T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: R o b op 20-05-2011 14:58:46
Ter info, heb ze allebei vervangen aan de achterzijde!

Citaat van: arjen850 op 20-05-2011 14:44:07
Die was idd aan vervanging toe :o Zit er trouwens roest onder je spatlap? Of is het vuil?

Roest.....en dat is nog de minste vorm! Linksachter wil je het niet zien. 12 jaar in Zweden rondrijden is geen suc6 geweest.

Ook onze volvo's willen roesten :(

R o b

Zo, was weer ff zoeken naar die WDB!  ;D

Kleine update van afgelopen 20 juli alweer. Wielkuipje vervangen.

Zo was het:

En zo werd het:

Helaas geen foto van de nieuwe tweedehandse kuip...maar het probleem is opgelost. Alles netjes vast met potnagels en rijden maar weer.
Bekend grind!?  :)

T-Gul gaat bijna met pensioen naar daily driver en niet meer NS-beul. Dus het onderstel maar eens wat opschroeven aan de voorzijde. En een ring aan de achterzijde.  ;)

maruska

welkom terug ROB..

goed te zien dat de T-Gul naar daily use gaat ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

JohanH

Die randen waren wel echt goed versleten haha! En ik ben benieuwd of die wielen wax gaat helpen. :)
V40 1.9D 115 pk/265 Nm Europa Nordic 2003 (MY2004) Black Sapphire
440 1.8 GL Freeway 1993 (MY1993) Smoke Silver

Joopiesplace.nl

R o b

T-Gul staat al een tijdje netjes droog in de garage. Heb wel een klein olieplekje onder de distributie, dus ik vermoed de keering...is ook weer zo opgelost...vanavond de distri-kap eens eraf trekken.

Verder in mijn spaarzame tijd afgelopen zaterdag bij de V40 een uitlaatwissel gedaan met een ander (40)forumgenoot. Wilde de foto's jullie niet onthouden hier.
Ferrita DP + originele tussen- en einddemper er onderuit en volledig JT eronder. Dirk wilde wat meer rust, ik iets meer flow.

Omdat in de V40 een compleet nieuw gereviseerd blokje hangt, in het zuiden des lands samengestelt, nog even rustig op het gas. Blokje heeft 1250 km gelopen inmiddels en alles loopt erg soepel.

Elsje

Leuk dus je hebt hem nog steeds de T4. Ik denk nog altijd met veel plezier terug aan mijn rode t4. Veel fun om te rijden  :)

)()()sT

En een geluid dat ie maakt  :o

hij stond gisteren als een patser stevig te gassen om indruk te maken  :evil: ;D

Taranis

Citaat van: Elsje op 30-08-2011 17:12:15
Leuk dus je hebt hem nog steeds de T4. Ik denk nog altijd met veel plezier terug aan mijn rode t4. Veel fun om te rijden  :)

Ik mis onze T4 ook nog steeds :eusa_doh:

R o b

Zeker zwaar fun deze V40. Ze heeft me nog nooit in de steek gelaten en was m'n eerste Volvootje. Soms ondergewaardeerd, zeer vaak gewaardeerd. Maar zoals hier op het forum hoor je vaak de problemen meer dan de goede dingen....en waar is anders een forum voor he?  ;D

Maar nu, T-Gul. Gisteravond onder de wagen gerold en eens gekeken waar de kleine olielekkage vandaag komt. Denk dat ik het gevonden heb:

Uiteraard heb ik deze knop gebruikt:

En daar kwam dit topic uit en heb dezelfde kenmerken: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33007.msg659223.html#msg659223

Zal in iedergeval ff checken of de oliekoelslangen los zitten zoals in dat topic ook gezegd wordt. Maar misschien is vervangen door geheel nieuwe de beste oplossing.

Zit nu op mijn werk maar kan iemand aub voor mij eens kijken wat het nummer is van beide slangen eventueel met plaatje via Vadis?  :eusa_pray:

Mijn dank is groot.  :)

)()()sT

Toch ff hier posten, vind het zo een dikke bak  :eusa_clap:

maruska

oef ! vooral die velgen staan er echt netjes onder.. Ik zou alleen wat ander licht erin zetten, staat net iets "aggressiever" ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Ik vind die stickers op de banden cool!  8)   ;D

mehn

Het lekt zo te zien niet aan de thermostaatkant. Als het dan de oliekoelerleidingen zijn moet het van boven komen en moet haast de hele leiding zo vettig zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

R o b

Citaat van: mehn op 31-08-2011 16:00:20
Het lekt zo te zien niet aan de thermostaatkant. Als het dan de oliekoelerleidingen zijn moet het van boven komen en moet haast de hele leiding zo vettig zijn.

Ja, zometeen ff de motorkap eens open trekken....ben er net (06:45) mee op het werk aangekomen! Ben benieuwd want wil hier zo snel als mogelijk vanaf.
Blokje loopt subliem en het is echt een genot om in dat dingetje te rijden!  :)

Ff koffie halen...