T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

maruska

neem er de tijd voor..

(en doe mij maar een zwart)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

R o b

Citaat van: mikky op 31-08-2011 08:29:27
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51126.30.html

Als goed is deze twee.

@Mikky: zijn besteld en dank voor je bericht! Morgen de boel binnen en monteren rond het weekeinde....hopelijk mag ik weer even de brug op!  :)

Citaat van: elianmars op 31-08-2011 10:13:08
Ik vind die stickers op de banden cool!  8)   ;D

Helemaal 2012!

R o b

Zo alles opgelost! Wagentje loopt weer mooi zonder olie lekkage!

Maar eerst voor de weglog:
289.120 km in totaal. Blokje 36.000 km. Weer even een nieuwe filtertje en olie na 15k km. Heerlijk zo'n uurtje op zondagmiddag.....

Ook oliekoelslangen (laten) vervangen. Allebei meteen nieuwe + de bijbehorende klemmen. Mag ook wel na zo'n kilometerstand van bijna 3 ton!

)()()sT

Ik hoor net van Rob: het staat 1-0, dus ik mag ook ff wat posten ;D
Wat ben ik toch jaloers op zo'n garage  :eusa_drool:

)()()sT

Een echte bouwvakkersauto...

:eusa_whistle:

;D

Johann

Mooi he. Bumperoppervlaktespanninggeregeldestuurbekrachtiging!  :eusa_clap:

R o b

De hele week al zonder cruisecontrol moeten rijden, zat me er flink aan te ergeren. Vooral gisteren, retourtje Noord-Limburg naar Noord-Holland.....ben gewoon maar 160 kmh gaan rijden op een gegeven moment  ;D.

Oorzaak vandaag gevonden: de verbinding tussen de vacuumservo en het gaspedaal was losgekomen. Was geen moeite om dit weer vast te zetten uiteraard. Heeft iemand een idee of dit een slecht teken is? Heb het idee dat de verbinding nog niet heel goed is, alleen het klikte wel in elkaar.

JohanH

Dit is vaker broosheid van het materiaal, spul is ook allemaal al wat ouder, kan wel eens gebeuren. Als je het echt goed wilt hebben moet je het hele spul vervangen, maar dat is een kostbaar geintje. Geen zorgen over maken iig!
V40 1.9D 115 pk/265 Nm Europa Nordic 2003 (MY2004) Black Sapphire
440 1.8 GL Freeway 1993 (MY1993) Smoke Silver

Joopiesplace.nl

R o b

De laatste 10.000 km is in zicht voor de "ton-wissel"! Blokje heeft nu ca. 37.000 km gelopen. Wat een heerlijke wagen, laat me nooit in de steek.....
Op kleine puntjes na, maar dat mag allemaal met zo'n km-stand. Mensen vragen regelmatig, als je het over overspuiten van de wagen hebt, of er dan een andere kleur op komt! Of deze is ook leuk: "de wagen is inderdaad wat vaal geworden na zoveel jaren". Mag allemaal de pret niet drukken!  ;D

Martijn_B

Dat vaal zal toch wel meevallen Rob na aanschaf van ald ie poetsproducten?!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

wat is nou 3 ton Rob ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

R o b

De "Spring Distance Kit" is ook binnen dankzij Moergestel-supply's. Nu nog de tijd vinden om ze eronder te klussen. Voorzijde ga ik ook weer wat opschroeven en de KWII's op standje 1 zetten qua demping. Daarna uitlijnen en de Golden Retriever kan weer vervoerd worden!

Gisteravond (op de A73) bleek trouwens de T4 zeer goed bij T-Gul te kunnen aanhaken..... ;D Kun je zien wat 300 kg verschil doet!  :angel: T4 is nagenoeg standaard maar wel een re-map.  :eusa_whistle:

)()()sT

En waar blijven de foto's van de T4 dan, na zijn/haar recente bezoekje aan de dokter? ;D

R o b

R o b

Update:

Klein maar toch zeer belangrijk onderhoud gepleegd daar in het diepe Maastricht. Was allemaal zo gepiept:
- Contactslotschakelaar vervangen. Had nu en dan het ABS-lampje branden, bekend fenomeen hier.
- Statonairregelaar mocht weer eens en is vervangen door een ultrasoon gereinigd exemplaar.

Oud en nieuw:

Oud:

Nu zelf eens tijd vinden om de ringen te monteren op de achterveren. Daarna ook de kw's aan de voorzijde een stukje omhoog en naar de uitlijner.
T-Gul is tegenwoordig nog steeds de daily...en heb geen klagen! Km-stand 291.500 km!  :eusa_clap: