Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

wepster

eigenlijk even met een co2 bakken jits dan heb je met garantie een mooie doorlas maar toch ziet er netjes uit en dan zeker voor iemand die niet dagelijks bakt en braad met een elektrode ;D

zal ik maar eens gaan kijken of dit ook voor een sedan te maken is  :eusa_think: zie er wel weer handel in ;D

razorx

Citaat van: wepster op 10-10-2010 20:33:27
eigenlijk even met een co2 bakken jits dan heb je met garantie een mooie doorlas maar toch ziet er netjes uit en dan zeker voor iemand die niet dagelijks bakt en braad met een elektrode ;D

zal ik maar eens gaan kijken of dit ook voor een sedan te maken is  :eusa_think: zie er wel weer handel in ;D

Ik denk dat ik inderdaad maar eens op zoek ga naar een leuk co2 apparaatje. Ik vind het te leuk om te doen.
Ennuh vandaag weer opgeruimd, dus er is weer wat plek.
En dat dunne metaal lassen zal vast wel vaker aan de orde komen.  :evil:

pwaes

He Yits, het blijft een heel leerzaam en leuk weblog wat je bijhoudt.

Wat betreft die stangen: super! Maar ik hoor graag wat je graag na een x goed tafelen drinkt..!

razorx

Even iets heel anders:

vandaag kwam een leuk en goedkoop pakketje binnen:

Gekocht bij http://www.gereedschapbestellen.nl/vmchk/-/auto-accessoires-gereedschap/gereedschap/motor-stethoscoop
voor 5,95 excl. verzenden.
Neus even verder op deze site, er is misschien wel meer leuks te vinden.

Enfin meteen uitgeprobeerd. Mens, wat werkt dit veel beter dan de "schroevendraaier tegen het oor" methode.

Op het motorblok: Per cylinder hoor je het verschil in klepgeluid glashelder.
Ook erg leuk om te testen of die ene reutel nou van je multiriem (spanner) komt of van je compressor of je distributie.
Bij wijze van spreken dan.

Meteen het "stokje" tegen een foute laptop harddisk gehouden. Die dingen zijn normaal te stil om verdachte geluiden goed te horen.
In een werkomgeving is meestal te veel omgevingsgeruis.
En ja hoor: kg kgg .... kg kgg .... kg kgg.

Had ik eerder moeten doen, een echte aanrader!

peteRRR

Ben benieuwd wat voor geluid er uit een aquarium komt  :eusa_think:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Misha

Het ziet er nochtans uit als iets dat je in een orifice moet steken... :eusa_shifty:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

peteRRR

Citaat van: Misha op 14-10-2010 20:34:12
Het ziet er nochtans uit als iets dat je in een orifice moet steken... :eusa_shifty:

Wou ik niet over beginnen  ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

;D ;D ;D
De chili con carne van gisteren was mijn redding.

razorx

Fred 388832km.
Odometer

Goedenavond oh noest volk van de nimmer aflatende sleutelwoede.

De dag in het frisse ochtendzonnetje lui begonnen met olie bijvullen. Fred 0,25L en Nrfh 0,5L.
Bijde roffels zitten momenteel op een gemiddeld olieverbruik van 1 op 7000, nog steeds erg nette waarden.

Meteen een beetje motorolie op de elektrische antenne van Fred gesmeerd. De scharnieren van de motorkap met een ander vetje onderhanden genomen.
Scheelt in afgebroken motorkapopeners.

Tijd om wat te doen.
Dit beeld ziet Saskia al iets te lang:

Het beruchte tandwieltje moest vervangen worden.
Neem op deze plek geen metalen, maar een kunststof tandwieltje, als je wilt dat de andere wieltjes het nog even uithouden.
ET levert die kunststof wieltjes voor de nette prijs van 20,-

Via de OBD-I ledjes en knopjes en een duidelijke handleiding van Ludo de werkelijke kilometer stand uitgelezen: 388832km.
(A7 modus 5 code 1-1-1 en 1-1-2 in het kort).

Dashboard er af. Her en der staat te lezen dat je de ventillatieroostertjes en via de zijkant met een schroevendraaier uit moet wippen.
De Vadis manier is sneller en krasveiliger:

Tja als de klokkenwinkel er toch uitligt is het niet onverstandig het soldeerwerk te inspecteren.

Je ziet het eerste verval: Ringetjes tussen de pinnetjes en de eilanden. Op de print waren veel van dit soort slecte verbindingen te zien.
Alle zwakke plekken netjes doorgesoldeerd. Hopelijk bespaart mij dit een het bizarre vallende meters syndroom.

Klokkenwinkel helemaal open gemaakt.

De boosdoener:

Aangezien het verschil in kilometers gelijk stond aan een retourtje Kroatiƫ, het blauwe plaatje er ook maar afgehaald.
3000km. is makkelijker op de mouw van een overall af te leggen dan met een duim op het tandwieltje.

Meteen even de dashboardspeakertjes van Saskia vervangen door overgebleven exemplaren met de "jberg" tweetertjes.

Het is handig een voorraadje clipjes in verschillende maten te hebben voor dashboard herstel en bevestiging:

De roffeltjes mochten als beloning in bad.

Die van Sas hangt achter wat laag door een flightcase in de kofferbak.

Op naar een heerlijke Bitburger (het is te koud voor lijnolie).
Proost!

Yits.

rogerV701998

Het leest allemaal als een spannend jongensboek! ;D

UserID6342

Leuke reportage Yits, blijft altijd leuk om te lezen dit Blog.  Geweldig ook hoe je iedere keer consequent de camera erbij pakt !  Helaas vergeet ik dat teveel.

razorx

Citaat van: Dirk342 op 17-10-2010 20:04:53
Leuke reportage Yits, blijft altijd leuk om te lezen dit Blog.  Geweldig ook hoe je iedere keer consequent de camera erbij pakt !  Helaas vergeet ik dat teveel.
Ach ik dacht (laatste foto) je wilt vast dat rechtervoorspatbord nog eens zien. ;)
Door dat spatbord zag ik overigens dat een deel van mijn auto ooit overgespoten moest zijn.

Verschil is minimaal, maar bij het juiste licht zie je het.

Vulk

Je zou wel niet zeggen dat die auto 4 ton gelopen heeft!

razorx

Citaat van: Vulk op 17-10-2010 20:33:17
Je zou wel niet zeggen dat die auto 4 ton gelopen heeft!
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de achterste op bijna vier ton zit.
Maar van dichtbij mag hij er ook zijn. Inmiddels is het lakwerk roestvrij (zonder plamuur geknaai ;) )

Volgende lente de bodem maar eens schoonmaken en opnieuw tectyleren.

De voorste is een jonkie (277)

The Volvoboy

Knap werk weer Yits!  :eusa_clap:

Wat glimt dat Midnight Blue mooi he ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km