Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: thuur op 07-11-2010 13:33:32
..
Leuke theorie, maar de ABS controller berekent zelf de missende of onregelmatige pulsen (interpoleren). Zolang dit binnen de marges valt zal het systeem niet ingrijpen. Als het buiten de marges valt krijg je onmiddelijk foutcodes.
..
Bedankt voor je aanvulling/correctie. Het is altijd leuk en handig dit soort zaken te weten.

UserID6342

Citaat van: razorx op 07-11-2010 13:00:25
Vandaag de gelegenheid gehad de CC wat meer te testen.

Ik denk dat de CC set - en + schakelaars heel weinig gebruikt zijn. Na wat pianospel op het schakelaartje activeert de CC meteen.
Moet nog wel iets harder drukken op het knopje dan ik zou willen. Op een loos moment maar eens kijken of het hendeltje open kan zodat ik de boel kan schoonmaken.

Weer een mooi verslag Yits.  En ik weet zeker dat jij dat handeltje wel los krijgt.  Ik niet in ieder geval, ben daar veels te lomp voor en flikker ze dan ook meteen weg.

SirRutte

Nog even terugkomend op de verstevigingsbrug achter. Inmiddels heb ik mijn exemplaar mogen ontvangen en heb deze vanmiddag gemonteerd (goede pasvorm Yits!).

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben :)
Eerlijk gezegd verwachtte ik geen groot verschil, maar het is heel duidelijk merkbaar. De achterkant voelt stijver aan, bij drempels en in bochten krijg je meer het gevoel dat de achterkant als één geheel beweegt. Het voelt stugger.

Kortom, een welkome en nuttige upgrade :)

Yits, nogmaals bedankt!

razorx

Met plezier gemaakt en heel leuk om kennis te maken.
Het begint een beetje een rage te worden die verstevigingsbruggen achter.
Ik was ook sceptisch, maar was simpelweg verbaasd door het effect.

groeten,
Yits.

The Volvoboy

Nice! Wil ik eigenlijk ook inbouwen, maar het schijnt dat het bij een x70 weer anders gaat... Wanneer komt het stuur erin? Ben erg benieuwd!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Hmmh, kleine tegenvaller:
Ik had gewoon moeten kijken. De plofzak van mijn oude stuur zal niet in de nieuwe passen.
Bevestiging en maatvoering zijn anders.

Misschien heb ik geluk en vind ik een loslopende plofzak MY 2004.

UserID6342

Sorry is natuurlijk achteraf maar had ik je kunnen vertellen.  ik heb toch ook een leren V70 stuur in me auto zitten ?  Je kunt bij Verweijst of Geenacker kijken of die nog een plofzak hebben liggen van een x70 / 60 stuur.  Dan kan ik 'm wel oppakken voor je.

razorx

Citaat van: Dirk342 op 11-11-2010 07:39:09
Sorry is natuurlijk achteraf maar had ik je kunnen vertellen.  ik heb toch ook een leren V70 stuur in me auto zitten ?  Je kunt bij Verweijst of Geenacker kijken of die nog een plofzak hebben liggen van een x70 / 60 stuur.  Dan kan ik 'm wel oppakken voor je.
Je bent weer super Dirk.

Het zal niet vandaag gebeuren. ;)
Maar als het zover is PB ik je even.

Zucht van verlichting: De telefoon stond vandaag weer roodgloeiend, eindelijk.
Werk trekt weer een beetje aan. Periode van minder werk is goed geweest om research te doen, maar nu maar weer de centjes.

razorx

Met de roffels gaat het goed hoor.

Het was alleen te koud.
Niet buiten maar binnen, dus maar even niet verder met het stuur dat ik van Misha heb en de plofzak van Dirk.
15 graden binnentemperatuur is niet echt fijn.

Maar eens gekeken hoe de cv ketel haar programma doorliep.
Even verwarmen, uit, pomp naloop, wachttijd en weer paar minuten verwarmen.
En dat herhaalde zich iedere paar minuten. Geen wonder dat het niet warmer dan 15 graden werd.
Dit kan o.a. duiden op onvoldoende trek.

Nadat ik het front van de ketel verwijderd had zag ik een ruimte gevuld met vlokken verpulverd isolatiemateriaal.
Geen wonder dat de luchttoevoer niet in orde was. Ook zullen de diverse temperatuur sensoren bizarre waarden aangegeven hebben.

De ergste vlokken verwijderd voor een eerste test. Het was immers zaterdag, dus ik moetst mijn conclusie snel trekken.
De warmtewinkel sluit om 14:00 dus ik moest snel zijn als ik nog onderdelen nodig had.
Het isolatie (geluidwerend?) materiaal links, rechts en boven was volledig tot poeder vergaan.
Hier een plaatje halverwege het schoonmaken. Daarvoor leek de ruimte vol met zwarte vlokken.

En ja hoor de ketel deed het weer naar behoren.
De rest van het isolatiemaeriaal volledig verwijded.

meteen een leuk moment om naar een ander probleem van de ketel te kijken:
Niet genoeg warm tapwater.

De doorstroming van het tapwater wordt bij onze ketel bepaald door twee ventielen en de "platenwisselaar".
Die laatste kost een euro of 100,- dus eerst maar één van de ventielen gechecked.
Ik had geluk, die was inderdaad soort van vastgeplakt in een bijna dichte toestand.
Het andere ventiel heeft iemand met zijn vingertjes aan lopen draaien, helpt ook niet.

Op het moment dat ik dit typ komen er tevreden geluiden van Saskia uit de badkamer, dus ik neem aan
dat er weer genoeg warm water in bad stroomt.

StefanCJ

Mooi zo, zonder CV is het toch maar beroerd koud nu ...  ;)

pwaes

Ben vandaag bezig geweest met de achterste verstevigingsbrug van je, appeltje-eitje zou je denken... breekt een van de bevestigingsbouten af...  >:( >:(

Iemand nog ideeen, morgen maar weer eens kijken... Tis een M8 en nee, er steekt geen stuk meer uit aan de voorkant. Kan je er aan de achterkant bij eignelijk?

razorx

Citaat van: pwaes op 27-11-2010 21:40:48
Ben vandaag bezig geweest met de achterste verstevigingsbrug van je, appeltje-eitje zou je denken... breekt een van de bevestigingsbouten af...  >:( >:(

Iemand nog ideeen, morgen maar weer eens kijken... Tis een M8 en nee, er steekt geen stuk meer uit aan de voorkant. Kan je er aan de achterkant bij eignelijk?
Je zou kunnen proberen er een sleufje in te dremelen en dan er uit schroeven. Frustrerend overigens.
-edit- gaatje er in boren en een imbusje er in tikken kan ook.

elmarconi

Standaard recept: gaatje boren, linkse tap of overmaat torx erin rossen. Apply reasonable force. Refitting is reverse of removal.  ;D ;)
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 27-11-2010 21:45:06
Standaard recept: gaatje boren, linkse tap of overmaat torx erin rossen. Apply reasonable force. Refitting is reverse of removal.  ;D ;)
Je was me voor, zie edit.

pwaes

Citaat van: razorx op 27-11-2010 21:46:55
Citaat van: elmarconi op 27-11-2010 21:45:06
Je was me voor, zie edit.

Thnx heren, ga dit morgen (even) toepassen. Had er nu geen zin meer in, zal je altijd zien bij dit soort klusjes dat zoiets gebeurd... De 'buis' pastte overigens goed, dus morgen hopelijk testen!