ;D ;D

Jack v

Citaat van: daytonawim op 07-01-2012 21:46:27
Of de kleppen zitten vast geplakt aan hun zitting ;D ;D
even wrikken dan Wim ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.