210000km beurt maar lamje brand al met 203000km

Gestart door Simplicity, 06-04-2008 13:31:16

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

M'n V70 Bifuel heeft een onderhoudsbeurt (volgens de boekjes) nodig bij 210000km. Ik heb er echter nog maar 203000km op staan en het service lampje brand alweer. De laatste beurt is gebeurd met 188823km en dit is +-9 maanden geleden. In de tussentijd is er wel onderhoud gepleegt aan de LPG installatie.
Nu heb ik twee vragen:
1. Is het nu echt tijd voor onderhoud of is de computer "in de war" met voorgaande steeds een paar 1000 km te vroeg uitgevoerde onderhouds beurten?

2. Indien het tijd is voor de 210000km beurt wat houdt deze in?
Ik ga er van uit dat dit de zogenaamde "kleine beurt is": filters controleren en indien nodig vervangen, olie + oliefilter vervangen, controle van rubbers en riemen, controle van bougies ( zitten er net 10K in)... ben ik nog iets vergeten?

Indien het dit namelijk is ga ik dat lekker zelf doen, heb namelijk, zoals iemand dat hier op het forum zo leuk zegt, enorme kramp aan m'n geldspier  ;D

)()()sT

Bij die 188 is het servicelampje gereset... Nu gaat ie weer branden omdat de 15k. om is ;)

Simplicity

Maar ik heb de 2.4 en moet dus eigenlijk maar om de 20k voor een beurt... dus eigenlijk nog 5k te gaan ???

Jeroentjuh

Misschien zit ie al aan het aantal motoruren, 750 d8 ik.....

breakman

of eenmaal bij jaar behoort ook tot één van de parameters

Simplicity

Gisteren middag toch maar even onder de auto gekropen en het blok voorzien van een nieuw sapje... moet wel zeggen dat de oliefilter op een t*ring plaats zit maar de aanhouder wint  ;)
Nu nog even het service lampje resetten en dan kan ik weer 20k gaan roffelen en volgende week mag ik de eerste 1000km er al op gaan zetten: 3dagen Le Havre op kosten van de school  :eusa_dance: ;D