Oof

Gestart door oof, 01-04-2008 00:09:32

Vorige topic - Volgende topic

oof

Niemand dus een idee waar ik volvo 850 folders/brochures kan vinden?

Ludo

Citaat van: oof op 04-04-2008 22:30:49

Jan (LekkeRRRR) heeft die allemaal opgekocht.  :evil:

b0nkolok

De www.volvo850club.nl aldaar is een DOCUMENTATIECOMMISSIE  druk doende alle gegevens van de 850 te verzamelen alsmede beschikbaar voor de leden te maken. (Ik ben lid van die commissie).
Dus........ lid worden en alle documentatie naar binnen slepen!!!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

oof

Eindelijk gevonden het was dus toch http://www.uncle-olav.com/ echter er is er op de home page geen link naar brochures (of ik ben blind) de goede link is http://www.uncle-olav.com/brochurescans/.

BoudewijnB

heey Oof,

ik ben 19jr en was net als jij ook opzoek naar een Volvo 855 :P Goede keuze!!! :angel: Voor de mensen die onze keuze niet begrijpen :-\ zo'n auto is toch veel mooier/veiliger/leuker/degelijker/betrauwbaarder en vooral ''sneller'' :eusa_dance: dan een GTI'tje o.i.d.(waar mn meeste leeftijdsgenoten voor gaan)

Ik d8 ook, sedan is wel leuk, maar, met een Estate ben je meteen klaar voor de rest van je leven ;D
''daar kan je nog in groeien zegmaar'' :P
Ik heb vorig weekend een 855 T5R gekocht ;D
Aangezien ik (nog) geen miljonair ben of de loterij heb gewonnen :eusa_wall:, waren de in goede staat verkerende voor mij onbetaalbaar :( dus speur ik al zo'n 1/2 jaar naar 1tj met mischien wat schade ofzow.
Duss, heb ik eentje zonder APK gekocht met de teller wat hoger :P
Ik heb hem vanmiddag alweer door de apk gekregen, en hij rijd écht heeeeeerlijk :)
hij heeft een hele tijd stilgestaan bij de vorige eigenaar, dus de remmen zaten een btje vast,(rem)slangen uitgedroogt. Maar ik vind het super leuk en intressant om aan deze auto te sleutelen, tot nu toe heb ik alles zelf kunnen doen :D

succes met jouw zoektocht ;) maar die van mij zal je nooit meer te koop zien, tenzij het wegens omstandigheden écht moet :'(

en Welkom!,(al was jij volgens mij eerder dan mij lid)

ciao gr Boudewijn

LekkeRRRR

Citaat van: Ludo op 04-04-2008 22:38:19

Jan (LekkeRRRR) heeft die allemaal opgekocht.  :evil:

Ja klopt! Is een prima belegging! Een paar weken geleden nog een tweetal nederlandstalige 850-folders die ik nog nooit gezien had (moeten nog op de site opgenomen worden)

En afgelopen week heb ik de eerste vooroorlogse folder voor mijn verzameling weten te vinden. Een PV631-folder uit 1929! (En dat niet eens veel duurder dan een Lammers Minichamps...)

;)/jan

BartusKN

Citaat van: BoudewijnB op 05-04-2008 01:05:48
ik ben 19jr en was net als jij ook opzoek naar een Volvo 855 :P Goede keuze!!! :angel: Voor de mensen die onze keuze niet begrijpen :-\ zo'n auto ... leeftijdsgenoten voor gaan)

Klopt maar weet je wat nog leuker is, de verzekering ziet die autos als minder risico == goedkoper. En als je een civic of golf koopt wordt je tig keer per week aangehouden en je betaald je lens aan verzekering :D

MikeyQR

Citaat van: BartusKN op 05-04-2008 10:19:36
ik ben 19jr en was net als jij ook opzoek naar een Volvo 855 :P Goede keuze!!! :angel: Voor de mensen die onze keuze niet begrijpen :-\ zo'n auto ... leeftijdsgenoten voor gaan)

Klopt maar weet je wat nog leuker is, de verzekering ziet die autos als minder risico == goedkoper. En als je een civic of golf koopt wordt je tig keer per week aangehouden en je betaald je lens aan verzekering :D

mee eens

ps 22 is mijn leeftijd en ik rijd al sinds mijn 19de in een 850  ;)

oof

Leuk om te horen dat ik niet de enige ben. Ik zit trouwens op kamers in odijk. Misschien dat ik je auto nog een keer zie rijden.
Gister een hele mooie volvo 850 gezien estate groen 421.000km en een complete onderhouds historie. Ongeveer €2500/3000. Als ik zelf een  volvo verkoop zeg ik altijd 4 ton geen probleem maar als het dan een auto voor jezelf is, 4 ton is toch wel erg veel.

Chris

Citaat van: MikeyQR op 05-04-2008 18:54:05

mee eens

Het enige nadeel aan de turbo's is dan wel weer dat je bij veel verzekeringen op deze leeftijd meer betaald omdat je met relatief weinig ervaring in een auto rijdt met relatief veel vermogen.

Welkom op het forum trouwens Oof!

oof

Een volvo 850 t5/5/t5r/r Staat gelukkig niet op een lijst van auto's waar vaak ongelukken mee gebeuren maar wat je zegt de verzekering gaat natuurlijk ook kijken naar het vermogen van een auto. Ben daarom dus ook op zoek naar een 2.5 20v zwart handgeschakeld met leer. Zijn er vrij weinig, groen was toen een populaire kleur en ik ben er niet helemaal weg van.

reMARKable

mee eens

Dan kan ik ook niet achterblijven. Had indd ook al een 850 op mn 19e. Ik heb een 2.5 20V en toen werd mij verteld dat dat het maximale was wat ik kon verzekeren... ??? Dus je ouders betalen de verzekering voor jullie ???

On-topic: Veel roffelplezier toegewenst! 8)

MikeyQR

Citaat van: reMARKable op 07-04-2008 20:17:28

mee eens

Dan kan ik ook niet achterblijven. Had indd ook al een 850 op mn 19e. Ik heb een 2.5 20V en toen werd mij verteld dat dat het maximale was wat ik kon verzekeren... ??? Dus je ouders betalen de verzekering voor jullie ???

On-topic: Veel roffelplezier toegewenst! 8)

Nou dat valt nog wel mee. ;)
Ik betaal niet veel meer premie dan voor mijn vorige 850.
De 850 R is zwaarder dus dat scheelt ook in premie,iets duurder dus,
en,nee mijn ouders betalen niet de verzekering.

oof

Ouders en betalen. Klinkt al muziek in mijn oren, helaas ben ik ooit begonnen met roken dus alles zelf betaalt. Een 850 2.5 20v is gelukkig nog wel te betalen

Emiel

Volvo Insurance eens proberen. Die kijken niet naar de leeftijd naar mijn weten (je betaalt wel iets meer, niet schokkend hoor).