Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Scary sjips Yits, gelukkig een lieve partner, hou vol!

UserID25761

Momenteel ervaar ik ook hoe moeilijk het is om te stoppen met roken, Voor Yits heb ik dan ook diep respect dat hij het volhoud.  :eusa_clap:
Even stoppen is niet zo makkelijk, voor mij help dat minderen al goedgaat. ik rook nu al 10 sigaretten minder per dag, en hoop deze trend voort te zetten.

Tja want eigenlijk is roken best smerig, zeker voor de niet rokers om je heen  :angel:

Yits! volhouden, ik ga je volgen door iig ruim te minderen

BBS

Citaat van: NickGR op 19-10-2015 11:36:16
Momenteel ervaar ik ook hoe moeilijk het is om te stoppen met roken, Voor Yits heb ik dan ook diep respect dat hij het volhoud.  :eusa_clap:
Even stoppen is niet zo makkelijk, voor mij help dat minderen al goedgaat. ik rook nu al 10 sigaretten minder per dag, en hoop deze trend voort te zetten.

Tja want eigenlijk is roken best smerig, zeker voor de niet rokers om je heen  :angel:

Yits! volhouden, ik ga je volgen door iig ruim te minderen ook te stoppen
;) ;)
Volvoloos....

razorx

Ja het was wel even heftig wat ik ervoer. Bedankt voor jullie tip het bij Lareb te melden. Zojuist gedaan. Ik zal hier zeker nog een hartig woordje over wisselen met mijn huisarts. Ben hier niet blij mee, zeker nu ik na gericht zoeken wat meer ellende tegen kom op internet. Het voorgevallene was niet nodig.

Ik ervaar nog wat anders sinds ik met de Champix gestopt ben: Tijdens de kuur had ik moeilijke momenten, waar ik snakte naar een peuk. Die momenten gingen meestal snel weer voorbij, maar kwamen vaker dan mij logisch of aannemelijk leek. Letterlijk vanaf het moment van stoppen met dat middel heb ik die snak momenten niet meer.

Zo achteraf kan ik precies beschrijven wat er geleidelijk aan insloop:
Men zegt dat dat middel het reactievermogen verlaagt. Ik ervoer dat anders:

Door dat middel kan je aandacht te lang op één punt liggen. Zeg maar dat bloemetje langs de kant van de weg.
Naarmate dat effect zich sterker bij mij voordeed nam dat spreekwoordelijke bloemetje meer en meer plaats in in mijn gedachte. En duurde die gedachte gefixeerd op dat ene ding ook langer.

Dat spreekwoordelijke bloemetje kon een voorwerp zijn, maar ook een gedachte. Ook negatieve gedachten die normaal een kort schouder ophalen op zouden leveren of helemaal niets werden uitvergroot. Vorige week vrijdag en zaterdag werd dat uitvergroten zo groot dat het een nieuwe beangstigende werkelijkheid werd.

Was een enge ervaring en ben heel blij dat ik er relatief makkelijk van af ben gekomen en zal me wel twee keer bedenken voordat ik een middel gebruik dat invloed heeft op mijn psyche.

Ik bedank jullie voor jullie luisterend oor.  :eusa_clap:

henry classic v70

Wat goed dat je deze ervaringen hier neerzet Yits, is niet niks hoor als je in zo'n fase "verdwijnt"
Op het forum > ik stop < staan zeer uiteenlopende ervaringen beschreven over Champix... ook herkenbare zoals jij omschrijft
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

pwassink

bah wat een narigheid ..

K ben dan weliswaar 3 weken zo ongeveer "terror-jaap"  geweest voor m'n omgeving, maar kon t gelukkig op karakter uitzingen.

Dit is weer een mooi voorbeeld van " als ik de beijsluiter lees kan ik het beter maar niet eens meenemen bij de farmacie"
middel erger als de kwaal, look i can fly .. ownee dat kon ik ook zonder dat al ..  Hmmz ..

Gewoon rustig doorgaan met ademhalen yits .. D'r komt nu al steeds meer O2 mee .. en daar kan je ook high van worden :-)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Lief en waar gezegd Peter. Ach heb nu geleerd dat de bijsluiter te voorzichtig is, de arts te onervaren. Tja wat blijft er over: Je zelf.

