Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: razorx op 20-11-2013 20:16:18
Citaat van: dbs1 op 20-11-2013 14:48:58
..
Nu we toch de alle ins en outs van de (uitstekend werkende  :eusa_clap:) comfortmodule bespreken:

wanneer ik de auto op alarm zet, knippert bij het inschakelen het lampje van de module 3 keer (1x-korte pauze-2 keer) en bij uitschakelen 3 keer zonder pauze.
Ik snap dat nog niet.
Bij de 70 classic met standaard Volvo alarm heb ik dat niet en bij de 850 met de Spy Keyless entry ook niet.

Arjen850 wel zoiets als wat jij beschrijft. Ik vermoed toch een iets aangepaste bedrading op de geschakelde plus. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Mijne heeft het ook! Vanavond eventjes gekeken :)

dbs1

Citaat van: )()()sT op 20-11-2013 21:25:47
Citaat van: razorx op 20-11-2013 20:16:18
Citaat van: dbs1 op 20-11-2013 14:48:58
..
Nu we toch de alle ins en outs van de (uitstekend werkende  :eusa_clap:) comfortmodule bespreken:

wanneer ik de auto op alarm zet, knippert bij het inschakelen het lampje van de module 3 keer (1x-korte pauze-2 keer) en bij uitschakelen 3 keer zonder pauze.
Ik snap dat nog niet.
Bij de 70 classic met standaard Volvo alarm heb ik dat niet en bij de 850 met de Spy Keyless entry ook niet.

Arjen850 wel zoiets als wat jij beschrijft. Ik vermoed toch een iets aangepaste bedrading op de geschakelde plus. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Mijne heeft het ook! Vanavond eventjes gekeken :)

Mijn (Volvo) alarm heeft ook hellingshoekdetectie, kan dat ermee te maken hebben?
Er zit overigens nog wat variatie in het knipperen, vanmorgen knipperde hij 4 keer na activeren van het alarm...
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

jeroen74

Wat is 'het lampje op de module'? Die van de nachtverlichting?

razorx

Citaat van: dbs1 op 21-11-2013 08:24:34
..
Mijn (Volvo) alarm heeft ook hellingshoekdetectie, kan dat ermee te maken hebben?
Er zit overigens nog wat variatie in het knipperen, vanmorgen knipperde hij 4 keer na activeren van het alarm...
Dat is een duidelijke:

Pin 9 van de knipperunit hoort bij Volvo en bij mij op de geschakelde + te zitten.
Bij jou zit deze pin hoogst waarschijnlijk op een continue +.

Vermoedelijk is er ooit wat veranderd aan de bedrading.

Of het waar is wat ik zeg kan je controleren met een multimeter op ping 9 van de connector en de andere pin op de massa. Hier mag geen spanning op staan met het sleutelcontact op uit. ;)

Ries van de Zilverschuit

Nou, ik heb mijn module ook laten behandelen door Yits en dik tevreden. Vooral die vierde knipper doet het hem, maar ook dat je de knipperserie makelijk kan onderbreken (als je eerder knippert dan in je dode hoek kijkt).

Dank nog voor de koffie, Yits (was ik nog vergeten). En veel inspiratie bij het uitdenken van allerlei andere elektronische updates voor onze roffels! Een regensensor en de allesweetmeter (en dan met name de turbodrukmeter) staan hoog op mijn verlanglijstje.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Het plezier was geheel wederzijds Ries.

Je omschreef, in het gesprek dat we hadden, heel goed waar je tegenwoordig als eigen bedrijf mee zit: Niet alleen gebrek aan durf of geld bij de klanten, maar ook een extreem snelle, in mijn ogen overhaastte, technische ontwikkeling. Je moet de klanten bij het handje nemen. Sommige willen dat, sommige helaas niet. ;)

De rest gaat gewoon komen. Stapje voor stapje.

razorx

Citaat van: jeroen74 op 21-11-2013 17:06:15
Bij de 850 was dat een bijna onzichtbare verlichting van de alarmknipper. Zeker als hij gedimt staat.
Ik vind dat die knop altijd direct vindbaar moet zijn. Vandaar dat ik gekozen heb voor één oplossing voor zowel de 850 als de 70 classic:

Een continu verlichtte alarmschakelaar die meeknippert als het alarmlicht aan staat.
De helderheid bij de 70 classic variant vindt ik OK. De 850 variant mag ik iets minder helder maken vind ik.

