Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Het blijkt wel dat het allemaal hufterproof moet zijn :evil: ;D ;D ;D.  Mooi dat je het zo op lost Yits  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

razorx

Dank je Boeing.
Het even tegelijk oplichten van de lampen bij een te langzame vrachtwagen groet heb ik er uit.
Zo zaten er nog wat van die leuke instinkertjes tussen.

razorx

Ik zit nog met een logisch probleempje:
De module heeft een inleer modus, voor als je LED's gebruikt. Werkt prima.

Ok het systeem heeft voor die LED gebruiker geleerd dat een knipper links of rechts een Ampère of 0,7 trekt bij 4W LED's.
Een stukje onder die stroom zal de knippers twee keer zo snel laten knipperen op aan te geven dat er een LED kapot is.
OK dat werkt.

Ik denk even hardop.

Ik ben nu even een LED knipperaar en ga naar het pompstation om een aanhanger te huren. Niet zomaar. Ik moet de moeder van Cavia Franz Joseph ophalen en ze is een beetje ehh zwaar.

Aanhanger met normale 21W gloeilampjes hangt er achter. Aan de inleermodus heb ik niets meer. De extra gloeilampen trekken 2A per kant. De ene aanhanger zal 2,7A trekken en de andere weer wat minder. Een defect LEDje van de auto zelf zal het stroomverbruik met een Ampère of 0,4 veranderen. Betekenisloos in verhouding met de grootverbruiker die achter je auto hangt. De combinatie van een aanhanger met een LED knipper wagen maakt de defecte knipperlamp detectie betekenisloos.

De aanhangerondersteuning met gloeilampen zowel aan de auto als op de aanhanger blijft bestaan. Maar het is onmogelijk voor de LED knipper rijder een goed werkende detectie van een defect aanhanger knipperlicht te hebben.

Geen drama, maar goed om te weten.

razorx

En dan nog één dingetje dat ik niet kon laten:

Door een miscommunicatie met Vistaprint zijn ze wat groot uitgevallen. Wordt knippen voor de 850 variant.

Niet alleen leuk, maar voor mij handig om de versie te herkennen, mocht er wat mis zijn. ;)

UserID6342

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Pfoei, ben blij dat ik ouderwets ben en altijd met gewone bullekes rij ;D ;D

V70geRwin

Erg mooi gemaakt Yits, en die sticker maakt het helemaal af.
Als je nog ruimte in de productielijn hebt zou ik er ook graag een van je kopen voor een V70.

Gr,
Gerwin

razorx

Er zijn er weer wat bijgekomen. Zekerheidshalve heb ik nog wat printjes bijbesteld. Op dit moment is de eerste definitieve lichting in Brussel. Klaar voor verzending. Voorlopig blijf ik ze bouwen. Deels omdat ik het leuk vind, deels om de investering er uit te halen. Naast de kostenpost van de onderdelen, gereedschap en wat initiële miskopen, is er wat bij gekomen. Een reflow oven met controller:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/530330/

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/530343/Conrad-Besturing-voor-reflow-oven

Tot nu toe "bakte" ik de printjes op een kookplaatje. Op zich voldoet dat redelijk aan de eisen. Maar ik wil een precies geregeld temperatuurverloop tijdens het "bakken". Zo krijg je betere soldeerverbindingen. Daarnaast zal het solderen sneller gaan. Voorheen moest ik twee printjes op het kookplaatje leggen, wachten en kijken. De printjes er heel voorzichtig zonder te trillen afschuiven. Het soldeer is dan immers nog vloeibaar. En vervolgens het kookplaatje weer af laten koelen voor de volgende twee aan de beurt waren. Langzaam en foutgevoelig.

Als de oven er is, leg ik een reeks in de oven, start de controller, wacht tot ik een piep hoor en doe het deurtje van de oven open om de printjes langzaam af te laten koelen.

De reden dat het zo nauw luistert bij dat opwarmen en afkoelen is thermische stress. Als de componenten te snel opgewarmd worden ontstaan er materiaalspaningen in de onderdelen. Daarnaast mag de temperatuur ook niet te lang te hoog zijn, anders sneuvelen de chipjes. De ideale piektemperatuur voor de loodvrije soldeerpasta die ik gebruik ligt tussen de 232 en 240 graden. Een bandbreedte van maar 8 graden! Eigenlijk onvoorstelbaar dat moderne componenten die temperatuur, weliswaar gedurende korte tijd, kunnen verdragen.

