Hulp gevraagd met het klokkenspel van een duitse collega...

Gestart door Eric, 01-04-2008 18:06:50

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Alle Instrumente der Instrumententafel sind tot. Digitalanzeige flackert schnell zwischen Standby (nur Uhr) und "vier Striche mit allen Balken" (Zustand direkt nach Zündung).
Lichtanzeigen wie ABS oder Blinkeranzeigen funktionieren aber. Kilometerzähler funktionieren nicht.
Keine Einschränkung der normalen Fahrt.

Vorgeschichte:
Öfter bereits Ausfall aller Instrumente auch während der Fahrt (nur Uhr sichtbar in Digitalanzeige und Einfrieren aller Werte), dann aber nach einigen Kilometern wieder Erholung (Abfall auf Null und Reaktivierung der normalen Werte).

Werkstatt:
Nach Durchmessen aller Teile wurde festgestellt: durchgebrannter EPROM der Instrumententafel. Einzige Möglichkeit ist nach Aussage meiner Werkstatt der Austausch der kompletten Instrumententafel.
Instrumententafel hergestellt von VDO (Tageskilometerzähler unten) / Bestellnummer hinten aufgedruckt: 81072104
Nachfrage bei Volvo ergab einen Einzelpreis von 1.200 € !!!!
Meine Werkstatt hat bereits ihre Möglichkeiten ausgenutzt, an gebrauchte Teile heranzukommen. Leider ohne Erfolg.
Kommst Du an eine gebrauchte Instrumententafel? Oder gibt es noch eine andere Möglichkeit?

Maw: de gehele klokkenwinkel doet het niet meer. Klopt het verhaal wat de garages zeggen? Er schijnt een EPROM doorgebrand te zijn en de duitse garage bedrijven zeggen niets te kunnen doen omdat het een weinig voorkomend VDO instrumentenpaneel te zijn. De genoemde 1200 euro vind ik nogal veel..
Wie weet er een goede oplossing of heeft een klokkenwinkel VDO met dagteller onder liggen voor een geschikte prijs?
Alvast bedankt!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Misha

Misschien lees ik er overheen, maar Merk, Type, bouwjaar zou al iets helpen...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

zet er een gewoon VDO instrumentenpaneel in zonder turbo meter?...zelfde bouwjaar...

Esveldt

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Eric

Mmm.... ja niet eens aan gedacht allemaal...  :eusa_wall: ging er eigenlijk al van uit dat het wel logisch wel denk ik..

Ok, kreeg zojuist een email. Hij zegt dat het een 850 2,5 20V met 140Pk station is.
De dagteller blijkt toch boven in te zitten.. Ik weet eigenlijk niet of daar een toerenteller in hoort te zitten of niet.
Snelheid tot 240 kn/h.

Passen andere types dan? Zijn die types uitwisselbaar?
Ik zal hier ook nog wat onderdelen bedrijven bellen wat er mogelijk is..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Eric

Citaat van: E.Asbroek op 01-04-2008 21:09:12
Mmm.... ja niet eens aan gedacht allemaal...  :eusa_wall: ging er eigenlijk al van uit dat het wel logisch wel denk ik..

Ok, kreeg zojuist een email. Hij zegt dat het een 850 2,5 20V met 140Pk station is.
De dagteller blijkt toch boven in te zitten.. Ik weet eigenlijk niet of daar een toerenteller in hoort te zitten of niet.
Snelheid tot 240 kn/h.

Passen andere types dan? Zijn die types uitwisselbaar?
Ik zal hier ook nog wat onderdelen bedrijven bellen wat er mogelijk is..

Maarre... gewoon maar aanraden om hele klikkenwinkel te vervangen?
Of iemand andere ideeën?

Snellebaksteen

Klikkenwinkel, klokkenspel
ik zie geen klepel maar ik hoor hem wel

;D ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Eric

Citaat van: Snellebaksteen op 02-04-2008 14:06:51
Klikkenwinkel, klokkenspel
ik zie geen klepel maar ik hoor hem wel

;D ;D

Haha.... zo heb ik ook op MSN eens naar eens meisje de i en de o verwisseld in het woord hier.... :-X

Maarre.... Geen adviezen? Die man zit er mee omhoog en kan niet verder..

Philip850

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Snellebaksteen

mee eens.
Rima
Elferink
Marans
Hunters
Geenacker
Nordicar
Scandcar

Bellen maar!!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Enno

ebay worden ze ook wel eens aangeboden voor kleine prijzen. Gelijk een VDO exemplaar zien te bemachtigen...

Eric

Citaat van: Snellebaksteen op 02-04-2008 15:04:22
mee eens.
Rima
Elferink
Marans
Hunters
Geenacker
Nordicar
Scandcar

Bellen maar!!

Ja ik ken ze allemaal... Uiteraard heb ik al gebeld maar ik had gehoopt dat iemand een andere oplossing zou weten.
Heb zojuist een email van Rima dat ze een foto van voor en achterkant moeten hebben omdat anders juiste type niet te bepalen is. Dat gaat ff niet lukken want de boel zit allemaal nog ingebouwd en staat bij de dealer.
Die collega is zelf niet zo handig en de auto staat een stukkie duitsland in. Had ook gehoopt dat de handelaren met een Volvo nummer zich zouden kunnen redden...

Citaat van: Enno op 02-04-2008 15:11:09
ebay worden ze ook wel eens aangeboden voor kleine prijzen. Gelijk een VDO exemplaar zien te bemachtigen...

In mijn 850 van 1994 zat ook een VDO met de dagteller onderin.. Zou dit wel op elkaar passen dan?

fbm

Zoek je dit?

:'(

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: