Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Benny850


tuuur

Onze kat is dol op broccoli en op erwten  :eusa_eh:
"If we all take the backseat, who's gonna drive?"

850blues

#10412
keuze zat, voor een Vegacat: KLIK    ;D


PS: Lijnzaad(olie) staat er niet in genoemd, maar daar komt de kat vast wel een keertje achter, in huize Lijnoliekoning.    ;)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Claudia

Onze katten eten het liefst Indisch...sateh, ajam pedis.
Kogelbiefstuk is niet interessant. Het helpt dan ook niet om te roepen dat katten in Afrika er een moord voor zouden doen.
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

Citaat van: Claudia op 19-10-2019 18:17:29
Onze katten eten het liefst Indisch...sateh, ajam pedis.
Kogelbiefstuk is niet interessant. Het helpt dan ook niet om te roepen dat katten in Afrika er een moord voor zouden doen.
Hebben jullie toevallig Siamezen of een Birmaan?

Snellebaksteen

Kroepoek en yoghurt zijn hier favoriet bij de katten beesten.
En chocola, maar dat is wel heel slecht voor ze.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Claudia

Citaat van: razorx op 19-10-2019 18:26:59
Hebben jullie toevallig Siamezen of een Birmaan?

Niet eens. Gewoon katten met kapsones ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

razorx

Citaat van: razorx op 04-10-2019 21:05:33


De huidige uitlaat was heel raar, in een vrijwel rechte lijn doorgescheurd. Net achter de laatste beugel.
Weer een klusje voor een droge dag. ;)

Goedenavond. Het is hier wat stoffig!

Omdat ik niet meer onder een auto wil liggen zonder brug, heb ik de gekochte uitlaat maar laten vervangen.
Een dhz garage is ook geen optie omdat je daar aankomt met een kokend hete uitlaat.

Gelukkig doet Roy van de bandenboer op de hoek nooit moeilijk maar even later belde hij me op of ik even wilde komen kijken.
De door Volvo aanbevolen vervangings uitlaat bleek net niet te passen.

Het lange stuk tot aan het gedeelte met de kat is nét één à twee centimeter te kort.
Bij de demper is aan één kant wel ruimte om te schuiven middels een ovaal gat maar dat is net niet genoeg.

De demperhouder aan de andere kant heeft geen ovaal gat. Roy had er geen bezwaar tegen dat de wagen een nachtje op de brug bleef als ik morgenochtend maar met een aangepaste uitlaatdemper hanger zou komen.

Zo was het hangertje:


Even in een WD40 badje en even met wat schurend materiaal er overheen om de ergste vieze prut er af te halen.
Vervolgens heel voorzichtig een overlappend tweede gat geboord in de kolomboor en nagedremeld.


Groetjes maar weer en tot een andere keer.
Op naar de gekoelde lijnolie.
Proost!

The Demon

Ik had een soortgelijk probleem, ik kreeg hem niet goed aangesloten op de kat, dus lekkage (hoorbaar) bij koude motor.
Met de APK is de zaak ook iets aangepast om het allemaal passend te krijgen, alleen het regeltje op de factuur: "Uitlaat op juiste wijze gemonteerd"  :eusa_think:

Antracs

Citaat van: razorx op 05-11-2015 21:03:05

De P waarde staat voor de narrowband regeling standaard op 188 (=7.37?)
Dat levert deze wideband regeling op:


Ik had er een redelijk vertrouwen in dat ik de P waarde kon verhogen tot 255 (=10?) Niet ten onrechte naar blijkt:

STFT hoeft nog maar een procent en meestal minder te corrigeren.  :eusa_dance:

Hoi Razorx, ik wil ook met die waarde experimenteren maar weet niet goed waar ik die kan vinden.
Kun je misschien toelichten in welke binary op welk adres die waarde staat? En is het een tabel of is het een enkele waarde?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

razorx

Citaat van: Antracs op 25-07-2020 09:26:20
Hoi Razorx, ik wil ook met die waarde experimenteren maar weet niet goed waar ik die kan vinden.
Kun je misschien toelichten in welke binary op welk adres die waarde staat? En is het een tabel of is het een enkele waarde?

