Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Ik ben ook blij.
Zojuist onze 4.4 uitgeprobeerd.
Eerst in Maartens auto (tja), injectorconstante op 1 i.v.m. zijn oranje injectoren: starten en lopen en goed lopen.
Daarna in de mijne, injectorconstante op 0.7656 (reeds uitgevogeld door Yits) i.v.m. mijn groene injectoren, 850 MAF teruggemonteerd: starten en lopen en ook goed lopen. Airco aan, geen rookpluimen maar steenkoude lucht uit de roosters!!!
;D ;D

MrCain

;D ;D

Geweldig => net zo blij als een stel kinders op sinterklaas avond :P
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Citaat van: Piet op 12-01-2014 14:39:33
Ik ben ook blij.
Zojuist onze 4.4 uitgeprobeerd.
Eerst in Maartens auto (tja), injectorconstante op 1 i.v.m. zijn oranje injectoren: starten en lopen en goed lopen.
Daarna in de mijne, injectorconstante op 0.7656 (reeds uitgevogeld door Yits) i.v.m. mijn groene injectoren, 850 MAF teruggemonteerd: starten en lopen en ook goed lopen. Airco aan, geen rookpluimen maar steenkoude lucht uit de roosters!!!
;D ;D
Top Piet!
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

razorx

Ik dacht nog even tussendoor de wideband sonde te plaatsen en aan te sluiten. Ik was wat gehaast, had maar een uur. Dat werkt niet. ;)

Wel ben ik er achter dat de wideband van Spartan aanzienlijk meer stroon trekt tijdens de "heating", zal niet lukken via de omgeplugde ECU aansluitingen.

De Spartan heeft zijn eigen controller en kan niet op de geschakelde aansluiting van de ECU. Zover was ik al. Ook als je die in de ECU onderbreekt en doorlust naar de massa is de stroom te hoog en zorgt voor storingen. Directe kabel naar main relais en een harde massa zeer dicht bij de ECU lijkt mij het beste.

Martijn_B

Hoe weet je dat van die stroom Yits? Mijn Innovate en ik geloof die van piet ook zitten beiden op de ECU massa.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

razorx

Citaat van: Martijn_B op 12-01-2014 23:18:35
Hoe weet je dat van die stroom Yits? Mijn Innovate en ik geloof die van piet ook zitten beiden op de ECU massa.
De ECU werd periodiek gedimd in het ritme van de preheating. ;)

Piet

Hoeveel trekt die spartan dan.
Ik heb de innovate wel ook op de geschakelde ECU voeding staan, dat is altijd wel goed gegaan.... maar
het is natuurlijk sowieso geen slecht idee om zo'n stroomvreter  direct op het main relais te zetten.....

razorx

Weet ik nog niet. Hoe soepen de onderste kachelslang vanmorgen ging, hoe onsoepel mijn gehaast vanmiddag.
Ik wilde gewoon te graag. Zal het komend weekend even meten, misschien eerder. ;)

Piet

Mwa dat is verder  ook slechts "academisch" eigenlijk, gewoon op main relais zetten lijkt me het beste.
Goed om te weten, mijn innovate gaat naar Maarten, zelf wilde ik ook de Spartan aanschaffen. Die zal ik dan ook maar gelijk op het main relais aansluiten.

Piet

Dit geeft me trouwens ineens te denken...... Het is weliswaar altijd goed gegaan met de innovate op de geschakelde voeding va de ECU.
Maar, zoals in mijn blog te lezen was, had ik sinds een paar dagen wel gelazer met het starten. Met de innovate aangeloten wilde de auto niet starten, met voeding van de innovate losgekoppeld wel.
Wellicht dat ik het dus hier ook in moet zoeken dan...  misschien door veroudering dat het heatingcircuit meer stroom is gaan trekken of doordat er door corrosie een verhoogde weerstand in de ECU voet contacten is ontstaan. :eusa_think:

razorx

Vorig weekend had ik wat tijd om de achterste lambdasonde te vervangen. Lees de manual goed!

Met een aangepaste bedrading in de ECU dacht ik de wideband direct aan te sluiten. Geen goed idee. De preheating van de Spartan wideband lijkt veel meer stroom te trekken dan het origineel. Komend weekend gaat de massa hard aan de auto en de + naar relais 103 of het main relais.

De linker is de achterste. Je hebt hier niet veel ruimte voor gereedschap.

Dit hielp:

Tijd op de extra ECU te prepareren. 1:1 de pint layout van het conversieprintje geprint om te kijken of het past. De header rechts is voor educatieve doeleinden. Die komt op de plaats van het geheugen en zal aan het piggyback printje gesoldeerd worden.

Memory chipje gedesoldeerd. Was wel tevreden met het resultaat.

Gasboutje met hete lucht tip hielp me

Headers op de ECU gesoldeerd:

In 5 werkdagen heb ik twee prototypes voor het Ostrich ECU conversie printje binnen. Verheug me er op.
En neen, ik ga dit niet voor een ander doen. Het solderen van die header was een pokkeklus. ;)

Ewout Schalkwijk

Heb jij die lambdatool nou zelf gemaakt?  :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-01-2014 21:40:53
Heb jij die lambdatool nou zelf gemaakt?  :eusa_think:

Ewøut
Nee, van de Brezan. Erg handig als de sonde er geen miljard kilometers in zit. ;)

Hans Duiven

:o

Knap Yits, ik doe het je zeker niet na.
Ben heel benieuwd,

Hans

Piet

Very nice work met het gasboutje!