Alcantara t.o.v Leder

Gestart door V70rawd, 09-08-2003 00:57:58

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Wij hebben thuis een Alcantara bankstel.
Zou ook overwoestbaar zijn....
Pas geleden zijn er toch tegen redelijk licht vergoeding een paar nieuwe stukjes stof op de kussens gekomen omdat er allemaal, jawel, pluisjes op zaten...

855-Champagne

Misschien had de vorige bestuurder last van aambeien.  :) :) :)

PieT111

Citaat van: ed op 11-08-2003 17:12:45
Klopt, ik heb ook een R (sinds kort dan)...

....en ik heb wat gemist merk ik. Mooi Ed!!
Busje komt zo!

Remy_W.

Citaat van: Johann op 11-08-2003 17:43:17
Wij hebben thuis een Alcantara bankstel.
Zou ook overwoestbaar zijn....
Pas geleden zijn er toch tegen redelijk licht vergoeding een paar nieuwe stukjes stof op de kussens gekomen omdat er allemaal, jawel, pluisjes op zaten...

niet is onverwoestbaar...
als je een peuk ofzo op je bank laat vallen zal het wel degelijk een brandgat achter laten... slijten doet 't ook, en vies worden zonder het schoon te krijgen doet het ook... het blijft nml stof, en stof neemt stoffen op.

Sla maar eens een keer op je bankstel of op je 850 stoelen... je zal zien dat er stof uit komt, althans, bij mij wel ;D
Talkin' bout adrenaline!

Raf

Citaat van: Remy_W. op 11-08-2003 20:07:53
niet is onverwoestbaar...

de Noord-Amerikaanse indianen hadden hierover een spreekwoord:

"only the rocks live forever"

en zelfs dat blijkt niet waar te zijn!

Raf
De gustibus non disputandum est!

Fokke 01.01.005

De officiële onderhoudsinstructie in PDF formaat van Alcantara Italie, de uitvinder en naamgever van deze speciale stof, is te vinden op de website van Alcantara

Daar is ook een gallery van automotive voorbeelden te vinden waaronder de C70 en S80.

Nederlandstalige onderhoudsinstructie:
http://www.alcantara.it/istituzionale/manutenzione_fiammingo.pdf

en fotogallery
http://www.alcantara.it/english/automotive/automotive.htm

http://www.alcantara.it/upl_images/volvo_c70_2.jpg

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Jan_D.

"Zijn die 850R stoelen eigenlijk niet verkeerd om?? alcantara buiten en leer binnenkant?

Met dit heet weer is het toch aangenaam om billen en rug op alcantara ipv heet leer te hebben.
ook tijdens het rijden bied alcantara ook meer grip zodat je wat minder schuift in de stoel."

De T5R stoelen zijn zoals jij beschrijft, de 850 R heeft alcantara in het midden en leer aan de zijkant

ed

Citaat van: Jan_D. op 13-08-2003 13:34:11
"Zijn die 850R stoelen eigenlijk niet verkeerd om?? alcantara buiten en leer binnenkant?

De T5R stoelen zijn zoals jij beschrijft, de 850 R heeft alcantara in het midden en leer aan de zijkant

Spreekt dit elkaar niet tegen?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

ik snap het in ieder geval perfect
ik dacht dat 850r zelfde had als t5r, blijkbaar heeft 850r hetzelfde als sv70 r
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Jan_D.

Voor alle duidelijkheid: de stoelen van de 850 T5R zijn in het midden van leer en dus glad; die van de latere 850R zijn precies andersom dus alcantara in het midden en leer aan de buitenzijde van de stoelen. Ik vind dit laatste veel prettiger!

Overigens heeft de T5R altijd 2 elektrisch verstelbare stoelen, de R alleen de bestuurdersstoel, de passagierstoel ook elektrisch verstelbaar was een extra optie.

Jan