Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

sammie

Citaat van: Dirk342 op 30-10-2013 13:21:58
Citaat van: cornelis-b op 30-10-2013 10:49:00
Wat die oven betreft ben je echt genept Yits

Severin oven

Maar petje af voor je project en als je er klaar mee bent hou ik me aanbevolen voor cavia uit de oven  ;D

Als dat dezelfde oven is als die Yits nu heeft, mag hij wel een heel pissig briefje naar Conrad sturen want dat lijkt nergens op.  Is ruim 4x over de kop gegaan dat ding :(.  Misschien FJ er maar ff langs sturen met een ploegje ? ;D

Je mag bij Conrad gewoon terugsturen hoor. Krijg je het betaalde bedrag teruggestort.
En niet vergeten even een review te schrijven.
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

razorx

Het oventje blijft hier hoor. ;)

Er zat wel wat meer bij: Voor een paar tientjes aan soldeer, een thermokoppel en multimeter met thermokoppelingang, een zeer goede pincet en nog wat handige zaken. Blijft het een gegeven dat ze even netjes een doorvoer voor het thermokoppel hadden mogen maken voor dat geld. Met de kleine aanpassing van de oven ben ik al bezig.

Vandaag even nergens zin in, dus morgen maar verder met bakken.

razorx

Vanavond was het een beetje vechten met de logistiek.

Die echt moeilijk verkrijgbare schakelaar voor de 850 variant, daar heb ik nu een beperkte voorraad van, maar er is meer in aantocht. Wacht op levering ALPS.
Genoeg voor nu.

Behuizingen voor de 850 variant, geen probleem. Met grote dank aan haasje.

De meeste kopers hebben een x70. Hiervoor heb ik 4 behuizingen klaar liggen, waarvan twee met een matige linker of rechter klemveer. Zo wil ik dat niet afleveren. Of een koper moet mij het oude exemplaar versturen in de zelfde staat. ;)

Ik zit dus verlegen om oude x70 knipperunits in nette staat. Of ze het doen maakt me niet uit. Als de klemmetjes links en rechts maar goed zijn en de alarm schakelaar mechanisch niet hapert ben ik blij. Als iemand nog wat voor de x70heeft liggen graag. Uiteraard ben ik bereid hier voor te betalen, mits redelijk.

De "langskomers" hebben een PB gehad, De exemplaren voor de 850 bezitters gaat dit weekend de deur uit. Ik heb alleen een tekort aan goede x70 behuizingen.

Omdat belofte belofte is, zal ik in het ergste geval de mensen die een x70 exemplaar besteld hebben persoonlijk, of op gemeenschappelijk gebied bezoeken voor een swap, maar als het simpeler kan is dat fijn.

Het gaat puur om die initiële x70 behuizingen in nette staat.

FrankvdAa

Ben vorige week bij Verwijst in Uden geweest, maar bij alle behuizingen van de x70 units waren één of beide veertjes afgebroken en ik heb er verschillende in m'n handen gehad. :eusa_wall:

Toch een zwak punt blijkbaar...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Ewout Schalkwijk

Ik heb er een liggen van Project 019, maar die zat met wat kit vast. Functioneel wel goed. Als je mij je adres PB-ed, dan stuur ik hem op als je dat wilt.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

V70geRwin

Ik kan ook langskomen, is het veel werk?
Scheelt er weer eentje voor iemand die verder woont.

Gerwin

Ries van de Zilverschuit

Ik kan op een avond ook wel langskomen. De randen van de gleuf waarin het veertje steekt zijn inderdaad vaak afgebroken en anders gebeurt het vaak snel alsnog, is mijn ervaring. Heb ze vastgezet met expoxylijm en de overtollige lijm weggeschuurd anders past het kastje niet meer in de uitsparing in het middenconsole.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Citaat van: spekkie99 op 01-11-2013 07:47:00
Ik kan ook langskomen, is het veel werk?
Scheelt er weer eentje voor iemand die verder woont.

Gerwin
Graag! En gezellig bovendien.

razorx

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 01-11-2013 10:18:06
Ik kan op een avond ook wel langskomen. De randen van de gleuf waarin het veertje steekt zijn inderdaad vaak afgebroken en anders gebeurt het vaak snel alsnog, is mijn ervaring. Heb ze vastgezet met expoxylijm en de overtollige lijm weggeschuurd anders past het kastje niet meer in de uitsparing in het middenconsole.
Je bent van harte welkom.

Ik probeer nu wat met twee componenten PU lijm. Bison kombi power.
Ik kon het niet nalaten de lijm een mooi zwarte kleur te geven met wat zwart schilderspigment. Dat spul kleurt zo sterk dat een mespuntje al te veel is. Te veel zal de lijmende werking ook niet ten goede komen. Ben benieuwd.

BBS

Wat ik mij kan herinneren toen ik de VW module ingebouwd heb, was dat de unit er nog goed uit zag.
Niet beschadigd of afgebroken...

Ik zal e.e.a. zéér binnenkort regelen ;)
Volvoloos....

razorx

Bison kombi power
Opel bezitters moeten onmiddellijk stoppen met lezen. Deze post betreft niet het tunen van je wagen!

Die afgebroken klemmetjes van sommige knipperunits begonnen te knagen. Maar eens gekeken in de lijmwijzer van Bison. De lijm moet een breed temperatuurbereik hebben een vullend vermogen en zowel hechten aan ABS (?) als metaal. Het gaat me hier niet alleen om de houders van die metalen klemmetjes maar om meer van die vrijwel onrepareerbare kunststof delen in onze auto's.

De lijmwijzer adviseerde mij Bison kombi power. Een 2K PU gebaseerde lijm.
Aan de slag!
Het slachtoffer:

Omdat ik de lijm mooi zwart wilde hebben wat schilders pigment gebruikt om door de lijm te mengen.

Dat spul kleurt zo sterk dat de hoeveelheid die je hieronder ziet al te veel is.

Het resultaat:

Misschien wat overmoedig, maar dezelfde lijm ook geprobeerd op die graag brekende stripjes van het kapje van de x70 knipperunit. Dat stukje kunststof dat eigenlijk te dun is.

Na twaalf uur uitharden durfde ik het aan en testte de twee verlijmingen op degelijkheid. Het resultaat is indrukwekkend. De uitgeharde lijm is nog sterker dan het kunststof.

Lijkt misschien nergens over te gaan, maar ik ben er blij mee.

The Volvoboy

Een goede lijm in huis hebben is altijd fijn ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Vandaag was een gezellig dagje.
Eerst MikeQR, en wat later bezoek van NickGR en nog wat later sammie.
Erg gezellig. Sammie (Hans) bedankt voor de Bitburger!

Bij zijn wagen hadden we war raars met de comfortmodule: Die was er van overtuigd dat er een aanhanger achter de wagen had.

Dus, beste mensen, ik houd de eerste lichting van de module nog even twee dagen achter om een aftercheck te doen. ;)
Snap dit even niet.

jeroen74

Zeker weten dat het aan je module ligt? Geen 'milde' kortsluiting in de aanhangerstekerdoos of bedrading hiervan? Stroommeetmoment net iets te vroeg?

razorx

Ik vermoed een milde kortsluiting bij de aanhangerdoos. Het meten doe ik letterlijk vlak voor de lichten uit gaan. De lampen zijn dan 350mS aan.
2,5 lampen per kant beschouw ik als met aanhanger. Misschien dat die waarde ietsje meer richting de 3 moet om tolerantie in lampen te ondervangen.