Toekomst Volvo

Gestart door EX-850 rijder, 12-01-2003 11:40:51

Vorige topic - Volgende topic

EX-850 rijder

Dank u wel 850 voor het redden van Volvo en dat u Volvo weer op de kaart heeft gezet met u 5 cilinder en ongekende elegantie.

Hoe ziet 2003 eruit?

V/C 30 (a la het laatste safety concepts car)

S40 coupe en cabrio versie= c40 (hebben we al pics van gezien)

V50 station uitvoering (gekrompen v70 ook alpics van gezien)

S60: blijft zoals ie iz wat ge-update motoren we gaan weer    
       van 2.4 naar 2.5

V70: faceliftje (en wat sportievere snuit meer richting s60 en een iets ander dashboard tot zover ik weet je en de bijbehorende crap dan he!!!! remmen aangepast andere stabi's etc. etc. etc.)

S80: introductie nieuwe (zwaar gefacelift) s80 (wordt in 2004 geleverd) samen met de nieuwe v90.

Hoe gaan die twee eruit zien. Nou eerst de v90. We nemen de snuit van de s80 wat gefacelift natuurlijk en de rest van de body nemen we de XC 90 en voila we hebben de V90

De nieuwe s80 kruikt kwa uitsraling en looks ook meer naar de xc 90. Mooi? Mwa de V90 ziet er op schetsen leuk uit maar de s80..... ach vond deze ook al nie zo geslaagd, vooral de neus dan.

Zo dat was de modellen reeks.

Versnellingsbakken:

De ouderwetse 5-bakken
6- bak uit de R gaan we ook terug zien in andere modellen
6-bak uit de focus (en mini cooper) kunnen we ook tegemoet zien. Misschien niet in 2003 maar wel in 2004 (snelle verdie van de 30/40/50 serie)

4-bak automaat: rust gij in vrede! Alleen XC-90 en s80 nog mee uitgerust facelift wordt ie aangepakt bij xc- 90 komt ie later

5-bak automaat: Ik verwelkom u op alle andere series van volvo

6-bak automaat: helaas pinda kaas heren wordt nie eens overwogen

Motoren

De V8 van yamaha/cosworth en Volvo komt er eindelijk. Na heeeeeeel veeeeel problemen (hij was al bedoelt voor de huidige s80) komt ie! Men is ook al bezig voor de XC-90 maar da is nog nie zeker. Ruimtegebrek is ene groot probleem. Lang leve voorwielaandrijving (NOT)! Door de v8 zou de t6 wel eens kunnen komen te vervallen. Men wil met de s80 een iets andere richting op en daardoor is een twinturbo  NOT DONE

6 in lijn: alleen voor s80/ v90/ xc- 90 (hij zou wat meer cc's kunnen gaan hebben, om het gaat beter te gaan dichten met de V8)

5 cilinder o gij genieuze uitvinding(en porsche heeft er zeker eeen heeeeeluuuuuh dikke vinger in gehad)!Gij gaat weer terug naar de oude bekende 2.5 liter aanduiding. Allemotoren krijgen meer vermogen. Is terug te vinden in Alle modellen (S40, V50 s60, v70 s80 v90 en XC90) met of zonder turbo

4 cilinder gij gaat naar het rijk der hemelen. Welkom aangepaste ford 4 cilinders (helaas deze waren niet top maar die van ford ook nie)

DIESEL

Gij schone 5 clilinder diesel gij schepper van ongeloof wat gij aan vermogen en geluid produceerd. Wordt leverbaar in alle modellen al is het nog nie zeker van de s40/v50 serie

4-cilinder diesel, helaas gaan we afscheid nemen van renault (waren goede krachtbronnen) en hier gaan we ook een probleem krijgen want wat wordt de vervager. In goteborg staat een viercilinder en zes cilinder diesel te draaien, maar moeder ford kijt er archwanend naar. Zij heeft namelijk een paar goede 1800 en 2000 cc motortjes liggen. Maar het zu ook in de toekomst een doodsteek kunnen betekenen voor de 5-cilinder diesel 140 pk aangezien de 2000 cc vier cilinder ook 135 kan leveren.

