Turbo wisselen wat precies nodig ?

Gestart door Turbo-Geek, 02-04-2008 07:02:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jans Duiven

Citaat van: arjenT5R op 24-04-2010 17:04:07
volgens mij voor alle T en G types gelijk ja
KKK is weer een ander verhaal.

wat betreft actuator voorspanning daar moet je zeker even naar kijken  ;D
ik heb al eens 1,5 bar gedraaid door zo'n foutje  ;D

Bedankt!

Hans

francois

nieuwe olie en oliefilter
nieuwe koelvloeistof


;D

Turbo-Geek

Citaat van: arjenT5R op 24-04-2010 17:04:07
volgens mij voor alle T en G types gelijk ja
KKK is weer een ander verhaal.

wat betreft actuator voorspanning daar moet je zeker even naar kijken  ;D
ik heb al eens 1,5 bar gedraaid door zo'n foutje  ;D

Regelmatig 1.5 bar pieken tijdens de schakelmomenten van de automaat ;D
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

darius

Citaat van: Turbo-Geek op 24-04-2010 21:31:43
Citaat van: arjenT5R op 24-04-2010 17:04:07
volgens mij voor alle T en G types gelijk ja
KKK is weer een ander verhaal.

wat betreft actuator voorspanning daar moet je zeker even naar kijken  ;D
ik heb al eens 1,5 bar gedraaid door zo'n foutje  ;D

Regelmatig 1.5 bar pieken tijdens de schakelmomenten van de automaat ;D

Wij zijn getrainde stuntlui alles gebeurt hier onder gecontroleerde omstandigheden  :D
No show, only go.

KMvrtr

#19
Citaat van: M a r c op 24-04-2010 14:48:51
Vergeet niet de afstelling van die nieuwe turbo....  actuatorvoorspanning e.d. verschillen meestal.

Goed punt. Maar hoe doe je dat nu eigenlijk? Daar heb ik laatst op het forum ook al eens naar gezocht. Maar ik kon het niet vinden.

Edit: Gevonden!
Ik wist dat er al eens wat over had gevraagd, maar ik kon het laatst niet vinden. Nu wel. :)

Vulk

Die pakkingen voor de aanvoer van de olie van de turbo...
Zijn dat de volgende onderdeelnummers?
Olieleiding inlaat: 3528201
O-ring: 6842411
Keerring: 6842414

elianmars

Citaat van: Vulk op 23-03-2011 18:25:36
Die pakkingen voor de aanvoer van de olie van de turbo...
Zijn dat de volgende onderdeelnummers?
Olieleiding inlaat: 3528201
O-ring: 6842411
Keerring: 6842414


Ik kom andere nummers tegen in Vadis:



(Plaatje is klikbaar voor groter formaat).


Of bedoel je wat anders?

Vulk

Ik heb op een ander plaatje gekeken (smeersysteem).
Ik zoek de onderdeelnummers van de pakkingen van de toevoerleiding van de turbo. Toevoerleiding zelf ga ik ook maar vervangen denk ik.

Sbv

Hebben jullie het over dezelfde motor ? Geen idee of er echt verschil in zit maar toch

)()()sT

Bij de turbowissel van de V70 heb ik alle pakkingen en boutjes voor water en olie vernieuwd.

Onderstaand de onderdeelnummers:

rovelra

Haha Joost wou net het zelfde doen !!
Was je net effe sneller

elianmars

Citaat van: Sbv op 23-03-2011 18:43:05
Hebben jullie het over dezelfde motor ? Geen idee of er echt verschil in zit maar toch

Ik heb de T-5 gepakt, maar dan de 2.3

Op de factuur van Joost zie ik weer andere nummers staan. Vaag allemaal....

Ludo

Citaat van: thuur op 03-04-2008 00:27:43
Citaat van: Johann
Tapeind spruitstuk/turbo is 1336261  x4
Tapeind turbo/DP is 1357769   x3
De moeren zijn 977209  x7 mocht je alle tapeinden bestellen.

Je hebt dan nog 6 koperen ringen nodig 947282 voor de water en olie aansluitingen
Eventueel 2 koperen ringen 18671 voor de olie aanvoer aan 't blok mocht je de gehele aanvoer los halen.
Olie Retour pakking turbo kant 3514546
Olie retour rubber ring blok kant 30637866. Zowiezo doen bij wissel en maak alles goed schoon voordat je de nieuwe er in zet!
Check tevens de retourleiding op aangekoekte black sludge, eventueel met een metaal draad goed schoonmaken van binnen en doorspoelen met ontvetter.  

Deze zie ik in Joost zijn lijstje niet staan.
Andere nummer gekregen?.

Vulk

Ok, maar ik heb er maar 2 nodig dan? ;)

thuur