Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

En daarvoor zijn jullie het pleegouderschap aangegaan, dit is een applaus waard.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

razorx

Dank jullie!

Vandaag een redelijk productieve dag gehad.
Bij de Blokker eindelijk eens een pluizentondeuse gekocht om de alcantara bekleding van mijn stoelen op te kuisen. Het middelste gedeelte heb ik slechts even geaaid met de tondeuse. Leuk ding voor die tien euro.

Ik denk dat ik zojuist wereld kampioen twijfelen ben geworden. Of beter net niet meer. Het gaat over het metertje.

Een TFT scherm is in zonlicht niet goed leesbaar of je moet een kapitaal uitgeven. Past bovendien niet lekker in een 850 roostertje. Dat OLED display wat ik voor de 850 voor ogen had is mooi, maar oogt toch te modern in een 850. Daarnaast had ik geen leuk display voor de x70 variant.

Het hele idee van twee verschillende displays voor de 850 en de x70 stond me ook tegen. Uiteindelijk toch maar weer voor een ouderwets maar passend ogend 2* 16 LCD display gekozen. Goed leesbaar in zonlicht en het past bij de wagens.

Soort van terug naar af, met het verschil dat het geheel nu onder Arduino draait en nog heel veel poortjes over heeft voor eventuele andere te meten inputs. Daarnaast kan de USB interface ook nog eens mooi van pas komen.

Het display past nog net in een 850 roostertje en is relatief makkelijk te monteren:

Hieronder zie je de montage in een x70 roostertje. Ik heb een hekel aan experimenteerprintjes, dus vanavond maar eens aan een echte layout werken. Links de USB aansluiting om hem te programmeren, rechts de connector naar de auto. Die laatste is pin compatibel met mijn ooit gemaakte KVS meter. Alleen de temperatuuraftap komt te vervallen. Die pin gaat nu naar de K lijn.

Het wordt zo iets:

Turbodruk, lambda/afr waarde, accuspanning of LTFT, KVS temperatuur.
Alarmwaarden van deze en meer waarden dringen zich vanzelf op de voorgrond. B.v. detonatie.

Mmh. Duurde even voordat ik wist wat ik wilde.
Eigenlijk is het vooral het slimmere gebruik van het display wat dat 16*2 schermpje weer bruikbaar maakt.

UserID6342

daanium

Mooi om te lezen van je pleegdochter Yits.
Nice van bovenstaand.
Worden deze ook bestelbaar?
Net zoals je perfecte knipper-unit-mod?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Ach omdat ik zo een hekel aan experimenteerprintjes heb, ben ik toch al een lay out voor professionele productie aan het maken.
Dan kunnen er ook wel wat extra printjes bij. Let wel: Dit werkt alleen met M4.4 i.c.m. de Volvospeed bin. Of op zijn minst die bin als basis.

Als je toch al aan het tunen bent of wilt gaan is de kans groot dat je met die bin of één van de mooie software varianten van Piet of Maarten wilt rijden.

De meeste tijd gaat hem zitten in het aanpassen van het ventilatie roostertje. Vervelend werk waarbij je een stuk plastic in vorm moet zagen en veilen. Daarna een strak rechthoekig gat er in e.t.c. Je bent zo een paar uur verder.

Ik ga eens rondkijken wat het kost een voorgevormd mat zwart front plaatje te laten maken. Met gat voor het display. In ieder geval voor de x70 en bij interesse voor de 850 met M4.4.

Zo als eerste gedachte denk ik aan 3D printing, 3D freeswerk of een printplaatje in een vorm die in (x70) het rooster past of juist er op (850).

V70geRwin

Citaat van: razorx op 02-08-2015 21:40:55
Ach omdat ik zo een hekel aan experimenteerprintjes heb, ben ik toch al een lay out voor professionele productie aan het maken.
Dan kunnen er ook wel wat extra printjes bij. Let wel: Dit werkt alleen met M4.4 i.c.m. de Volvospeed bin. Of op zijn minst die bin als basis.

Als je toch al aan het tunen bent of wilt gaan is de kans groot dat je met die bin of één van de mooie software varianten van Piet of Maarten wilt rijden.

De meeste tijd gaat hem zitten in het aanpassen van het ventilatie roostertje. Vervelend werk waarbij je een stuk plastic in vorm moet zagen en veilen. Daarna een strak rechthoekig gat er in e.t.c. Je bent zo een paar uur verder.

