T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

arjenT5R

ik zit eigenlijk een beetje op het verhaal er achter te wachten...
maar volgens mij is rob meer van de foto's en ons dan lekker zelf laten fantaseren
hoeveel PK die uit z'n banaan gesleurd heeft  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

the boeat


the boeat

ik heb hem al op de testbank zien staan bij youtube en k moet zeggen das niet mis nu (labanana)

johan283

Citaat van: the boeat op 21-03-2009 21:15:36
Citaat van: R o b op 21-03-2009 09:42:24
En inmiddels met een rood kleurtje onder de kap.......... ;)


http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/Fasttech%2020%20maart%202009/DSC02862-border.jpg

is dat indraaien van een 18T??

Zie alleen "bandwith exceeded"? Hoeveel mag je dan op zo'n account gebruiken?Zag het al bij meerdere gebruikers....

elianmars

Fijn hè, dat photobucket.......  ::)

thuur

Citaat van: elianmars op 22-03-2009 21:20:42
Fijn hè, dat photobucket.......  ::)

Nog altijd 7 miljoen keer beter dan imageshack.


Gr :D

Turbobiker

Citaat van: t5karel op 21-03-2009 19:19:12
Citaat van: R o b op 21-03-2009 09:42:24
En inmiddels met een rood kleurtje onder de kap.......... ;)


http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/Fasttech%2020%20maart%202009/DSC02862-border.jpg
Heeft altijd iets gezelligs,zo een kampvuur onder de kap :eusa_drool:.

Ik heb een BBQ-luikje (vanuit het interieur) als accessoire al gepatenteerd! Binnenkort leverbaar in T-5 en T-5R uitvoering.
De Tussenpaus

t5karel

Citaat van: Turbobiker op 23-03-2009 12:28:04
Citaat van: t5karel op 21-03-2009 19:19:12
Citaat van: R o b op 21-03-2009 09:42:24
En inmiddels met een rood kleurtje onder de kap.......... ;)


http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/Fasttech%2020%20maart%202009/DSC02862-border.jpg
Heeft altijd iets gezelligs,zo een kampvuur onder de kap :eusa_drool:.

Ik heb een BBQ-luikje (vanuit het interieur) als accessoire al gepatenteerd! Binnenkort leverbaar in T-5 en T-5R uitvoering.
De nieuwste rage is er 1 met grillspit voor 2 braadkuikens ;D ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

R o b

#354
Citaat van: t5karel op 23-03-2009 12:40:33
Citaat van: Turbobiker op 23-03-2009 12:28:04
Citaat van: t5karel op 21-03-2009 19:19:12
Citaat van: R o b op 21-03-2009 09:42:24
En inmiddels met een rood kleurtje onder de kap.......... ;)


http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/Fasttech%2020%20maart%202009/DSC02862-border.jpg
Heeft altijd iets gezelligs,zo een kampvuur onder de kap :eusa_drool:.

Ik heb een BBQ-luikje (vanuit het interieur) als accessoire al gepatenteerd! Binnenkort leverbaar in T-5 en T-5R uitvoering.
De nieuwste rage is er 1 met grillspit voor 2 braadkuikens ;D ;D


@ T-Fietser: Wil absoluut niet op comfort inboeten.....maar stuur eens een brochure Lars!  :eusa_clap:

@ Karel: Braadkuiken, past dat door een enkele DIN?  ;)


Wat doen we met de etensluchtjes? Zat zelf te denken aan een "subaru-style" inverse-luchthapper op de motorkap met fan!


Wout309t

Nette cijfers Rob... ;)
Veel beter dan in Goes!
2011 V70 2.0T R-Design MT

matRRR

heel netjes rob, 328 pk, da's nie miss!

liggen de klinkers voor thuis nog op de plek?
En hoe snel is de 850 nu vergeleken met de V70R ???
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

the boeat


R o b

#358
Was jullie nog een klein verslagje schuldig van de custom tuning bij FT. Bij deze:

Vrijdag 20 maart 2009 was het dan eindelijk zover. De custom software kon erin. Na een jaar van stage 0 reparaties en modificaties had de wagen sinds 12 maart een ander turbootje. De 18T. Ook zijn er een dikke intercooler, een R-uitlaatspruitstuk (> MY2003), groen injectoren en een 3"downpipe (Ferrita) gemonteerd tijdens de upgrade.