KIM

Maar ietsje hoor.
Er lijkt enig verschil te zijn tussen de bovenste en de onderste. Dit wordt veroorzaakt door de grootte van het lichtoppervlak van de schakelaar. Als de lichtsterkte optisch gelijk wordt, vind ik m helemaal prima (nu eigenlijk ook al...)

razorx

Dank voor de tip Kornelis, zal ik op die manier aanpakken.

dbs1

Citaat van: razorx op 21-11-2013 18:47:27
..
Dat is een duidelijke:

Pin 9 van de knipperunit hoort bij Volvo en bij mij op de geschakelde + te zitten.

Of het waar is wat ik zeg kan je controleren met een multimeter op ping 9 van de connector en de andere pin op de massa. Hier mag geen spanning op staan met het sleutelcontact op uit. ;)

Dat zal ik eens gaan meten, ik heb niets vreemds gezien aan de bedrading, maar je weet maar nooit

Citaat van: razorx op 21-11-2013 22:39:54
Bij de 850 was dat een bijna onzichtbare verlichting van de alarmknipper. Zeker als hij gedimt staat.
Ik vind dat die knop altijd direct vindbaar moet zijn. Vandaar dat ik gekozen heb voor één oplossing voor zowel de 850 als de 70 classic:

Een continu verlichtte alarmschakelaar die meeknippert als het alarmlicht aan staat.
De helderheid bij de 70 classic variant vindt ik OK. De 850 variant mag ik iets minder helder maken vind ik.

Die continu verlichting van de alarmschakelaar vind ik een heel goed idee, je kunt hem zo altijd snel vinden.

V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht

jeroen74

Je weet toch waar dat ding zit? Ik zou een groot rood verlicht vlak helemaal niet prettig vinden, en vind zoals het origineel is perfect... de mijne is dan wel voorzien van LED verlichting; misschien dat met lampjes het bovenste vlakje wat onderbelicht is, maar dat is zo lang geleden dat ik het niet meer weet :)

arjen850

Citaat van: jeroen74 op 22-11-2013 09:45:57
Je weet toch waar dat ding zit? Ik zou een groot rood verlicht vlak helemaal niet prettig vinden, en vind zoals het origineel is perfect... de mijne is dan wel voorzien van LED verlichting; misschien dat met lampjes het bovenste vlakje wat onderbelicht is, maar dat is zo lang geleden dat ik het niet meer weet :)

Ik vind dat ook erg netjes staan:)

dbs1

Citaat van: dbs1 op 21-11-2013 22:50:36
Citaat van: razorx op 21-11-2013 18:47:27
..
Dat is een duidelijke:

Dat zal ik eens gaan meten, ik heb niets vreemds gezien aan de bedrading, maar je weet maar nooit

Op pin 9 staat geen spanning met contact uit, op pin 8 wel. De spanning komt op pin 9 bij contact aan.

Citaat van: razorx op 21-11-2013 22:39:54

Die continu verlichting van de alarmschakelaar vind ik een heel goed idee, je kunt hem zo altijd snel vinden.

Citaat van: jeroen74 op 22-11-2013 09:45:57

"Groot rood verlicht vlak" vind ik nogal overdreven, het is nu niet dat er een halve bouwlamp in je ogen schijnt, tenminste, bij de x70. Wat ook fijn is dat deze brandt als de verlichting uit is, het is gewoon precies goed wat mij betreft.

)()()sT

KIM

De 850 variant:

Ik vind het wel een mooie upgrade.