Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Zo dan  :o dat zilvere airco kastje zit toch voller dan dat ik had gedacht!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

big ben

Citaat van: razorx op 20-01-2013 18:21:10
Fred 427dkm, ECC elektronica onderhoud

Goedenavond!

...............om binnen te kussen.

Kussen en sleutelen :eusa_think:

razorx

Citaat van: big ben op 20-01-2013 18:37:53
Citaat van: razorx op 20-01-2013 18:21:10
Fred 427dkm, ECC elektronica onderhoud

Goedenavond!

...............om binnen te kussen.

Kussen en sleutelen :eusa_think:
Gge ghe. Eigenlijk was het daar de ideale dag voor.
Dom dom dom van me.

The Demon

Daar heb je nog een hele avond voor Yits  ;D

Maar toch weer lekker geklust aan Fred en de R.

Groet,
The Demon.

dbs1

Citaat van: razorx op 01-01-2013 19:00:14
Citaat van: arjen850 op 01-01-2013 18:52:52
Citaat van: Thys op 01-01-2013 18:50:38
Zou je niet eerst een AFR meting doen, alvorens over te gaan tot nieuwe injectoren? Het zou zonde zijn als het achteraf niet nodig bleek te zijn.

Eens en gaf ik al aan ;) Op zeker eigenlijk dat hij op hoge toeren te arm loopt.. Niet op benzine ;)
Dit was inderdaad voelbaar. Uiteraard wil ik een AFR meting voor inbouw en na software aanpassing en inbouw.

Met interesse heb ik je blog gelezen over je nieuwe aanwinst, mooi auto!
AFR meting is uiteraard prima, hier vind je een lijstje met pk's per LPG injector.

Heb je een std ECU dan zou wit net genoeg moeten zijn, maar zit er een chip in, dan is donkerbruin de oplossing, zo lijkt het, maar eerst maar eens meten.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

razorx

Citaat van: dbs1 op 20-01-2013 19:46:32
Citaat van: razorx op 01-01-2013 19:00:14
Citaat van: arjen850 op 01-01-2013 18:52:52
Citaat van: Thys op 01-01-2013 18:50:38
Zou je niet eerst een AFR meting doen, alvorens over te gaan tot nieuwe injectoren? Het zou zonde zijn als het achteraf niet nodig bleek te zijn.

Eens en gaf ik al aan ;) Op zeker eigenlijk dat hij op hoge toeren te arm loopt.. Niet op benzine ;)
Dit was inderdaad voelbaar. Uiteraard wil ik een AFR meting voor inbouw en na software aanpassing en inbouw.

Met interesse heb ik je blog gelezen over je nieuwe aanwinst, mooi auto!
AFR meting is uiteraard prima, hier vind je een lijstje met pk's per LPG injector.

Heb je een std ECU dan zou wit net genoeg moeten zijn, maar zit er een chip in, dan is donkerbruin de oplossing, zo lijkt het, maar eerst maar eens meten.
Die AFR meting ga ik zeker doen.

Eerst wil ik klaar zijn met mijn "rondje" om de auto. Lambdasonde ligt klaar. Stat regelaar en gasklephuis moeten nog een beurtje. Temperatuurzender en TPS wil ik ook absoluut checken/in nieuwstaat. LMM was al nieuw, ik wil nog wel het type controleren.

Dan mag de AFR meting.

dbs1

Citaat van: razorx op 20-01-2013 19:53:39
LMM was al nieuw, ik wil nog wel het type controleren.

Ben benieuwd welk nummer er tevoorschijn komt, heb je een MY98 van voor 08-98, dan zou dat 0280217107 (Bosch of 1275749 Volvo) moeten zijn. Ik weet niet of je na 08-98 ook nog MY98 modellen hebt gehad, of dat toen MY99 begon. In ieder geval begon na 08-98 0280218108 (Bosch).

Misschien heb ik binnenkort nl een nieuwe nodig, DTC "EFI 121 MAF sensor signal" is nu al 2 keer langs gekomen, volgens Vadis zit in mijn MY98 1275749 = Bosch 0280217107. Maar zodra het weer het een beetje toelaat eerst wat stekker- en andere verbindingen controleren.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

razorx

TT 266dkm, instrumentenlampjes vervangen
Goedenavond!

De dag eindigde met de volgende foutcodes:
EFI-231 Long term fuel trim part load                            
EFI-232 Long term fuel trim idling                              
EFI-212 Front heated oxygen sensor (H02S) signal                

Niet geheel onverwacht. De lambda sonde die vermoedelijk even oud is als de auto levert op de scope geen mooi signaal. Zodra het weer wat warmer is vervang ik die evenals de kvs temperatuurzender. Dan is alles qua sondes en sensoren weer mooi van deze tijd.

Omdat het dash van een 70 loshalen nog niet in dit weblog staat voeg ik dit als how-to toe. Misschien heeft iemand er wat aan. De eerste pagina van dit blog met de relevante links is weer bijgewerkt.

As eerste de accuminpool los.

