Test How-to? film

Gestart door ervani, 06-04-2008 09:41:00

Vorige topic - Volgende topic

ervani

Voor de mensen die geintresseerd zijn: bij deze een link naar een eerste opzet van een how-to? film zoals ik deze ga gebruiken op de website. Het betreft een link naar een eerste versie van de film, er zal nog het een en ander gesleuteld gaan worden aan deze film. Het is de bedoeling om een collectie van dit soort films te maken, dus als het goed is gaan er nog meer volgen.

In dit geval betreft het een film over het vervangen van : bougies, rotor en verdeelkap.

Met dank aan European Tuning

http://nl.youtube.com/watch?v=TjMdaQIZI_g

wepster

leuk om te zien dat je roffel met fluweele handen word behandeld maar ja we zijn van marc ook niets anders gewend  ;D ;D ;D

Nunki

Leuk!

Misschien een idee om ook dmv tekst (onscreen of VO) de handelingen kort en krachtig te verduidelijken. Dat in combi met stills of scans uit bijv vadis om e.e.a. duidelijker te maken.
Nu zie ik als leek veel geschroef op een klein, groezelig schermpje. Zou er zelf nog niet aan durven beginnen met dit als guide, ook al lijkt het zo eenvoudig... Maar ja daar heb je dan ook iemand als Marc voor.
Maar al met al een tof idee!

Succes ermee en ben benieuwd naar je uiteindelijke film.

Groeten,
Joost

Turbo-Geek

Ik wil best die text voorzien, in het engels bij voorkeur ....
Dat zou het idd een stuk completer en duidelijker maken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

ervani

Het is inderdaad de bedoeling om er tekst overheen te leggen die uitleg geeft, het mooiste is een voice-over maar die neem je niet één, twee, drie op.

Gebruik van tekeningen is ook een goed idee maar dan zit je met de rechten.

Uiteindelijk is het de bedoeling om de film tweetalig te maken NL & GB

Misha

Tja, aardig hoor, is weer eens wat anders. Ben benieuwd naar de RO en B - DVD !

BTW: je had er ook wel direkt een ander luchtfilter in kunnen steken, deze heeft last van alg volgens mij.. ;)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ervani

Zit ook een nieuw luchtfilter in

Misha

Citaat van: ervani op 06-04-2008 16:37:36
Zit ook een nieuw luchtfilter in

Ah, het wordt een Drieluik ! ;D

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Leuk idee, al denk ik persoonlijk dat ik meer (zou) heb(ben) aan een verslag met duidelijke foto's en een beschrijving in tekst. Is ook makkelijker om snel iets terug te zoeken en kan zelfs geprint worden zodat je het bij het sleutelen bij de hand hebt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

ervani

Een printbare versie, dus foto's met begeleidende tekst komen er ook. Het is immers heel simpel om screendumps van de video te maken en dus om een aantal foto's te maken.

Dus:
- De film gaat begeleidende tekst in beeld krijgen
- Er komt een printbare versie (PDF file?) met foto's en tekst

Zijn er suggesties voor nieuwe how-to? films. Moet wel allemaal toegankelijk zijn. De films zijn vooral bedoeld voor de beginnende sleutelaars en die gaan wij natuurlijk niet uitleggen hoe men eenvoudig de nokassen kan vervangen.

Marc O.

Citaat van: ervani op 06-04-2008 19:24:28
Zijn er suggesties voor nieuwe how-to? films. Moet wel allemaal toegankelijk zijn. De films zijn vooral bedoeld voor de beginnende sleutelaars en die gaan wij natuurlijk niet uitleggen hoe men eenvoudig de nokassen kan vervangen.

- Remblokken en -schijven vervangen
- Olie en oliefilter vervangen
- Remslangen vervangen
- Thermostaat vervangen
- ......
...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Lukt mij niet in 6 minuten hoor 8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lipton

hey, en euh werkt hij dan ook beter met die nieuwe spullen !? goed how to do it yourself filmpje..
mvg

Frank Selen

Prima idee!!
Voice-over en af en toe wat belichten lijkt me zinnig.
Succes!!
Groetjes, Frank

ervani

De auto rijdt aanzienlijk beter, vooral bij een toerental onder de 3000 loopt het blok veel beter, merkbaar beter dus. Motor pakt soepeler op en gehele toerental verloop lijkt nu rechtlijniger. Voor het vervangen van de kabels & Co was het onder de 3000 toeren gewoon niet goed en soepel.

Daarnaast nog een ander foutje gevonden, met dank aan de LPG boer die de installatie heeft ingebouwd. De slangen van de carterontluchting hingen gewoon.