Het doet niet echt veel naar achteraf blijkt. Ik zou niet meer weten waar die staat.
In het begin van mijn tuning project had ik een soort van "verandergeilheid". Gewoon om te ontdekken wat parameters doen en wat er verbeterd of verslechterd kan worden.

Wat niet wegneemt dat je gewoon lekker moet onderzoeken wat je interessant vindt. Zo heb ik het ook gedaan. ;)

Antracs

Thanks! Die verandergeilheid is een erg toepasselijk en herkenbare term.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

razorx

Goedemiddag.

Ik zal maar niet kuchen al is het hier wat stoffig ;).
De R doet wat hij moet doen, vandaar dat het hier wat rustig is.

Aan de slag!
TT-ZB plm 379dkm Herstel spiegel bediening
Vandaag was het zo een super zonnige herfstdag dat je wel naar buiten móet.
Eerst naar Driemond voor misschien wel de lekkerste frietjes toen naar Weesp voor wat meel van de molenaar en daarna aan de slag met de auto.

De linker spiegel kon alleen nog maar amechtig ja knikken. Nee schudden was er niet meer bij.
Ik vermoedde dat één van de twee motortjes in het spiegelhuis was gesneuveld na al die jaren.

Opvallend snel had Elferink me een goed gebruikte geleverd. Voor vijf tientjes. Keurig.

Als er iets defect is aan de spiegel hoeft je deurpaneel niet los om bij de connector te komen.
Het deurpaneel loshalen is smeken om brekende plastic clipjes.
Er zit ook een connector in de spiegel.

Veel makkelijker is het het spiegelglas er voorzichtig uit te klikken. Dat doe je zo:
Vervolgens draai je de drie schroeven waarmee het motorhuis vast zit los.


Als je de twee borgnokjes van de connector éen voor éen naar buiten buigt kan je de witte steker uit het motorhuis trekken. Nu kan je het motorhuis en of de spiegel, wat je maar leuk vindt vervangen.


Duizend bommen en granaten! Dat hielp niet. Nog steeds het zelfde euvel. Zekerheidshalve nam ik beide motorhuizen naar binnen en testte ze met de labvoeding. Beiden deden het daar perfect.

Logisch redenerende kon het alleen nog maar de schakelaar van de spiegelbediening zijn of de bedrading daarnaartoe. De rechter spiegel deed het immers wel.

De schakelaar is een schakelaar van het vriendelijke soort. Zo een die je uit elkaar kan halen zonder dat allemaal dingetjes alle kanten uit springen.


Naast de sleepcontacten vindt je ook een printje in de schakelaar.


Je ziet dat één van de draadjes niet goed vast zit in de connector. Die worden geborgd met een opstaand nokje in de "receptable" en een palletje in het plastic. Vermoedelijk heeft dit nooit helemaal perfect gezeten en vond het draadje dat die na 22 jaar wel eens er op uit mocht.

Even voelen of het nokje nog genoeg uitstak en de receptable kon weer in het huis. Nu had ik de boel goed aangedrukt en kon het draaidje niet meer los.


En ja hoor de spiegel kon weer ja knikken en nee schudden.
Tevens geleerd dat de spiegel demonteren veel makkelijker kan.

We gaan maar lekker vroeg eten want ik rammel van de honger.

Groet,
Yits.

Snellebaksteen

Soms is het oplossen van problemen simpeler en goedkoper dan je je van te voren kunt indenken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

hilko73

Sowieso fijn om weer eens iets van je te lezen, Yits! Die stekker in het spiegelgebeuren kende ik nog niet, dus ik heb weer wat geleerd.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)