Rond de 30e kan ik een partij van 15 stuks verzenden. In totaal zijn er dan 20 printjes klaar. Een nieuwe lichting printjes is eergisteren in productie gegaan.

Het aangevulde lijstje:

1. T5-forlife x70
2. The Boeing 850 (aanhanger ondersteuning is voor mij ook niet echt nodig)
3. Dirk342 850
4. Arjen850 850
5. razorx, Yits x70
6. razorx, Saskia 850
7. MikeyQR 850
8. KIM 850
9. The Volvoboy x70
10. Sammie x70
11. wimped, A v70 uit 2001
12. maartendeb x70 (4x knipper?)
13. )()()sT x70
14. s70mat x70
15. Rickgriem x70
16. The Demon 850
17. thuur x70
18. Ewøut x70
19. Ries van de Zilverschuit x70
20. henry classic x70
21. dbs1 x70
22. BVM 850
23. BBS ?
24. spekkie99 x70

pwassink

Zodan, 

Daar is een heuse smd productiestraat in wording zo onderhand ..   :eusa_clap:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Het maken van een print productiestraat voor de comfortmodule heeft nog een ander doel dan alleen de comfortmodule.

En jawel, dit gaat over auto's ;)
Het maken van de volgende zaken wordt nu veel makkelijker.
ikwilalleswetenmeter, regen gestuurde ruitenwisser wisser, xenon delay om ze te beschermen bij het inschakelen en aircobeschermer door middel van vijf minuten naventillatie.

Allemaal van die, of ergernisjes zoals de wisselende regen, of zaken die onnodig voortijdig kapot gaan. Zoveel leuks om te doen. Gaat nog even door, de tools zijn er.

The Demon

Ik zit mij, na een blik op Olijfje geworpen te hebben, af te vragen in hoeverre het zijknipperlicht invloed heeft op de module als je LED's in de overige lampen hebt.
Of zijn er ook LED's voor de zijknipperlichtjes nodig dan?

Groet,
The Demon.

C.punTeR

Dan kan de sluit-alle-ramen-en-schuifdak-bij-vergrendelen-module er ook wel bij. :eusa_think: :D
Citaat van: razorx op 27-10-2013 00:37:22
Het maken van een print productiestraat voor de comfortmodule heeft nog een ander doel dan alleen de comfortmodule.

ikwilalleswetenmeter, regen gestuurde ruitenwisser wisser, xenon delay om ze te beschermen bij het inschakelen en aircobeschermer door middel van vijf minuten naventillatie.

Allemaal van die, of ergernisjes zoals de wisselende regen, of zaken die onnodig voortijdig kapot gaan. Zoveel leuks om te doen. Gaat nog even door, de tools zijn er.

Groet..

Hans Duiven

Ik heb wel interesse voor een module voor onze V70ll 2.5D  :eusa_shifty:
en eentje voor de 855 T-5

The Volvoboy

:eusa_clap: :eusa_clap: Geweldig Yits! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Arnie82

Lekker bezig... "Gelukkig" gaan we weer de tijd in van het binnen klussen.

Als je met een regensensor achtig iets bezig gaat hou ik me aanbevolen ;)
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

jeroen74

Zit er op de ECC geen ingang om de ventilator te laten draaien, bedoeld voor het standkachel systeem? Aan de andere kant moet je gewoon discipline hebben om de airco op tijd uit te zetten...

HID vertraging lijkt me wel nuttig, levensduur van een HID lamp wordt voornamelijk bepaald door het aantal ontstekingen. Ik heb daar zelf ooit eens over nagedacht, bijv. lampen pas aan zetten als de motor loopt. Met uiteraard een override door de lampschakelaar even aan-uit te doen zodat ze ook nog aan kunnen zonder lopende motor ;)

Regensensor moet je gewoon kopen ;) Alle mechanische zooi krijg je nooit voor een concurrerende prijs in de markt gezet.