Alcantara t.o.v Leder

Gestart door V70rawd, 09-08-2003 00:57:58

Vorige topic - Volgende topic

V70rawd

Hallo allemaal,

Ik heb er al ooit een vraag over gesteld, maar ik weet het toch nog niet helemaal. vandaar deze vraag.
Wie kan mij vertellen waarom alcantara exclusiever is dan volledig leder?
Is alcantara een stof? en wat maakt hem zo exclusief?
Vertel mij aub alles wat jullie weten over alcantara :D
Groeten,
V70Rawd

Xander

V70rawd

Dank jullie wel Ludo en Xander, Nu weet ik weer genoeg!
Geweldig! Thanks!
M.v.g
Janjaap (V70Rawd)

FelixB

Nu nog even kijken hoe ik mijn 850R-stoelen in een wasmachine krijg ;D ;D ;D

Suggesties?
855R & C70 T5 cabrio automaat

Entuscan

Zijn die 850R stoelen eigenlijk niet verkeerd om?? alcantara buiten en leer binnenkant?

Met dit heet weer is het toch aangenaam om billen en rug op alcantara ipv heet leer te hebben.
ook tijdens het rijden bied alcantara ook meer grip zodat je wat minder schuift in de stoel.

Enige nadeel van alcantara is dat jan met de pet dat niet kent. Hoe vaak ik al hoorde ... Ooh hebt gij geen volledig leren zetels?  nog met stof in de midden.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ed

Citaat van: Ludo op 09-08-2003 01:26:00
[
het lijkt op suède maar is door de vezels veel sterker. door de vastheid van die vezels is het materiaal veel sterker en verkleurt ook niet.
die vezels gaan niet los en het pluist niet waardoor het ook makkelijk te onderhouden is.
Citeer

Dat het niet pluist is niet waar. Mijn stoel is behoorlijk gepluisd. De garage heeft nog geprobeerd dit weg te krijgen, maar is niet gelukt. Scheermes misschien, of heeft iemand anders een andere tip?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

timaan

probeer het eens met z'om apparaat waarmee pluisjes van wollen truien zijn te verwijderen. Ongeveer € 5,-- bij de Blokker.

micdee

Citaat van: ed op 10-08-2003 00:25:34
Dat het niet pluist is niet waar. Mijn stoel is behoorlijk gepluisd. De garage heeft nog geprobeerd dit weg te krijgen, maar is niet gelukt. Scheermes misschien, of heeft iemand anders een andere tip?
Als je toch met een scheermes aan de gang wil, waarom dan niet het scheerapparaat, minder kans dat je jezelf of in de stoel snijdt. ;D..

Of een klein schaartje??

ed

Citaat van: timaan op 10-08-2003 12:10:24
probeer het eens met z'om apparaat waarmee pluisjes van wollen truien zijn te verwijderen. Ongeveer € 5,-- bij de Blokker.

Goeie tip. Ga ik zeker eens proberen. Ik ben alleen bang dat het alcantara op den duur gewoon op is. Het lijkt me lastig om opnieuw in dezelfde stijl te laten bekleden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Remy_W.

De alcantare stof stoelen die in de Volvo zitten, zijn van zeer goede kwaliteit, even als het leder trouwens... Zolang het maar goed onderhouden word.

De alcantare heeft een martindale van 50000, om het simpeler te zeggen, je kan 50000x op je stoel met een voorwerp heen en weer gaan, voordat er enige slijtage te zien is op die plek!

Leer blijft in goede conditie om om de 4maanden het in te vetten... dit hoeft niet met vet waardoor je er een dag niet meer op kan zitten, nee, tegenwoordig heb je ook al vettige stoffen die er direct in trekken, waardoor je maar nog minder dan een kwartier hoeft te wachten voordat je kan gaan zitten. Met heet weer wat vaker de stoelen in vetten... vet droogt immers uit. Stop maar eens met drinken, en let op hoe snel je afvalt.
Ook in de winter moet je ze evengoed invetten, denk eens aan de temperatuur die je aanzet als je 't koud hebt, of de stoelverwarming?

Een tip voor alcantare stof.... als het vuil word:
als het vloeibaar is, en dan heb ik het qua dranken, zorg dan dat je het direct op dept, en niet vegen!! Schoonmaken moet zo snel mogelijk gedaan worden. ga er geen water opgooien als de vochtigheid nog niet weg is... als je er water opgooit komt er een druk op de vloeistof te staan die op je stoel ligt, waardoor het in de stoel in zal trekken. Als het vies is qua chocola, of andere plakkerige dingen... laat het opdrogen, je kan het dan 10x zo makkelijk eraf krijgen.

En heel belangrijk --> probeer je stoelen met stof zo weinig mogelijk te stofzuigen!! Door de kracht komen de vezels naar buiten/omhoog, waardoor je bekleding er minder mooi uit komt te zien, tevens een reden hoe iets kan gaan pluizen! Is ie vies? probeer het eraf te kloppen, of met een borstel ofzo, hoe minder je stofzuigt des te langer ie mooi eruit gaat zien :)

Ik heb nog wel wat tips, maar het lijkt me sterk dat jullie dit allemaal al hebben doorgelezen ;) dus ik bespaar me 't typen :D
Talkin' bout adrenaline!

ed

Als ik alle info over Alcantara lees zie ik dat het enorm slijtvast is. Pluizen zou niet voorkomen, terwijl mijn stoel enorm gepluisd is. Zijn er meer rijders die daar last van hebben (gehad)? En wat is er (naast scheren) nog meer aan te doen?

P.s. Remy, meer tips zijn altijd welkom

Zippo

Citaat van: ed op 11-08-2003 11:47:54
Als ik alle info over Alcantara lees zie ik dat het enorm slijtvast is. Pluizen zou niet voorkomen, terwijl mijn stoel enorm gepluisd is. Zijn er meer rijders die daar last van hebben (gehad)? En wat is er (naast scheren) nog meer aan te doen?

Ik heb niets geen last..........
Kan zijn dat jouw vorige eigenaar niet stil kon zitten in die stoel..........

Zippo

PieT111

Citaat van: ed op 11-08-2003 11:47:54

Ed, misschien een stomme vraag, maar weet je zeker dat het alcantara is ??? Ik dacht namelijk dat alleen in de T5R  en R uitvoeringen alcantara zat?  
Busje komt zo!

ed

Klopt, ik heb ook een R (sinds kort dan)...