Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Elke modificatie/ verbetering van de code die je ziet is welkom.
We houden ons zeer aanbevolen

Lammert

Citaat van: Piet op 04-11-2015 23:28:00
Elke modificatie/ verbetering van de code die ziet is welkom.
We houden ons zeer aanbevolen
Misschien een Git repository opzetten voor die code wanneer jullie beginnen? De code is volgens mij GPLv3 dus dat mag gewoon. Wie weet krijg je nog eens nuttige pull-requests, en extra ogen die mee kunnen kijken zijn nooit weg

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Piet

he knew too much ....so......I had to take care of that...

classicT5

Lammert

razorx

Ik leef gelukkig nog. FJ en de cavihen zijn als een soort van Bonny en Clyde voor zich zelf begonnen.
Ik bekijk net een foto van ze. Zo te zien zijn ze in goede doen. Ze willen ook wat aan mijn pensioen doen.
Denk dat ik dat lieve aanbod maar heel voorzichtig af moet slaan.

Weer even terug naar de PID regeling van de wideband.
De P waarde staat voor de narrowband regeling standaard op 188 (=7.37?)
Dat levert deze wideband regeling op:

Ik had er een redelijk vertrouwen in dat ik de P waarde kon verhogen tot 255 (=10?) Niet ten onrechte naar blijkt:

STFT hoeft nog maar een procent en meestal minder te corrigeren.  :eusa_dance:

Goed de schaal van deze afbeelding is wat anders maar de variatie is aanmerkelijk minder.
De regelsnelheid is overigens ook mooi omhoog gegaan.

Vanaf morgen maar eens wat spelen met de I waarde van de integrator om het faseverschil richting 0 te krijgen.

MrCain

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

echt goed bezig zeg!!!!
Heb t in de tijd ooit moeten leren maar ben t helemaal weer kwijt :eusa_shifty:
toch maar weer eens in de boeken gaan duiken ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Je bent nu met  $F1C2 : "Reglersteigung" :  I en  $F1C3 : "Reglersprunghoehe" :  P aan het spelen?

razorx

Piet

Waar heb je hier de F1C3 nu op staan?

razorx

Piet

Ok, ik had ze beiden op een gegeven moment ook extreem gezet.
Maar toen kon het systeem verstoringen (ik gebruikte daarvoor het aanzetten van de airco) niet goed meer aan.
STFT was wel mooi glad, maar sloeg volledig uit het lood na aanzetten van de airco waarna het vrij lang duurde voor er weer een stabiele situatie ontstond.
(dit alles "at idle" getest)

razorx

Ik houd ook wel van die max/min testen. :D
Bij PID regeling kan je echter, door de complexiteit van, niet de regeling, maar de mechanica er achter met al haar vertragingen en niet lineariteit veel raars tegen komen.

Zoals ik het nu zie mag de I waarde iets lager dan default, maar heel voorzichtig.

Nog even een mooi resultaat Piet. Naast al het gepuzzel moet je toch ook wat leuks zien. Afr blauw, wit is tps. Rood STFT.
Let op de bewust gedicteerde verrijking en de snelheid en controle waarmee die waarde bereikt wordt.

Of die afr verlaging zo snel en hard moet gaan doet er even niet toe. Het kan. En precies ook!

Cadeau komt het allemaal niet. Piet heeft nu een puzzel. Ik mag even denken over die PID regeling. Ik liet wat mooie momenten zien.  ;) Er zijn ook uitzoek momenten.

razorx

Ik vermoed dat die andere PID gerelateerde tabel die je eerder opmerkte een compensatie is voor afwijkingen veroorzaakt door toerental en load. Toerental en TPS lijkt, maar dan ook alleen maar lijkt, me minder waarschijnlijk.