Andere 850 of toch maar niet?

Gestart door PieT111, 09-08-2003 20:48:22

Vorige topic - Volgende topic

PieT111

Vandaag kreeg ik via de dealer een andere 850 T5 Estate aangeboden. Met rica chip, 130.000 km op de teller, donkerblauw met beige leder, '93, R bumper met voorspoiler, achterspoiler en velgen. Hij is eigendom van een ex-Volvo medewerker. De prijs is redelijk en ik twijfel of ik hem wel of niet moet kopen.

Aan de ene kant bevalt de kilometerstand me en het is absoluut een mooie strakke auto, maar ik heb inmiddels buiten de tuningspullen (die ik over kan zetten natuurlijk) al zoveel laten vervangen aan mijn auto dat ik bang ben dat ik met deze weer van voor af aan moet beginnen met het vervangen van allerhande zaken als accu, distributieriem, airco etc.

Wat is nou wijsheid, kiezen voor deze mooie strakke auto of toch maar mijn eigen inmiddels bijna volledig "verbouwde" beestje met 227.000 km op de teller aanhouden waar ik zeker van weet dat de vervangings en reparatie kosten te overzien zijn omdat ik de auto goed ken?

Welke auto heeft het meeste risico op hoge onvoorziene kosten ervan uitgaande dat ik de komende jaren niet meer dan 40.000 km ga rijden?
Busje komt zo!

FelixB

Hai PietR (zegt dit al genoeg?!),

227.000 km voor een 850 is 'net ingereden'. Waarschijnlijk krijg je 'geen' onkosten meer, dus zou ik het niet doen.

Stel voor dat je nu weer kosten krijgt met deze andere T5 voel je je slecht, terwijl je in principe wel gek bent met je huidige T5....

(als collega ondernemer: je weet nu wat je hebt, als je een paar 'knallers' maakt kun je meteen een V70R kopen, dit is ook mijn plan!)

Ciao, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

Reitse

Pieter,

Als ik jou was zou ik de huidige wagen gewoon houden. Je weet precies wat je hebt vervangen en dat het allemaal wel weer een tijdje meegaat, met een andere weet je dat nooit helemaal zeker...
Tenzij je de dealer wat centjes wilt toestoppen natuurlijk...

george

Citaat van: PieT5 op 09-08-2003 20:48:22
130.000 km op de teller,  '93,

Er was eens.... en ze leefde nog lang en gelukkig.
Dat geloof je toch zelf niet. :o :o :o
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

george

13000 km/jaar in een T-5, dan is het een boodschappenauto geweest die nooit verder is gekomen dan de lokale AH en de peuterspeelzaal.
Tijd voor NAP of als het een import auto is, dan is er zeker met de teller gerommeld.
Gevaarlijke auto, eerst uitzoeken of alles wel klopt.
Dat de auto bij een dealer vandaan komt zegt niet veel. De dealer hier in het dorp heeft mijn vader ook eens een 850 GLT uit '93 aangesmeerd zonder daar bij te vermelden dat dit import was en dat de tellerstand duister was.
Pasop!!!
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Johann

Mijn moeder heeft vanaf Januari 2000 maar liefst 12.500 km gereden tot nu toe.
Werd toch echt tijd om de auto in te ruilen... ;D

Entuscan

mijn '99 R awd had 43000 hele kilometers op de teller begin maart dit jaar !!
Low mileage cars bestaan ... hoewel in de volvo wereld zeer zeldzaam
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Roy_Heitzer

Citaat van: george op 09-08-2003 22:45:37

Tijd voor NAP of als het een import auto is, dan is er zeker met de teller gerommeld.

sorry hoor,maar wat een onzin! :(
Een ingevoerde auto hoeft zeker niet slechter te zijn als een Nederlandse wagen.Er zullen zeker ingevoerde auto`s zijn waarmee aan de kilometerstand gerommeld is,maar dat is bij Nederlandse auto`s niet???!!!Ik heb mijn ingevoerde T-5R met toen 122000 km na laten kijken bij een Volvo dealer en die wist mij te vertellen dat de km stand klopte,hoe hij daar aan kwam,ik weet het ook niet,maar het is op de een of de andere manier toch te checken

PieT111

't gaat om een auto uit Canada overigens. Hij is ingevoerd.  :-\ Ga maandag toch even kijken, wie weet is ie wél goed. Vooral blauw met beige leer is mooi en hij heeft mooie wielen. :)
Busje komt zo!

george

Citaat van: PieT5 op 09-08-2003 23:27:02
Hij is ingevoerd.  :-\ Ga maandag toch even kijken

Kijk naar gebruiksslijtage, zoals de staat van het stuurwiel en van de bekleding, kijk in de kofferbak en onder de bekleding bij het reservewiel enz.enz.
Laat ff weten hoe dit afloopt en wat je wel en niet vertrouwd, ik denk dat voorzichtigheid op zijn plaats is.

ed

Ik ben het helemaal eens met George. Het kan helemaal geen kwaad om een flinke portie argwaan te hebben als je een nieuwe auto op het oog hebt. Zo weinig km's is echt verdacht met zo'n dure auto. Er zijn een boel mensen die zwendelen met de km stand. V ooral met digitale tellers is het oppassen. Hoe een auto rijdt is dan alles bepalend. Een auto met zo weinig km's moet echt bijna als nieuw rijden.

Als het echt aantoonbaar is dat deze auto zo weinig heeft gelopen is het misschien wel de moeite waard. Een "frissere" auto rijdt altijd lekkerder. Het gaat niet alleen om het blok, ook alle andere onderdelen lopen slijtage op tijdens gebruik. Zelfs de carrosserie (de stijfheid) gaat achteruit, met allerlei rammels als gevolg.

Als je dan wel weer je oude auto moet verkopen (zonder inruil dus) is het wel weer een risico dat je met je oude auto blijft zitten, tenzij de dealer je een werelddeal biedt (niet aannemelijk "deze auto moet naar de handel meneer".....
Overigens kun je veel van de oude delen demonteren van je oude bolide. Maar onderdelen als chiptuning, verdamper enz kan dus niet.
Distributie is als het goed is net gebeurd (120k)!

Succes met je beslissing.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Edwin

Citaat van: PieT5 op 09-08-2003 23:27:02Vooral blauw met beige leer is mooi  :)

Inderdaad Piet, dat is mooi he?? ;) Zou wel jammer zijn als je de "oude" wegdeed, jouw en mijn auto stonden zo leuk naast elkaar, als bijna 2-lingen.  :)Jij hebt iets donkerder leer geloof ik of niet?
Succes met kiezen!

gr. Edwin.  8)

timaan

Ik heb wel eens van een dealer gehoord, of het waar is weet ik niet, dat aan de hand van de boordcomputer de onderhoudshistorie kan worden uitgelezen en dat op die wijze kan worden bepaald hoeveel de auto heeft gereden. Wellicht de een dealer dit verhaal kan bevestigen.

ed

Citaat van: PieT5 op 09-08-2003 23:27:02
Vooral blauw met beige leer is mooi.......

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Ben ik het helemaal mee eens!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Citaat van: timaan op 10-08-2003 12:14:25
Ik heb wel eens van een dealer gehoord, of het waar is weet ik niet, dat aan de hand van de boordcomputer de onderhoudshistorie kan worden uitgelezen en dat op die wijze kan worden bepaald hoeveel de auto heeft gereden. Wellicht de een dealer dit verhaal kan bevestigen.
Toen ik voor het eerst naar m'n GLT ging kijken kwam er een monteur met draagbare computer (geen laptop) aanlopen waarop van alles te zien was. Wat ik onder anderen zag was de km-stand.