Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Snellebaksteen

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 20-09-2022 11:48:29
Ik hoop dat het plastic van een N de tijd beter doorstaat dan dat van een classic. Laatst heb ik weer een ronde epoxylijm gedaan. Wordt er gallisch van.
 

Mijn ervaring met het kunststof van een N is zeer goed. Na 19 jaar en 670.000km waarvan 12 jaar gebruik door mij was het interieur onze V70 nog extreem netjes. Geen plakkerige knopjes, geen afbrekende lipjes, geen gerammel in het interieur.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Citaat van: razorx op 20-09-2022 15:54:54
Dank voor jullie hartelijke reacties.
Ik denk dat ik deze wagen origineel ga laten voor de afwisseling. ;)

Ja natuurlijk, maar de vraag is voor hoe lang  ;)

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

#10458
;D Gheghe. Deze keer zal ik echt proberen er af te blijven.

BBS

Jammer van de R Yits, maar aan alles komt een keer een einde. En op een gegeven moment mankeert er zoveel aan en ga je er zo aan ergeren dat het goed is. En dan kan je er "waardig" afscheid van nemen. Die N gaat je echt bevallen, is gewoon een hele fijne reiswagen.

Heel veel plezier met deze nieuwe wagen!
Volvoloos....

big ben

Citaat van: razorx op 20-09-2022 15:54:54
Dank voor jullie hartelijke reacties.
Ik denk dat ik deze wagen origineel ga laten voor de afwisseling. ;)

Hoi Yits!   :D

Wat leuk dat je weer verder gaat  :laugh:, zo te zien een hele nette N.... veel geluk en plezier met deze "nieuwe" Volvo.


pwassink

Citaat van: razorx op 20-09-2022 18:41:27
;D Gheghe. Deze keer zal ik echt proberen er af te blijven.

Gheghe, sure, spreek je nog wel met een maand of hooguit 2 :-)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Snellebaksteen

Citaat van: BBS op 20-09-2022 20:42:35
Die N gaat je echt bevallen, is gewoon een hele fijne reiswagen.


Dat is het inderdaad.
Veel minder een rijdersauto dan de 850/V70 maar wel een stuk degelijker in afwerking. En daardoor veel stiller en comfortabeler en met de standaard zachte vering is het een uitermate comfortabele reisgenoot.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Gefeliciteerd met de nieuwe! Jammer van de classic maar soms is de tijd daar en mag iemand anders zich er over ontfermen :)

razorx

#10464
Nogmaals dank voor alle positieve reacties.

Vanmiddag was het heerlijk zonnig en nam ik pauze om iets te doen dat ik voor het laatst in 2017 deed bij de 850 en wat ik nu weer bij de 70n kan doen:
De zwarte kunststof strips aan de buitenkant behandelen met lijnolie! De zon mocht het verdere werk doen. Dit zal ik nog een paar keer moeten herhalen tot alles weer mooi zwart is.

Daarvoor was ik begonnen met het aantippen van lelijke plekjes op de randen van de deuren. Gewoon een Motip busje en een heel dunne penseel van de Action.

Met Torque Pro en een ELM327 de wagen op fouten uitgelezen. Was aangenaam verrast toen die lijst leeg bleek.

Het service interval bericht bleek op een N heel makkelijk uit te zetten:
1. Contact op I
2. Druk de odometer reset knop in en houd deze ingedrukt.
3. Contact op II
4. Zodra het driehoekje gaat knipperen moet je het odo reset knopje los laten wacht hier niet te lang mee
5. Contact op 0
6. Controleer het resultaat

Voor nu heb ik twee drie taken:
1. Tankklep motortje vervangen (besteld bij Elferink)
2. Melding dat de achterklep open is. Gok het op een wat versleten microswitch in de achterklep of een draadbreuk in het achterklep scharnier.
3. Teksten op dash dimbaar maken ipv tamelijk donker.

Wat is dat weer sleutelen goed voor mijn humeur!

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

#10466
V70N tankslot repareren

Goedenavond!

Ik bedoel natuurlijk het slot van het benzine tankklepje en niet het voordeurslot.
Elferink levert altijd lekker snel dus 9483311 was vandaag al binnen.


Aan de slag!

Rechter achterleuning naar voren.

Als eerste moet je de bagagerolhoes verwijderen. Dan draai je met een no 10 dop de bout rechts los.


Achterste paneel er uit.


Trek nu de kap boven het grote paneel naar je toe.


Til het voorste gedeelte iets naar boven en laat de bovenkant wat naar je toe hellen. Zo komt hij los. Ook bij het nokje onder bij de achterkant.


Maak de connector voor de 12V aansluiting even los en leg het paneel uit de weg.

Dan ontdek je waarom de N zo stil is. Overal zit laag op laag aan dempingsmateriaal.
Om de laatste laag te verwijderen verwijder je de vier grijze klemmetjes door de boven en onderkant naar elkaar te knijpen en te trekken.


Daar is de boosdoener.
Ze kunnen graag kapot gaan op het kunststof tandwieltje intern.


In totaal een klusje van enkele minuten.


BEHALVE..
Als je denkt dat het tankslot op slot moet gaan als je de auto op slot doet.
Dat doet hij wel, maar daar zit een vertraging van 10 minuten op.

Ik verzeker je dat ik drie miljard schema's heb bestudeerd en de halve auto doorgemeten om dit niet bestaande probleem op te lossen. ;)

Dat smeekt toch om een vloeibare versnapering.
Proost!

elmarconi

#10467
Verd... Ik dacht ook dat de mijne kapot was, maar vond dat niet zo'n issue.
Gewoon laten zitten, boeit niet dacht ik.
Nooit meer geprobeerd, tot zojuist, ik lees 10 minuten. Zit gewoon op slot.

PS: niet om je te ontmoedigen, maar foutmeldingen met Vida zullen er vast wel zijn.
Ik ben zelf zeer gecharmeerd van de VDash software: https://d5t5.com/article/vdash-volvo-diagnostic
--
Autogas Inside . . .

razorx


razorx

401444km - Doorsolderen lichtschakelaar

Goedemiddag!

De n's hebben natuurlijk ook hun zwakke punten. Zeker na 19 jaar.
Zo wil het soldeer van de lichtschakelaar wegdampen. Zegt men.

Nieuwsgierig wipte ik de schakelaar uit het dashboard.


De transistors en de twee dikke weerstandjes in het gemarkeerde gebied zijn berucht.


Flux er op en solderen maar.

De twee weerstandjes aan de andere kant van de print lieten letterlijk los toen ik ze met een pincet aantipte.


Geen overbodige luxe deze actie.

Let bij het terug monteren in de behuizing op dat de twee potmeters en de schakelaar in de juiste positie staan ;) .