Het is niet alleen maar gemopper en engheid wat er hier gebeurt. Er is ook iets heel moois:
Jaren hebben we pleegkinderen gehad. Je doet je best, je kan het nooit goed doen. Dachten wij. Naar ons gevoel gaven we een tijdelijke steun en het oorspronkelijke bloed bleef trekken. Daar konden we toch alleen maar van verliezen bij die pleegzorg? Het is geen wedstrijd, maar we waren simpelweg zwakker dan die bloedband. We volden ons als een kinderhotel. Vriendelijk, poging tot een onmogelijke opvoeding vanuit die positie, niet meer en vooral heel tijdelijk. Als pleegouder zit je aan de rand of zelfs daarbuiten op te voeden. Dachten we. Iets bijdragen aan veiligheid konden we wel, voor tijdelijk. Ontwikkeling hadden we geen illusie meer in. Gelukkig een grote inschattingsfout.

Het moois:  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: Onze voormalige pleegdochter zocht ons op on het contact te herstellen na zoveel jaar. Nu logeert ze bij ons, tijdelijk, onderweg naar haar eigen vrije leven. Voor mij, haar en Sas heeft dit als een thuishaven gevoeld. Verdere details laat ik achterwege. Ze speelt geen spelletjes met ons, wij niet bij haar, na al die jaren (5 á 6 denk ik): Ze is terug, ze is vrij, volwassen en wij helpen haar met de volgende stappen waar zij hulp bij nodig heeft.

Haar motivatie is een nare ervaring, maar ook de kennis dat ze een veilige haven bij ons heeft. Altijd!
En belangrijker een wederzijds respect en liefde. Voor ons drieën voelt dit als een thuiskomen.

Leven we of niet. ;)

haasje

Een deel van de dingen die jij beschrijft herken ik ook, echter ben ik "cold turkey" gestopt.

Het snakken naar een sigaret is iets wat ik ook herken, wordt na mate je langer gestopt bent steeds minder, maar ook ik heb die zo nu en dan nog steeds.

macfocus

Mooi verhaal over jullie pleegdochter. Ze zal genoeg ellende hebben meegemaakt, maar blijkbaar kunnen jullie haar de rustpunten geven die een mens nou eenmaal nodig heeft.

Succes! ( ook met stoppen met roken)
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

UserID6342

Wat ontzettend fijn voor jullie 3-en Yits !  :eusa_clap: :eusa_clap:

Wie goed doet, goed ontmoet en zeker in deze situatie  :eusa_clap: :eusa_clap:

wimped

Hoi Yits;

Ik probeerde het met Zylan.......
Kreeg plotselinge woede aanvallen, waren zo wee weg ook.
Maar na een uur, of 2 uur plotseling weer door het lint.
Eng gewoon, en idd gestopt en aan huisarts gemeld. Die heeft het doorgegeven.
Ook een anti depressiva dus,

Wat jij met de pleegdochter hebt, hebben wij met onze 2 adoptie dochters. Je probeert ze goed op weg te helpen, zodat zij het verder alleen af kunnen.
Groet

Wim

razorx

Dank je Wim.
Bijzonder wat je vertelt van Zyban. Hoor het wel vaker nu ik er op let, dat dit soort middelen de hersenen aardig kunnen vernöken.

En wat je adoptiedochters aangaat: We hebben idd exact het zelfde doel, naast bestaan als veilige thuishaven als we zo worden gezien.
En dat laatste is het geval wat dit zo ontzettend fijn maakt.

Ach wanklanken zullen ook wel komen, maar dit zit naar ons gevoel goed voor de lange termijn.

wimped

razorx

Zo! Ik voel me weer wat frisser. Houdt nog niet helemaal over, maar dat komt wel.

Eindelijk een van scratch Vida 2014D installatie succesvol kunnen voltooien onder Windows 10.
Nog niet perfect maar het draait. Blijft een stukje ongelofelijk slecht geschreven plakwerk dat pakket. Beetje trend van deze tijd.

Hier vind je wat uitleg:
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?235254-Windows-10-Surface-Pro-VIDA-2014D

Is niet compleet maar het helpt je op weg. Ik ga in dezen niet verder helpen. ;)

UserID6342

Hoorde van de week van Henk (chef wp Volvo Rutten) dat de allerlaatste Vida versie een drama was voor hun omdat er totaal niets meer instaat van de oudere modellen.....  Zelfs de 850 is niet meer zichtbaar zodat hun nu 2 versies hebben draaien....  Blijft een pruts programma dat Vida..