Wat zal moeder ford doen? de zes cilinder diesel zou zo 200 pk kunnen leveren maar ja ford is zelf ook bezig een 2800cc zes cilinder te ontwikkelen met peugeot. Wie wint het wat gaat voor? Geld, Identiteit, Kwaliteit (welke dieselmotor zou beter zijn) of een combi van beide.

2003 wordt een mooi volvo jaar heren1 Eindelijk verlost van mitsubishi (heb toch liever een ford onderstel dan van die jappen)Maar hiermee ook afscheid van de c70 cabrio de laatste nazaad van de roemruchte 850

Waar het toch allemaal mee begon!

Johann

Bron?

X30 is niets van bekend voor zover ik weet.
Dit is toch dat CAR ding waar Ford alle deuren binnen zijn concern heeft afgelopen..?

S40/V50 staan volgens mij voor 2004 (MY2005)

Ik meende begrepen te hebben dat we een vroeg nieuw model jaar krijgen? (April/Mei)

S80 facelift heb ik foto's van, niet extreem maar wel mooi.
Nieuwe bumpers , nieuwe velgen en alles in de kleur.
Eerder richting S60R dan XC90.... Wel S60 blokjes grill.

V90 is verschrikkelijk onduidelijk, zou op Detroit staan maar er staat niets....

V8 idem, niets van gehoord de laatste tijd.

D6 en D4 schijnen in de ijskast te zijn gezet door moeder Ford.

Nieuwe IS6 gaat wel door met distributie midden in het blok.
5 Cylinders volgen 2005 of later in de "nieuwe" S60 en V70 want de ophanging schijnt anders te zijn, motoren "hangen" i.p.v staan op de motorsteunen.
Motor is smaller, candidaat voor de MY2006 R.

V70 Face lift is volgens mij minimaal. Nieuwe "stiletto" sleutel.

6 bak op de D5's komend model jaar, XC90 al bestelbaar en de rest binnenkort ook.
T5 waarschijnlijk ook nadat de R in de markt staat.
MY2004 2.5T FWD, zelfde blok als de huidige AWD's.

Nieuwe 5 of 6 traps automaat die heeel veeel koppel kan hebben staat voor MY2005?( 2e generatie R)

Dat is wat ik er van weet.

Roy_Heitzer

Nou daar gaat de betrouwbaarheid van Volvo! :'(
Volvo met F.F.F....o..r.....d onderdelen(krijg het amper uit m`n bek)How low can you go!!!

EX-850 rijder

FF een reactie,

XC 50 is zeker nog niet in de koelkast gezet! Hij staat op de rol voor 2004 die markt is booming!

Net als de V30 (zou het meest waarschijnlijke lijken). Diekomt er ook. V30 en XC 50 zijn nodig om audi BMW aan te vallen

V30: A3, golf 147 bmw compact. V30 wordt een hatchback met de achterlichten a la XC 90 en een ruitje a la 480

XC50: denk aan de BMW X3 de toekomstige AUDI/Volkswagen off road op basis van a3.

Volvo wil een totaal pakket gaan bieden en wil eigenlijk steeds dichter  richting BMW/audi kruipen

Financile problemen? Mij nix van bekend. Tuurlijk moeder ford draait nie zo lekker (met dank aan land rover, jaguar, Formule 1 Ford America en AM) Maar volvo draait toppie! En bij ford wete men ook dat willen ze dat zo behouden er meer modellen moeten komen.

FF over motoren wat mij te oren kwam voro de toekomstige V50/s40 is dit

2.5 L vijfcilinder= 145-180-210 pk
1.6 en 1.8 van ford= 100-120 pk

Eigenlijk geen 2liter nodig maaaaaaarrrrr nu komt het wat wordt het?
de 5 cilinder 2.0 liter met 130 pk
of de 4 cilinder 2.0 liter van ford die 136 pk levert en daardoor ook de 2.5 145 pk overbodig maakt.

V50/S40 worden geintroduceerd eind 2003 verwacht wordt op franfurt. begin 2004 leverbaar. Kwaliteitsproblemen, in de zin van?