De roostertjes moeten los. Met een stukje hard elektradraad dat aan één kant omgebogen is als een haakje, trek je het metalen lipje achter in het rooster naar je toe. Op die manier gaan de schuifjes die het roostertje vast houden naar binnen. Aan de greep van het roostertje kan je hem dan respectievelijk links en rechts lostrekken. De buitenste roostertjes zaten bij mij erg vast. Een tot loswiptool getransformeerd aardappelmesje (geen scherpe kanten meer) hielp mij.

De torx 25 achter de roosters moeten er uit.
Luidsprekerkapje los.

Loswiptool tussen de dischtsbijzijnde rand van de ventilatiegaten links en rechts.

Torxjes er achter los.

De twee torxen boven het instrumentenpaneel los.
Dashboard kastje er uit.
Torxen dashboard aan bovenkant dashboardgat er uit.
De bouten van de airbag los. Dop 10. Aan één van de bouten zit een aarding vast.

Steker passagiersairbag los.  Die zit in het oranje plastic gedeelte van de airbag.
De R had al bij de vorige eigenaar als SRS fout: "Airbag cap passengers side to low". Zal wel van voor zijn tijd zijn. Hier dacht ik de oorzaak te hebben. Helaas bleken de draden bij de airbagzelf losgerukt te zijn van hun tegen connector. Oh wat heb je een lomperikken. En vervolgens het SRS lampje er uit halen zodat je de fout niet ziet. Grr.

Eerdaags maar een nieuw connectortje aan de airbag kant zoeken.

Nu kan je het bovendek voorzichtig naar je toe trekken. Rechts een beetje liften en een beetje subtiel geweld. Let op de bedrading naar een speaker of andere elektronica die je misschien bovenop je dash hebt.

Dit zat in de R. Geen slechte keus:

Instumentenpaneel en de connectoren losgeklikt en er voorzichtig uit gehaald.
Hé dit is nieuw voor mij. De centrale deurvergrendelingsunit op een andere plek. -edit- Volvo guard lock and alarm

Wat oude en nieuwe lichtjes.

Omdat er wat lamphoudertjes als symptoombestrijding uitgehaald waren kwam ik drie lichtjes te kort. Tijdelijk wat gefrot met 3 ledjes voor de boord computer. Oogt vreselijk, maar ik had geen geschiktere exemplaren voor handen. Komt op korte termijn goed.

De pennetjes waar de lamphouders contact maken met de print iets bijgebogen. Zo ben je verzekerd van goed contact na al die jaren.

De symptoombestrijding:

Nu zitten alle lichtjes er weer in zoals het hoort. OK, niet bij alle roffels worden alle lichtjes gebruikt, maar je weet maar nooit wat de plannen in de toekomst zijn. ;)

Ik zit nu lekker voor de haard en heb recht op een heerlijk koel glas lijnolie. Zelfs met dit half binnenwerk krijg je het koud.

Proost!

UserID6342

Lekker weer gehobbied Yits  :eusa_clap:  Blijft leuk die dashes loshalen ;D.

Wat je op je klokkenspel (vergeef me de uitdrukking) aantreft is je alarm ipv de CV unit;D

(dacht ik)

jeroen74

Ik heb toevallig nog zo'n klokkenspel liggen (ooit eens gekocht voor het odometer-LCDtje), en dat losse kastje is een radio-ontvanger aan de inhoud te zien ;)

razorx

Ik heb nog even op het klokkenspel forum gekeken en gezocht op Volvo nummer 9166196.
Dat forum bezoek ik nooit meer. Voordat ik het wist zat ik in de meest vreemde live chatboxen waar voornamelijk over orificen gesproken werdt. Brr wat een hurkgrage engnekken! Met het zweet op het voorhoofd kwam ik er uit met als beloning de beschrijving: CV unit van Denso.

-edit- na wat beter zoeken op een beter forum kwam ik op "Volvo guard lock and alarm system". ;)

wimped

Weer uitzonderlijk leesvoer Yits,
:eusa_silenced:
handig daar ik ook een v70 heb tegenwoordig.
Ga wer van je daden genieten
Wim

Matthieu123

Het yits.. Waar had jij nou die lpi pomp laten doen? Je link naar mp werkt niet meer namelijk.

arjen850

Citaat van: razorx op 26-01-2013 21:30:51
Ik heb nog even op het klokkenspel forum gekeken en gezocht op Volvo nummer 9166196.
Dat forum bezoek ik nooit meer. Voordat ik het wist zat ik in de meest vreemde live chatboxen waar voornamelijk over orificen gesproken werdt. Brr wat een hurkgrage engnekken! Met het zweet op het voorhoofd kwam ik er uit met als beloning de beschrijving: CV unit van Denso.

-edit- na wat beter zoeken op een beter forum kwam ik op "Volvo guard lock and alarm system". ;)

Idd gewoon de ontvanger voor je AB's :D

razorx

Citaat van: Matthieu123 op 27-01-2013 21:11:25
Het yits.. Waar had jij nou die lpi pomp laten doen? Je link naar mp werkt niet meer namelijk.
Citaat van: Matthieu123 op 27-01-2013 21:11:25
Sterker nog, hij staat helemaal niet meer op MP. De laatste keer dat ik Jan sprak was er sprake van niersteen, als ik dat zo vrij mag publiceren. Ik denk dat hij even pauze heeft. Ziekenhuis of zo.

Het as degene uit 't Loo, Gelderland.

Ik PB zijn nummer even naar je.