Inmiddels was ook duidelijk, na op de rollerbank te hebben gestaan in Goes, dat de sofware van BSR niet helemaal zorgde voor een vlekkeloze A/F-ratio zorgde. Waar dit nu aan lag is en blijft een raadsel. Er zijn vermoedens maar dit wil ik eerst nog uitzoeken. Maar inmiddels is dit probleem uit de wereld door de jongens van Fasttech.

Op vrijdag 20 maart begon dus de reis naar het verre "oosten" vanuit Leusden. Had bij een maat van me geslapen om de files op de A50 wat te vermijden in de ochtend die er staan boven Eindhoven. We waren dan ook na ruim een uurtje kroesen op locatie in Haaksbergen. De turboregelventiel had ik niet aangesloten om excessen te voorkomen met de turbodruk.

Om 08.30 konden we acte de présence leveren in het Haaksbergse. Na wat gelach over de verschillen in dialect.....we moesten allen naar het abn, anders ging het fout...   ;D....werd de wagen eerst aan een druktest van de ic-leidingen onderworpen. Dit viel niet tegen. Misschien nog een tie-ripje eromheen, maar dit kan altijd nog. De wagen werd daarna op de rollerbank gereden waar vanuit het softwaretunen beginnen kon:



Er werd begonnen met de software van een reeds door hun getunede 850 met 18T. Elke auto is uiteraard anders, en vanuit deze start werd verder getuned. Het positieve was dat we na 2-3 runs direct een mooie koppelcurve hadden en ook draaide de auto al direct boven de 300  krukaspk's. Uiteindelijk zijn er ruim 10 runs gedraaid om de boel mooi te krijgen en eindigden we op 328 pk en 425 Nm.

Tussen de middag nog wat broodjes gehaald bij de local bakkerij Bart. En met wat cola en koffie was dit zo op. Af en toe kwamen er nog wat klanten binnen (tot vrachtwagens toe)...maar we hadden de tijd. Zo rond de klok van 14.30 werd de wagen van de rollerbank af gereden en begon de testrit. Dit verliep vlekkeloos en de wagen had duidelijk meer "swung". Vanaf 3000 rpm komt het maximale koppel in en wordt deze niet meer losgelaten tot hoog in de toeren. Qua pk's en Nm ben ik tevreden!

Wel is de wagen onderin tussen de 1800 en 2700 rpm nog wat te sloom mbt het koppel. Erg lage gasreactie etc. We denken dat dit aan de nokkenastiming ligt. Misschien staat de distririem een tandje verkeerd. Eigenlijk heeft ie dit kenmerk altijd al gehad, maar we dachten dat dit lag aan de versleten 15G. En dit was ook zo alleen nu komt het kenmerk in mindere mate weer terug. Ff nog wat uitzoekwerk. Maar verder is het wat ik had verwacht van een 18T....toppie!

Het motortje loopt erg mooi en veel bijgeluiden zijn ook verdwenen doordat er 4 van 5 oude pakkingen lekten van het uitlaatspruitstuk. Klepjes etc. zijn nog redelijk in orde en geen bijgeluiden.

Aandacht zal de komende tijd gaan naar "rijden met de bak" en rond de zomer/najaar wil ik aan het versnellingsbakgedeelte beginnen. De huidige bak heeft toch wel zijn mooiste tijd gehad. Er zat een vorige eigenaar tussen die niet echt gevoel had voor schakelen volgens mij, of er is nogal bruut mee omgegaan. Een gereviseerde of goede 2e handse wil ik gaan monteren en dan direct het koppelingsgedeelte ook aanpassen.

Maar voor nu is het ff genoeg!  ::) Maar ehm, je weet maar nooit.

De pics:



















Filmpie: http://www.youtube.com/watch?v=NrazuTCbfAM




Jans Duiven

Mooi verslag met foto's en dito cijfers Rob   :eusa_clap: