Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

macfocus

Citaat van: razorx op 28-04-2015 21:49:17
Klopt helemaal Macfocus. Zodra ze allemaal klaar en getest zijn bericht ik je. Verwacht dit weekend of misschien eerder uitsluitsel te geven.

Rustig aan, komt goed ; )
De v70 blijft nog heel lang bij me ;  )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

KIM

De knippermodule is niet aangesloten op de CAN-bus.
CAN-bus strekt zich bij ME7 nog niet uit tot comfortsystemen.

De knippermodule van een ME7 auto is derhalve gelijk aan andere types.

razorx

Dank je Kornelis.
Als ik het zo zie hebben de V70's t.m. 2000 de behuizing waar mijn print in past en de C70's t.m. 2004

razorx

Carputer maar dan anders/Veel metertjes

Een luid YES! ontsnapte zojuist aan mijn keelgat. Maar laat ik bij het begin beginnen.
De carputer is ingebouwd en de datalogging die hij verzorgt kan ik middels mijn dubbeldins Parrot radio bekijken of opslaan. Via mijn telefoon werkt het ook.

Het OBD verlengsnoer  met platte connector is toch wel erg fijn. De armsteun kan zo goed als dicht met de connector in de OBD poort. Na een kleine aanpassing zal hij weer geheel sluiten.

De middenconsole even losgemaakt om de OBD kabel netjes verborgen naar het handschoenen kastje te geleiden. De VAG KKL kabel past mooi verborgen achter de pook.

De slimme automotive voeding zit op de linker buitenkant van het handschoenen kastje.

In het kastje komt de mini PC (NUC).  Deze heeft een handige bevestigings plaat.

De snoeren naar het geheel bewust wat te lang gelaten. Ik heb ze wel met een tie-wrap gebundeld en aan het handschienen kastje vastgemaakt tegen eventueel gerammel.

Eén absolute eis was dat er niets aan de bedrading van de auto zelf veranderd mocht worden. De slimme automotive voeding krijgt haar stroom van een aftap aan een ISO verloop kabeltje.

De eerste test. En ja het werkt! Sorry voor de slechte foto.

(Middels Remote Desktop en InCar WiFi de schermloze carputer overgenomen)

MrCain

Super netjes zo :eusa_clap: :eusa_clap:
Ook heel praktisch dat ie via de parrot draaid!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jurijn R

Fantastisch, zoiets zou bij mij ook mogen!

UserID6342

KIM

Ooit....  8)

Het was weer gezellig vandaag. Je heb me weer getriggerd om de tering maar eens naar de nering te gaan zetten.

Keep up the good work!

Piet

razorx

Dank je Piet. Jullie hebben ook weer heel mooi werk geleverd hoorde en zie ik.  :eusa_clap:

Net even een fotootje gemaakt onder een wat betere camerahoek:

De tekst items bij de metertjes mogen in de praktijk wat groter.

Het fijne van de huidige inbouw met een VESA bracket, is dat ik de NUC er ook zo uit kan trekken als er wat mee is.

Als ik thuis ben synct de NUC automatisch met het thuisnetwerk. Nooit meer een laptop in de auto. Nieuwe bins die ik thuis maak, kan ik direct uploaden vanaf de gesyncte NUC en dagelijks loggen.

Morgen maar eens testen of dat ook allemaal werkt. Er zijn nog wel wat kleine puntjes waar ik nu nog even mee aan de gang ga.

De Parrot maakt nu niet meer direct verbinding met mijn thuis WiFi, maar via de Intel NUC. Die laatste dient als access point. De reden is dat die Intel een veel betere signaal kwaliteit heeft en het delen van een verbinding mooier verloopt dan op een Android apparaat.

Hoe maak je een Windows 8 en waarschijnlijk ook 7 machine tot Wifi access point?
Maak een batch file met de volgende tekst:

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=nucy key=geheim
netsh wlan start hostednetwork

Start die batch file middels de taakplanner. Geplannede taak bij opstarten. Als Administrator uitvoeren.
Na uitvoeren kan je de Intel draadloze verbinding delen via de net ontstane extra draadloze verbinding. Werkt goed. Ook de volgende dag. ;)

Piet

Dat syncen... dat is echt top!

The Demon

??? En ik ben weer de weg kwijt in dit topic!  ???

razorx

Citaat van: KIM op 02-05-2015 20:28:47
Ooit....  8)

Het was weer gezellig vandaag. Je heb me weer getriggerd om de tering maar eens naar de nering te gaan zetten.

Keep up the good work!
Ik vond het ook super gezellig. De tijd gaat simpelweg te snel. Afgezien van je bestaan als mens is het heel leerzaam om een docent docent autodiagnose op bezoek te hebben. Genoeg te babbelen. ;)

V70geRwin

Briljant, niet alleen het bedenken maar ook praktische implementatie.

razorx

Vandaag nog even tijd gevonden om Nucy de carputer in het echt te testen.
Bestandssynchronisatie over Wifi met het thuisnetwerk werkt als een zonnetje en vraagt geen extra aandacht. Dus ritje maken, auto uit en in de kamer achter de thuis-PC de logging bekijken en de bin aanpassen. Niets meer.

Wat ik misschien het leukste aan zo een project vind, is dat je de TunerPro software die bedoeld is voor een groot scherm met muis en keyboard kan laten werken op een klein Android scherm met touchscreen. Je zet de standaard Windows omgeving en TunerPro met wat hulp programma's en scripts naar je eigen hand. Helemaal vanzelf is dat niet gegaan, maar het resultaat is goed.

Als ik een ritje heb gemaakt en ik klik op "stop recording" verschijnt er als vanzelf een on screen keyboard en kan ik de bestandsnaam middels het touchscreen intypen.

In de praktijk bleken de zes metertjes op een 7" scherm goed te lezen. De bijbehorende waarden echter, zijn voor de bestuurder onleesbaar.

In TunerPro kan je de de afmetingen van de teksten bij de analoge metertjes helaas niet instellen. Ok, dan plaats ik wel een digitaal metertje met de actuele waarde onder die analoge klokjes dacht ik. Dat was ook geen feest. Door de manier waarop TunerPro haar "dashboard" grafisch opbouwt kreeg ik de grootste uitlijn problemen. Dit werd nog erger toen ik het scherm voor de afwisseling met mijn telefoon overnam.

Alleen digitale metertjes was voor mij geen optie. Het mooie van wijzertjes is dat je in één opslag een trend of indicatie ziet.

Al denkende over hoe TunerPro het beeldscherm opbouwt kwam ik tot een oplossing: De metertjes niet 3/4 rond maken maar 1/2. Dan kon ik de digitale metertjes met hun voor de bestuurder leesbare tekst er als het ware over heen leggen.

Dat werkte:

Ook op een klein scherm zijn de teksten nu goed leesbaar. -edit- Alleen de beeldopbouw is nu onrustig, nog wat op verzinnen.
Ook hier gold weer: Thuis op de laptop aanpassen en de carputer neemt de aanpassingen als vanzelf over.