Afstandbediening defect?

Gestart door pac, 03-04-2008 13:21:39

Vorige topic - Volgende topic

pac

gisteren deed mijn afstandsbediening van de deurvergrendeling het niet meer. Ik dacht dat het de batterijen waren. Veilig gevoel was wel dat de auto niet meer te starten viel dus de zekering eruit gehaald en toen deed hij het wel. Vandaag nieuwe batterijen gehaald en erin gedaan. (2x+ naar onder en 2x+ naar boven) maar hij doet het nog steeds niet. Lampje op het grijze ding brandt ook niet. Is nu mijn afstandbediening overleden of zijn er nog andere opties?

Ik ben zeer benieuwd wie mij uit de brand kan helpen.

Philip850

Maak het printplaatje eens schoon met contactspray of wd40. Buig de batterijcontacten dusdanig dat deze goed contact maken en zorg dat deze zuiver zijn. Speel vervolgens een beetje met gevoel met het afdekplaatje van het kastje totdat het ledje weer werkt. Grote kans dat hij het dan weer gewoon zal doen.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Philip850

Ohja en controleer of de nieuwe batterijen goed zijn. Geloof me dat is nooit zeker.
BMW K1600GT '20

pac

Citaat van: Philip850 op 03-04-2008 13:38:44
Maak het printplaatje eens schoon met contactspray of wd40. Buig de batterijcontacten dusdanig dat deze goed contact maken en zorg dat deze zuiver zijn. Speel vervolgens een beetje met gevoel met het afdekplaatje van het kastje totdat het ledje weer werkt. Grote kans dat hij het dan weer gewoon zal doen.

gaan we proberen...je hoort zo

pac

contacten zijn schoon maar doet nog niks.....;-(

pac

Net ff gebeld met de dealer (serva in amersfoort) en die verklapte me dat de grijze transponders (klein kastje) niet meer verkrijgbaar zijn. Daar schiet ik dus niks mee op. Het vreemde is dat, als ik nu de bestuurdersdeur met de sleutel openmaak, de overige deuren dicht blijven en niet open gaan. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Verder ben ik benieuwd of iemand mij nog aan een grijs kastje (transponder) kan helpen.

Philip850

Dat komt omdat je de zekering van de cv eruit hebt gehaald. En zolang je niet 1 werkend kastje meer hebt, heb je een probleem want dan kun je geen nieuw kastje inleren.
BMW K1600GT '20

pac

Citaat van: Philip850 op 03-04-2008 14:38:46
Dat komt omdat je de zekering van de cv eruit hebt gehaald. En zolang je niet 1 werkend kastje meer hebt, heb je een probleem want dan kun je geen nieuw kastje inleren.

Oh ok...dat snap ik....nu alleen dus nog een nieuw (ander) kastje zien te versieren.

Philip850

Een ander kastje zie ik als nieuw (voor het systeem)

Je moet het zo zien, in je auto zit een alarmcontroller. Deze kent de unieke code die jouw AB uitzend, zodat elke 850 zijn eigen AB kan hebben. Om een andere code van een andere AB in de controller in te leren, moet je het alarmsysteem deactiveren. Je hebt het grijze kastje dus ik neem aan dat je daarmee een VolvoGuard I alarm hebt. Dit systeem kun je alleen deactiveren met een AB die het systeem al kent (en aangezien die kapot is heb je er geen meer tenzij je nog een reserve hebt maar dat is vaak niet zo dus daar ga ik even niet van uit). Als je dus geen werkende AB meer hebt, kun je dus ook geen andere inleren in je systeem.
BMW K1600GT '20

pac

Philip850

BMW K1600GT '20

pac

Dus als ik het goed begrijp is mijn startonderbreker gekoppeld aan mijn deurvergerendeling. Als ik de startonderbreker weghaal (verwijder/uitzet) en de zekering weer terug doe dan zou ik mijn deurvergrendeling (met de sleutel) weer kunnen gebruiken. Dan gaan alle deuren tenminste ook weer open vanuit de bestuurderskant. Of heb ik  het nu mis?

Philip850

Je complete alarm zit aan je cv gekoppeld.
BMW K1600GT '20

@®-

Hiervoor moet een mogelijkheid zijn.

Toen ik mijn 850 kocht werkte mijn ab ook niet meer en het systeem was uitgeschakeld doordat de zekering was verwijderd.
Ik heb toen op een of andere manier het systeem aan de praat gekregen zonder dat ik een ab had waarvan de 850 de code hiervan wist. Ik heb toen zitten rommelen met de zekering erin en eruit te halen, en opeens werkte het alarmsysteem weer zonder dat deze geactiveerd was.
De precieze procedure weet ik niet hiervoor maar er zal best een manier voor zijn, stel je hebt nog maar 1 ab en je valt in het water met je sleutels , ik noem maar wat.

Philip850

In de eerste instantie kon het alarm gedeactiveerd worden met de sleutel, maar deze functie is komen te vervallen omdat dit te inbraakgevoelig was. Forceerde men het slot, ging het alarm er vanzelf al af. Maar als je nog een keer in het eerder genoemde topic kijkt, is er een update met handleiding.

Het komt idd neer op rommelen met de zekering, maar dit is meer een functie die ontstaan is omdat de backupbatterij in het alarmsysteem een dusdanige leeftijd heeft dat die in de eeuwige energievelden is ondertussen. Affiijn, lees de handleiding even door en succes!
BMW K1600GT '20