Ik ga eens rondkijken wat het kost een voorgevormd mat zwart front plaatje te laten maken. Met gat voor het display. In ieder geval voor de x70 en bij interesse voor de 850 met M4.4.

Zo als eerste gedachte denk ik aan 3D printing, 3D freeswerk of een printplaatje in een vorm die in (x70) het rooster past of juist er op (850).

Supercool, kunnen we al een lijstje starten?  ;)

razorx

Wacht nog heel even, dan weet ik wat meer over de kosten. ;)

elmarconi

Citaat van: razorx op 02-08-2015 21:40:55
De meeste tijd gaat hem zitten in het aanpassen van het ventilatie roostertje. Vervelend werk waarbij je een stuk plastic in vorm moet zagen en veilen.

Vijlen  ;)

3D printen kan prima, zeker voor kleine series. Om hiervan een goed model te maken lijkt me lastiger...
--
Autogas Inside . . .

classicT5

Ik wil ook ;) heb al zon rooster klaar liggen ;)

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

BBS

Ik ook, maar tegelijk wil ik hem eigenlijk niet in een rooster hebben zitten.
Mooi weggewerkt in bijv een kuda steun of zo....
Volvoloos....

razorx

Dan even heel wat anders voor de mensen die een volledig el cheapo carputer willen:
https://www.chinavasion.com/china/wholesale/Android_Media_Players/Android_TV_Dongle/MoreFine-M1-Finger-PC/?s=awr315

Hang hem aan een 7" touchscreen of neem hem via wifi over met je android device. Ik denk dat je incl. verzenden met 120 euro klaar bent.
Een slimme power on/power off moet je dan nog wel verzinnen. Mag ook wel voor dat geld. ;)

razorx

TT 310dkm, achterruitenwisser

Goedenavond!

Ik begin maar met de vakantie.
We zijn gisteren teruggekomen van een weekje Zeeland en Brugge. Een korte maar heerlijke vakantie. Het weer was geweldig. De momenten dat het wat regende waren we onderweg.

We begonnen in Burgh-Haamstede.  We kenden Zeeland niet zo goed, maar wat een heerlijk oord is dat en wat is die natuur aldaar veelzijdig.

Vervolgens zakten we af naar Brugge. Als Amsterdammer ben ik qua mooie steden best verwend maar ik was diep onder de indruk toen ik Brugge zag. Het lijkt wel of er achter iedere straathoek een nieuwe verassing ligt.

Wat plaatjes:

Zo al wandelend kwamen we langs het terras van de brouwerij de Halve maan. Als zo iets op je pad komt kan je maar één ding doen. Plaats nemen aan een tafeltje en een heerlijk fris ongefilterde blond bestellen. Zó vers en precies op temperatuur. Heerlijk!

Even later kwamen we in de Begijnen aan. Daar zagen we iets heel schattigs. Een zwaan vond het nodig om eten uit zijn bak te hengelen en dat vervolgens uit te delen aan de massaal toegestroomde eenden.

Een paar dagen later ginen we weer naar het noorden. Wederom Zeeland maar nu het dorpje Vrouwenpolder. Een aangename tijd gehad en goed gegeten en gedronken.

Vandaag was het weer tijd om aan de slag te gaan met de R. Nrfh heeft zijn APK weer gehad. Om er doorheen te komen moest er een ashoes vervangen worden evenals een uitlaatbeugel en ik moest de remlichtschakelaar even "helpen".

De R had iets waar alle estates vroeg of laat last van krijgen: Een haperende achterruiten wisser. Eerst de bekleding voorzichtig verwijderd.

Deze klep was niet meer maagdelijk. De aanwezige reparatie clipjes en plaatjes verwijderd en vervangen door nieuwe. Oud:

Markeringen aangebracht.

Door de troep is het kunststof van het afdek kapje kapotgedrukt. Ik had geen nieuw exemplaar liggen.

Dit is met twee componenten PU lijm goed te herstellen. Het kunststof zelf is immers niet vergaan. Alleen kapotgedrukt.

Kombi Power er tussen en een tijdelijk stukje tape voor het uitharden.

Ik heb nog een draadbreuk bij het scharnier van de achterklep. Hierdoor wil de achter wisser haar nulpunt niet vinden bij het uitschakelen. Is voor later. De nulpuntsdetectie in de motorunit heb ik preventief aangepakt. Hieronder zie je hoe die er aan toe was.

De drie sleepcontacten:

De sleepring na grondig te zijn opgeschuurd met 00 staalwol.

Zo dat was het weer. Tijd voor een koel glas lijnolie.
Proost!

jeroen74

razorx