Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Lpi diagnose, the Cheapo way
Normaal koop je een diagnose kastje voor je LPi systeem het zinnigst bij Stech uit Polen.
Omdat die niet altijd even snel leveren of reageren op een bestelling, en geen verloopkabeltje naar Vialle kunnen leveren, dacht ik:

Zo'n kastje is toch niet veel meer dan een USB naar seriele interface, Waarom niet een goedkopere bij Luccio Engeneering kopen.
Die voor OMVL bijvoorbeeld. Koop er dan nog een 4 pens Econoseal female steker bij (Farnell/RS online. modulair, dus behuizing, pinnetjes en afdichting los kopen),
vind de juiste pin out en je bent klaar.

Het Luccio OMVL kastje:

Is gewoon USB

http://www.luccio.nl/lpg-onderdelen/index.php?item=usb-lpg-interfacekabel-voor-omvl_-bigas_-tartarini&action=article&group_id=9&aid=24&lang=NL

Oorspronkelijke steker er af en zo aansluiten op de Econoseal connector en je bent klaar.

http://www.luccio.nl/lpg-onderdelen/index.php?item=usb-lpg-interfacekabel-voor-omvl_-bigas_-tartarini&action=article&group_id=9&aid=24&lang=NL
€ 69,- incl BTW

Een gewone USB-RS232 converter zal ook werken dan is het echt el-cheapo.

elmarconi

Citaat van: razorx op 22-10-2012 19:50:26
Koop er dan nog een 4 pens Econoseal female steker bij (Farnell/RS online. modulair, dus behuizing, pinnetjes en afdichting los kopen),

Econoseal <google> Aha, helemaal gemist: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1255253.html#msg1255253

Thuur familiepak, mompelde hij...
--
Autogas Inside . . .

Luc

Welke lampen of LEDs heb je nou in je knippers zitten?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

razorx

Citaat van: Luc op 24-10-2012 17:00:50
Welke lampen of LEDs heb je nou in je knippers zitten?
De standaard voorgeschreven lampen.

The Volvoboy

Toevallig nog zin om nog een relais 201 in te pluggen binnenkort? ;D ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Citaat van: The Volvoboy op 24-10-2012 18:50:43
Toevallig nog zin om nog een relais 201 in te pluggen binnenkort? ;D ;D
De vellen huid hangen nog in de relaisbox.

Het ergste is dat het schopbord toch weer los moet, de centrale deurvergrendeling is decentraal geworden.
Zal wel een relais of connector half losgetrokken hebben.

S. Brouwer

Citaat van: razorx op 22-10-2012 19:50:26
Normaal koop je een diagnose kastje voor je LPi systeem het zinnigst bij Stech uit Polen.
Omdat die niet altijd even snel leveren of reageren op een bestelling, en geen verloopkabeltje naar Vialle kunnen leveren, dacht ik:

Zo'n kastje is toch niet veel meer dan een USB naar seriele interface, Waarom niet een goedkopere bij Luccio Engeneering kopen.
Die voor OMVL bijvoorbeeld. Koop er dan nog een 4 pens Econoseal female steker bij (Farnell/RS online. modulair, dus behuizing, pinnetjes en afdichting los kopen),

Het Luccio OMVL kastje:
http://www.paerl.it/volvo/2012102201.jpg
Is gewoon USB

Oorspronkelijke steker er af en zo aansluiten op de Econoseal connector en je bent klaar.
http://www.paerl.it/volvo/2012102202.jpg

€ 69,- incl BTW

Een gewone USB-RS232 converter zal ook werken dan is het echt el-cheapo.

Ziet er goed uit! Kun je aangeven wat er zoal uit te lezen is? Of een foto ervan?
Heb een Lpi installatie en obd 1. Dit lijkt mij een mooi systeem voor live data en controle.

razorx

Was even zoeken. Vraag mij alleen niet om een kopie van de Vialle software pls.

Er is dus genoeg mogelijk. ;)

S. Brouwer

duidelijk en bedankt! Ik zal je niet om de software vragen, maar heeft het zin om zo'n kastje aan te schaffen als ik geen beschikking over de software heb?

razorx

Citaat van: S. Brouwer op 24-10-2012 22:03:00
duidelijk en bedankt! Ik zal je niet om de software vragen, maar heeft het zin om zo'n kastje aan te schaffen als ik geen beschikking over de software heb?
Nee, LPidiag heb je nodig.

razorx

Tja, als automatiseerder moet je vóór je klanten het slachtoffer zijn van nieuwe ontwikkelingen.

In dit geval Windows 8. Wij hadden al wat RTM versies geïnstalleerd, maar nu was het tijd om een upgrade uit te proberen van Win 7 naar 8.
Bij mijn collega eindigde dat in een hinderlijk iets: Alle instellingen kwijt en een verplaatst mapje met die instellingen en persoonlijke bestanden.

Ik had meer geluk. De installatie verliep snel en correct. Wat meteen opvalt na de installatie is de snelheid. Nu was mijn laptop met SSD en een goed schone configuratie al snel, maar dit is werkelijk heerlijk. Instellingen en bestanden bleven keurig behouden. Alle hardware werd keurig herkend. Het mapje windows.old was met schijfopruiming snel te verwijderen.

Met de Windows toets kan je nog steeds schakelen naar je oude bureaublad. De optie om de naam van een programma in te toetsen om het te starten is er ook nog: In de tegelmodus, terwijl je geen invoervak ziet de naam van het programma intypen. B.v. "Word".

Ondanks alle waarschuwingen voor SQL server 2005, draait Vida keurig. Ik heb wel de 32 bits versie van Win 8. Internet explorer moet je voor Vida wel even in de compatibiliteits modus zetten.

Het systeem herstarten in veilige modus is wat omslachtig, maar daar is vast wat op te vinden.

Het is even wennen, maar de eerste indruk is ondanks mijn conservativiteit positief. De interface van Windows 8 komt logisch over.

Uiteraard heb ik voor de upgrade een compleet disk image gemaakt met drive snapshot.

Sbv

Ben erg benieuwd. Ik draai op vast pc Win 7 prof 64 bit icm met Vida en dat loopt prima. Win 8, misschien eens testen, ik heb Volledige Technet toegang dus software geen probleem

razorx

Citaat van: Sbv op 27-10-2012 12:10:37
Ben erg benieuwd. Ik draai op vast pc Win 7 prof 64 bit icm met Vida en dat loopt prima. Win 8, misschien eens testen, ik heb Volledige Technet toegang dus software geen probleem
Wij hebben ook een Technet plus abonnement, erg handig.
Bijzonder dat je Vida op 64 bit aan de gang hebt gekregen. Bij mij werd dat een "laat maar" ;) .

Sbv

Ik heb de 2011D versie misschien dat daar het verschil in zit. Die zou geschikt zijn voor 64 bit en hoera het werkt ook

UserID6342

Ben hier ook erg nieuwsgierig naar Sander, hoe heb je dit voor elkaar gekregen want voor zover ik weet draait Vida niet in de compatible modus ?  Op mijn 64bits machine draai ik nu nog met Vadis, zou dit misschien wel over willen zetten naar Vida.