Johann

CiteerX30 is niets van bekend.
of de S40 - V50 voor 2003 zijn is ook nog een raadsel, er zijn nog steeds kwaliteitsproblemen.
S40 lijkt op een kleine S60; V50 op een kleine V70.
C en XC50 zijn in de ijskast gestopt wegens financiële reden.
de motoren zouden van volvo blijven, wel geruchten over een 1.6L. van Ford die erbij komt.
het enige dat ze gemeen zullen hebben met Ford en Mazda is het onderstel.

S40 en V50 krijgen het bedieningspaneel zoals in de concept-car SCC.

C en XC gaan gewoon door.
De S40/V50 T5 heeft dezelfde motor als de 2.5T AWD en komt waarschijnlijk ook met AWD welke weer als basis voor de XC50 moet dienen.
Motor zou in de V50 220 PK doen.

De C heeft Volvo pas geleden een contract met een heel bekende ontwerper voor gesloten.
Er was sprake van de 2.0 5 cylinder en een 4 cylinder daar onder die dan waarschijnlijk van Ford zou zijn.

Probleem doet zich voor dat Ford de Zweedse vakbonden tegen zich in 't harnas gejaagt heeft omdat ze een deel van de motoren productie willen verplaatsen naar Engeland.

Voor zovel ik weet is de 30 van de baan maar ze konden allemaal op de kleinste na op het P1 platform gemaakt worden welk flexibeler moet zijn als het P2 platform.
Kijk maar naar de XC90, nog steeds de 4 traps geartronic in de T6 omdat het platform geen bredere chassis afmetingen toe laat.

Laatste nieuws vers van de pers....

De R's gaan in België gemaakt worden, ook de V70's....

Rudi

Citeer2003 wordt een mooi volvo jaar heren1 Eindelijk verlost van mitsubishi (heb toch liever een ford onderstel dan van die jappen)Maar hiermee ook afscheid van de c70 cabrio de laatste nazaad van de roemruchte 850

Waar het toch allemaal mee begon!

Wat voor onderstel bedoel je dan?Dat van de 850 of V70?
Dr.Go-Fast...

Harm_T5

Citeer: blijft zoals ie iz wat ge-update motoren we gaan weer    
  van 2.4 naar 2.5
Dit klopt dus niet, sorry ;) de turboloze (140 en 170 PK) motoren blijven voorlopig nog 2,4 liter, Echter voor de AWD modellen ( XC70 XC90 S60 en V70 AWD) gaan de turbo motoren van 2.4T naar 2.5T. Ze krijgen ook iets meer peekaatjes  van 200 naar 210.

Keep on roffeling :D

Paul_H

CiteerC en XC gaan gewoon door.

En daarbij wil ik nog even zeggen dat de huidige XC70 in zijn laatste levensjaar zit.
Omdat de kosten te hoog zijn om deze naast de XC90 te produceren. En omdat er dus een XC50 aan komt...

Johann

Misschien voor Nederland maar 't lijkt mij heel sterk dat ze met de XC70 ophouden.

Model verkoopt te goed om mee te stoppen.

Eerst bewijs zien.

Paul_H

CiteerMisschien voor Nederland maar 't lijkt mij heel sterk dat ze met de XC70 ophouden.

Model verkoopt te goed om mee te stoppen.

Eerst bewijs zien.
Uit interne bron...
Geloofde het ook niet, omdat de helft van de V70's die bij mijn garage uit te leveren staat van het type XC zijn...

Reitse

CiteerS40 en V50 krijgen het bedieningspaneel zoals in de concept-car SCC.

Ík mag toch hopen dat het er iets mooier uit gaat zien dan dit... ziet er niet uit toch... :-/

PieT111

Ik maak me niet echt zorgen over de nieuwe modellen en motoren van Volvo. Wel over het karakter van Volvo en de arrogantie van zijn dealers. Dit trekt onder leiding van Ford steeds meer richting BMW.
Busje komt zo!

Johann

S80 MY2004

Joris_Scholte

Leuk!  :o

Reitse

Ziet er inderdaad beter uit dan de "antieke" S80, meer S60, alleen die koplampen, daar moeten ze nog es over denken...