Toekomst Volvo

Gestart door EX-850 rijder, 12-01-2003 11:40:51

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citeerhet staat niet vast dat de "V50" wel zo genoemd gaat worden.
bij nedcar blijft men hardnekkig volhouden dat het een nieuwe S en V40 blijft.
de produktie word pas overgeheveld naar Gent eind juni 2004.
vanaf dan zal de V70 enkel nog in zweden geproduceerd worden.
waar de nieuwe V geproduceerd word zijn ze ook nog niet helemaal uit, in zweden zijn zopas 2 fabrieken van de 4 gesloten.
men heeft een sterk vermoeden dat het Gent word omdat de montageband dan maar enkele wijzigingen moet ondergaan t.o.v. S40, en het kan met dezelfde robots, dus minder investeringen dan als zou het naar zweden gaan.

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar het klinkt heel onwaarschijnlijk.
Volvo is op dit moment de laatste hand aan de nieuwe P1 produktielijn in Gent aan 't leggen.
Ook is de sollicitatie procedure voor deze fabriek al begonnen.
Het P1 platform is het nieuwe platform voor de V50/S40 en eventueel de nieuwe Ford Focus.
Ook gaat de Nieuwe V70R in Gent gebouwd worden volgens de laatste geruchten.
Dit had te maken met een te grote verscheidenheid aan onderdelen en te hoge druk i.c.m. de XC90.
De mensen aan de productie lijn moesten dan te ver lopen om speciale R onderdelen bij de lijn te krijgen.
Er moet nog een fabriek zijn, welke weet ik niet, die na het opstarten van de nieuwe P1 lijn in Gent ook omgezet gaat worden naar P1 of meer waar dan de XC50 gemaakt zou gaan worden ...........

Paul_H

CiteerJohann, mijn info komt van een "hoge piet" op nedcar.
als je dan eens met zo iemand eens uitgaat krijg je toch wel wat stukjes te horen, ook al moet je dat eruitsleuren.  ;)

Ahhhh, maar nedcar gaat geen volvo's meer bouwen hoor, die gaan over op de nieuwe A klasse.
En het verhaal van Johann heb ik ook zo gehoord.

Roy_Heitzer

levensnevel

Om de verwarring nog groter te maken:
Ik weet niet beter dan dat het P1 platform ooit, in het pre- Premier Automotive Group, bedoeld was als een gezamenlijk platform voor Ford Europe - Mazda en Volvo wat bestemd was voor de Focus en 323 'next generation en de nieuwe X30 serie voor Volvo.
Nu Ford Europe en Mazda niet in die 'ere divisie' van het Ford concern zitten heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat die X30 serie van Volvo er voorlopig ook niet zal komen. En dat vond ik heel erg jammer  >:(

Levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Joris_Scholte

denkweb

Stoer wagentje, ik vindt t wel wat...

Reitse

Ik vind um ook niet echt lelijk...

Raf

niet slecht
maar ik vind hem nogal trekken op een platgedrukte Chrysler PTcruiser ;D

Raf
De gustibus non disputandum est!

Marcel_T-5

Volgens mij is het een Audi waar iemand zich met een grafisch programma op los gelaten heeft.

Kijki maar op de Autoweek

Marcel T-5

levensnevel

levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !